Gå til innhold

kan man tove en ullgenser?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvor mye garn går med til en herregenser med høy hals og litt lang vrangbord ut på fingrene i str xxl? Hesper av 100g, hvor mange?

Kan man tove en ferdigstrikket genser i ren ull?

Går det an å bruke tykke pinner (str 5) ? Hvor lang rundpinne er lurt å ha til en så stor genser?

 

 

Anonymkode: 50b48...a55

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk :) 

Jeg tror de har svar på hvordan man lager spesifikke gensere, i eget mønster. Ikke så mye svar på mine improviserte "egentlig kan jeg ikke strikke" spørsmål. Men jeg skal sjekke! 

Anonymkode: 50b48...a55

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Takk :) 

Jeg tror de har svar på hvordan man lager spesifikke gensere, i eget mønster. Ikke så mye svar på mine improviserte "egentlig kan jeg ikke strikke" spørsmål. Men jeg skal sjekke! 

Anonymkode: 50b48...a55

Hvis du skal lære deg å strikke, så er virkelig den beste måten å finne en oppskrift og følge den.

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Absolutt ikke. Jeg har lært meg så mye rart helt på egen hånd og ved å gjøre akkurat slik det passer meg best. :D Drops har mye fint, der kan jeg surre rundt og kombinere mye rart. Så kan jeg lage en lapp og tove den først. 

Anonymkode: 50b48...a55

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan strikke på pinne 5 hvis garnet passer til den pinnetykkelsen. Du kan tove en genser, men den vil bli hard og ekkel å ha på seg, så det er ikke å anbefale. 

Hvis du ikke er en erfaren strikker bør du oppsøke hjelp i en strikkebutikk til å finne garn, pinner og mønster. Improvisasjon kan du gjøre om du er erfaren, men da skal du ha strikket en del først. 

Anbefaler forresten ikke garnstudio som nevnt over. De har ikke gode oppskrifter hvis du er fersk. 

Anonymkode: 25814...6d5

  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Hvor mye garn går med til en herregenser med høy hals og litt lang vrangbord ut på fingrene i str xxl? Hesper av 100g, hvor mange?

Kan man tove en ferdigstrikket genser i ren ull?

Går det an å bruke tykke pinner (str 5) ? Hvor lang rundpinne er lurt å ha til en så stor genser?

 

 

Anonymkode: 50b48...a55

Finn en genseroppskrift likt det du tenker og se mengde garn, eller vei en genser i den størrelsen og type garn.  Vil tippe ca 7-800 gram om garnet er tilpasset ca pinne 4,5-5 og genseren er ensfarget. 

80 og 40 cm rundpinne fungerer til det. 

Anonymkode: c72ae...625

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler boka Siris aller enkleste oppskrifter. Der finner du enkle framgangsmåter og oppskrifter som du kan bruke på ulike typer garn.

Anonymkode: d35aa...d0d

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...