Gå til innhold

Bryllup uten svigermor


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Svigermor har eksplisitt meldt seg ut av relasjonen til meg, etter at jeg ga henne en krass tilbakemelding på hvordan jeg opplever oppførselen hennes. Kort fortalt, baksnakket hun meg grovt på melding til mannen, og jeg konfronterte henne med det. Det har vært lett å ikke omgås, da vi ikke har barn, men nå skal jeg og mannen gifte oss. For min del er det naturlig å ikke invitere henne, når hun har vært helt tydelig på at hun ikke ønsker kontakt. Jeg ønsker heller ikke at vårt bryllup handler om henne. Svigerfar lever enda, så et annet spørsmål er hvordan vi forholder oss til han. Han er veldig konfliktsky, og har unngått å snakke om situasjonen. Mannen min vet heller ikke hva han mener om dette, men sier at det er fristende å unnlate å invitere, når svigermor velger å være unnvikende fremfor å ta ansvar for oppførselen sin. Hva ville dere gjort?

Anonymkode: b4f90...39f

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er din manns mor. Følgelig må han ta sitt ansvar og snakke med henne. Ingenting annet fungerer. 

Anonymkode: 5e01d...acb

  • Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner at du ikke vil ha ho der men hvis mannen din vil så får man ikke gjort så mye med det

Anonymkode: 64771...8fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg hadde giftet meg på en ambassade i utlandet. For å unngå styr. For styr blir det garantert, enten dere inviterer eller ikke inviterer henne. 

Anonymkode: fe14a...c41

  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars mann som er støkk mellom to crazy kvinnfolk.

Anonymkode: 99693...758

  • Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville lagt min sjel i å få ordnet opp i dette før bryllupet. Det er ikke sikkert hun fortjener det, men det vil vel sannsynligvis være ganske kjipt for mannen dun å ikke ga moren sin der. 
 

Han bør snakke med henne, ja. 

  • Liker 5
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg syns det er litt rart å vurdere ekskludere svigerfar pga en konflikt du har med svigermor. Jeg tenker: mannen min må ta stilling til dette, ikke du. Det er hans mor. Og du burde være støttende i hva enn han velger. 

Anonymkode: feada...7cb

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi inviterte. Det er umulig å få mye tid med alle gjestene i et bryllup så bare prioriter å prate med de du ønsker så vil du nesten ikke merke at hun er der. 

Anonymkode: c2204...2b8

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde invitert dem, vær den voksne i denne situasjonen. Inviterer dere de ikke i bryllupet kan relasjonen være ødelagt livet ut. Det er moren hans tross alt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager hvis jeg er direkte nå, men hvorfor baksnakket hun deg på melding, egentlig? Min erfaring med vanskelige relasjoner, er at det sjelden er en enkelt hendelse som ligger bak. Det finnes omtrent endimensjonale situasjoner og personer, men ville din svigermor beskrevet konflikten på samme måte som du? Ville din mann og hans far beskrevet det på samme måte som deg? 

Hun skulle naturligvis ikke gjort dette, men at en utblåsning, meget mulig i affekt, skal ødelegge familieforhold for alltid, det sier mye om dere begge. 

Anonymkode: 3f39a...42c

  • Liker 3
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt opp til dere hvem dere vil invitere eller ikke. Min mor ble ikke invitert da hun ikke likte min mann, og baksnakket ham til stadig for ubetydelige filleting. Simple solution=ingen invitasjon. Det var vår dag på våre premisser.

Anonymkode: 80e11...a33

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva har du prøvd å gjøre for å fikse situasjonen da TS? Har du forsøkt å bli venner med svigermor igjen? Jeg syntes det skal ligge veldig mye mer bak om du vurderer å ekskludere svigermor, en bare en hendelse med baksnakking. Om du elsker mannen din ønsker du vel et så bra forhold til svigermor som mulig? Jeg forstår at noen familier er så dysfunksjonelle at man må bryte for egen helse, men på grund av en eneste krangel? Gifter du deg med sønnen hennes uten å invitere henne, ødelegger du jo forholdet til henne for altid.

Så skriver du at for deg er det naturlig å ikke invitere mannen din sin mor, mens mannen din ikke vet hva han mener om situasjonen. Det høres veldig rart ut for meg!!! Du synes det er naturlig å utelate kvinnen som har oppdratt manen din fra hans eget bryllup? Jeg synes du fremstår veldig egosentrisk her, og veldig kontrollerende ovenfor mannen. Hvorvidt han ønsker sinne foreldre tilstede burde hvere opp til han? Det er et rødt flag at du er så opptatt av hva du ønsker for deg selv, og ikke fokuserer på hva mannen din trenger. 

  • Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 30.12.2023 den 17.20):

Svigermor har eksplisitt meldt seg ut av relasjonen til meg, etter at jeg ga henne en krass tilbakemelding på hvordan jeg opplever oppførselen hennes. Kort fortalt, baksnakket hun meg grovt på melding til mannen, og jeg konfronterte henne med det. Det har vært lett å ikke omgås, da vi ikke har barn, men nå skal jeg og mannen gifte oss. For min del er det naturlig å ikke invitere henne, når hun har vært helt tydelig på at hun ikke ønsker kontakt. Jeg ønsker heller ikke at vårt bryllup handler om henne. Svigerfar lever enda, så et annet spørsmål er hvordan vi forholder oss til han. Han er veldig konfliktsky, og har unngått å snakke om situasjonen. Mannen min vet heller ikke hva han mener om dette, men sier at det er fristende å unnlate å invitere, når svigermor velger å være unnvikende fremfor å ta ansvar for oppførselen sin. Hva ville dere gjort?

Anonymkode: b4f90...39f

Invitere svigerforeldrene sine i bryllupet selvsagt. Begge to. Som en normal, oppegående person ❤️ 

Anonymkode: d42ee...3c3

  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde valgt å invitere begge til bryllupet, de er tross alt foreldrene til mannen din, og fremtidige besteforeldre til die barn. ❤️

Det er alltid to sider i en sak, og konflikter innad i familien opplever man hele livet, gnager man på dette vil man ikke akkura5 få det bedre med seg selv. Se stort på det, inviter begge og håp at konflikten vil,bli dempet av den grunn.

Og så er det alltid fint å gå en runde med seg selv når ilden har slukket: kanskje er det noe i det hun sa, kanskje var det ikke så ille like vel, kanskje jeg egentlig skal gi blaffen…. 
 

En manglende invitasjon kan lage mye styr, mye unødvendig styr… 

Anonymkode: d4a48...32a

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har da ikke noe med meldinger på din manns telefon? Stakkars mann og svigerforeldre - håper forholdet går raskt over! 

Anonymkode: 64573...e32

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...