Gå til innhold

Noen gode vektreduksjon apper?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Blir lavkarbo nå for harde livet og ned minst 7 kg. Noen apper jeg bør sjekke ut?Må ha motivasjon 

Anonymkode: 52bf7...e70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Motivasjon bør komme innenfra. Apper kan være loseit, myfitnesspal, lifesum

Anonymkode: 0cab5...da1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv den vi som skal ned i vekt før påske-tråden her på kg?:)

Anonymkode: 88577...5bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor lavkarbo? Trives du med det? Er det noe du kan leve med livet ut?

Når det kommer til motivasjon, har jeg aldri opplevd å få det fra en app. Jeg bruker Lifesum i perioder der jeg teller kalorier. Da kan jeg legge inn makroene mine og kalorinivået jeg ønsker å ligge på, og få en fin oversikt over fordelingen av proteiner, karbohydrater og fett. Da ser jeg også at jeg klarer å få i meg nok proteiner. 

Nå har kostholdet sklidd litt ut i desember for min del, men jeg vet av erfaring at trening blir mye mer gøy når jeg spiser næringsrik mat. Jeg får masse framgang og mer energi. Derfor har jeg lært at for å holde på motivasjonen for å spise riktig, så må jeg sette meg mål som IKKE har noe med utseende eller vekt å gjøre. Jeg liker å trene (det har jeg ikke alltid gjort altså), så jeg setter meg meg mål på trening. Akkurat nå er for eksempel målet å klare 3 km på under 15 minutter og 10 chin ups. Løpemålet er nok innen rekkevidde de neste månedene, men per nå klarer jeg kun 3 chins, så det er et mål for hele året. Det er et stort mål, så jeg har også et delmål om 5 chins før mai. Jeg synes det er mye lettere å motivere seg for prestasjon enn for hvordan man ser ut/hva man veier. Og for å nå dette er jeg helt nødt til å trene regelmessig, men også spise nok og riktig (og for min del innebærer det IKKE lavkarbo, da det gjør meg helt energiløs). 

Og noe som er viktig å huske på når det kommer til motivasjon - være det kosthold, trening eller begge deler - så kan man ikke regne med at den finnes alltid. Du MÅ grave fram litt disiplin for å holde kontinuitet og nå målene dine. Hvis ikke, så blir det samme regla igjen neste 1. januar 2025.

Så, mitt råd er egentlig at du setter deg noen mål på kostholds- og treningsfronten for 2024. Skriv ned hva målet ditt er, hvorfor du vil nå målet og hvordan du skal nå det. Er målet stort, sett deg noen delmål. 

Og en viktig ting til: BARE BEGYNN. Ikke tenk. Du trenger ikke gjøre store omveltninger i begynnelsen for å skape nye vaner. Kontinuitet over tid og disiplin er nøkkelord her. 

Lykke til! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...