Gå til innhold

Kalkun filet hjelp!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har en ca 1,7 kg stor kalkun filet jeg skal steke i morgen. Men jeg sliter med å finne ut steketiden. Jeg har kjøpt stekepose for å ha den i, men da kan jeg ikke bruke steketermometeret mitt for da blir det hull i posen. (har sånn digitalt koblet til stekeovnen). Og jeg får ikke kjøpt et sånn vanlig ett nå. Noen som kan hjelpe meg med steketiden ? Usikker på om jeg bare må droppe stekeposen så jeg kan bruke steketermometer...

Anonymkode: 7ed1a...9c5

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg har en ca 1,7 kg stor kalkun filet jeg skal steke i morgen. Men jeg sliter med å finne ut steketiden. Jeg har kjøpt stekepose for å ha den i, men da kan jeg ikke bruke steketermometeret mitt for da blir det hull i posen. (har sånn digitalt koblet til stekeovnen). Og jeg får ikke kjøpt et sånn vanlig ett nå. Noen som kan hjelpe meg med steketiden ? Usikker på om jeg bare må droppe stekeposen så jeg kan bruke steketermometer...

Bare la steketermeteret stikke ut av åpningen på posen? Så lukker du posen rundt termeteret og fester andre enden i ovnen.

img_20190921_1625068183109067454051921.thumb.jpg.2feeed1da67a6cc0d5b08d3bb7273822.jpg

Endret av Blåttvann
  • Liker 1
Skrevet

Bruk matprat sin oppskrift (sånn ca). Jeg hadde droppet stekeposen. I nevnte oppskrift så tar det ca 2 timer. Husk å beregne temperering av kjøttet og hviling etter steking. Jeg er så lat at jeg hadde droppet å surre den inn også.

Gjest jegerrinne
Skrevet

Bryst med bein vi har står det ca 1.5 time på boksen i hvertfall ca 1.6 kg

Skrevet

Jeg lagde på 2,5kg i går. Ovn på 125c. Steketermometer inn. La stå til 68c.

Det stod på etiketten.

Tok ca 2,5 time. 

• Nyttig 1
Skrevet
Blåttvann skrev (8 minutter siden):

Bare la steketermeteret stikke ut av åpningen på posen? Så lukker du posen rundt termeteret og fester andre enden i ovnen.

img_20190921_1625068183109067454051921.thumb.jpg.2feeed1da67a6cc0d5b08d3bb7273822.jpg

herregud, tenkte ikke på det, takk! 

Skrevet
AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

herregud, tenkte ikke på det, takk! 

:nigo:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...