AnonymBruker Skrevet 30. desember 2023 #1 Skrevet 30. desember 2023 Jeg har en ca 1,7 kg stor kalkun filet jeg skal steke i morgen. Men jeg sliter med å finne ut steketiden. Jeg har kjøpt stekepose for å ha den i, men da kan jeg ikke bruke steketermometeret mitt for da blir det hull i posen. (har sånn digitalt koblet til stekeovnen). Og jeg får ikke kjøpt et sånn vanlig ett nå. Noen som kan hjelpe meg med steketiden ? Usikker på om jeg bare må droppe stekeposen så jeg kan bruke steketermometer... Anonymkode: 7ed1a...9c5
Blåttvann Skrevet 30. desember 2023 #2 Skrevet 30. desember 2023 (endret) AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg har en ca 1,7 kg stor kalkun filet jeg skal steke i morgen. Men jeg sliter med å finne ut steketiden. Jeg har kjøpt stekepose for å ha den i, men da kan jeg ikke bruke steketermometeret mitt for da blir det hull i posen. (har sånn digitalt koblet til stekeovnen). Og jeg får ikke kjøpt et sånn vanlig ett nå. Noen som kan hjelpe meg med steketiden ? Usikker på om jeg bare må droppe stekeposen så jeg kan bruke steketermometer... Anonymkode: 7ed1a...9c5 Bare la steketermeteret stikke ut av åpningen på posen? Så lukker du posen rundt termeteret og fester andre enden i ovnen. Endret 30. desember 2023 av Blåttvann 1
visp Skrevet 30. desember 2023 #3 Skrevet 30. desember 2023 Bruk matprat sin oppskrift (sånn ca). Jeg hadde droppet stekeposen. I nevnte oppskrift så tar det ca 2 timer. Husk å beregne temperering av kjøttet og hviling etter steking. Jeg er så lat at jeg hadde droppet å surre den inn også.
Gjest jegerrinne Skrevet 30. desember 2023 #4 Skrevet 30. desember 2023 Bryst med bein vi har står det ca 1.5 time på boksen i hvertfall ca 1.6 kg
Macaron Skrevet 30. desember 2023 #5 Skrevet 30. desember 2023 Jeg lagde på 2,5kg i går. Ovn på 125c. Steketermometer inn. La stå til 68c. Det stod på etiketten. Tok ca 2,5 time. 1
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2023 #6 Skrevet 30. desember 2023 Blåttvann skrev (8 minutter siden): Bare la steketermeteret stikke ut av åpningen på posen? Så lukker du posen rundt termeteret og fester andre enden i ovnen. herregud, tenkte ikke på det, takk! Anonymkode: 7ed1a...9c5
Blåttvann Skrevet 30. desember 2023 #7 Skrevet 30. desember 2023 AnonymBruker skrev (56 minutter siden): herregud, tenkte ikke på det, takk! Anonymkode: 7ed1a...9c5
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå