Gå til innhold

Kalkun filet hjelp!


Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har en ca 1,7 kg stor kalkun filet jeg skal steke i morgen. Men jeg sliter med å finne ut steketiden. Jeg har kjøpt stekepose for å ha den i, men da kan jeg ikke bruke steketermometeret mitt for da blir det hull i posen. (har sånn digitalt koblet til stekeovnen). Og jeg får ikke kjøpt et sånn vanlig ett nå. Noen som kan hjelpe meg med steketiden ? Usikker på om jeg bare må droppe stekeposen så jeg kan bruke steketermometer...

Anonymkode: 7ed1a...9c5

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg har en ca 1,7 kg stor kalkun filet jeg skal steke i morgen. Men jeg sliter med å finne ut steketiden. Jeg har kjøpt stekepose for å ha den i, men da kan jeg ikke bruke steketermometeret mitt for da blir det hull i posen. (har sånn digitalt koblet til stekeovnen). Og jeg får ikke kjøpt et sånn vanlig ett nå. Noen som kan hjelpe meg med steketiden ? Usikker på om jeg bare må droppe stekeposen så jeg kan bruke steketermometer...

Anonymkode: 7ed1a...9c5

Bare la steketermeteret stikke ut av åpningen på posen? Så lukker du posen rundt termeteret og fester andre enden i ovnen.

img_20190921_1625068183109067454051921.thumb.jpg.2feeed1da67a6cc0d5b08d3bb7273822.jpg

Endret av Blåttvann
  • Liker 1
Skrevet

Bruk matprat sin oppskrift (sånn ca). Jeg hadde droppet stekeposen. I nevnte oppskrift så tar det ca 2 timer. Husk å beregne temperering av kjøttet og hviling etter steking. Jeg er så lat at jeg hadde droppet å surre den inn også.

Gjest jegerrinne
Skrevet

Bryst med bein vi har står det ca 1.5 time på boksen i hvertfall ca 1.6 kg

Skrevet

Jeg lagde på 2,5kg i går. Ovn på 125c. Steketermometer inn. La stå til 68c.

Det stod på etiketten.

Tok ca 2,5 time. 

  • Nyttig 1
Skrevet
Blåttvann skrev (8 minutter siden):

Bare la steketermeteret stikke ut av åpningen på posen? Så lukker du posen rundt termeteret og fester andre enden i ovnen.

img_20190921_1625068183109067454051921.thumb.jpg.2feeed1da67a6cc0d5b08d3bb7273822.jpg

herregud, tenkte ikke på det, takk! 

Anonymkode: 7ed1a...9c5

Skrevet
AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

herregud, tenkte ikke på det, takk! 

Anonymkode: 7ed1a...9c5

:nigo:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...