AnonymBruker Skrevet 29. desember 2023 #1 Del Skrevet 29. desember 2023 Hvor mye garn går med til en herregenser med høy hals og litt lang vrangbord ut på fingrene i str xxl? Hesper av 100g, hvor mange? Kan man tove en ferdigstrikket genser i ren ull? Går det an å bruke tykke pinner (str 5) ? Hvor lang rundpinne er lurt å ha til en så stor genser? Anonymkode: 50b48...a55 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunhilde Skrevet 29. desember 2023 #2 Del Skrevet 29. desember 2023 Drops design har mange gratis oppskrifter, kanskje du finner svar der? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2023 #3 Del Skrevet 29. desember 2023 Takk Jeg tror de har svar på hvordan man lager spesifikke gensere, i eget mønster. Ikke så mye svar på mine improviserte "egentlig kan jeg ikke strikke" spørsmål. Men jeg skal sjekke! Anonymkode: 50b48...a55 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mezzosoprena Skrevet 29. desember 2023 #4 Del Skrevet 29. desember 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Takk Jeg tror de har svar på hvordan man lager spesifikke gensere, i eget mønster. Ikke så mye svar på mine improviserte "egentlig kan jeg ikke strikke" spørsmål. Men jeg skal sjekke! Anonymkode: 50b48...a55 Hvis du skal lære deg å strikke, så er virkelig den beste måten å finne en oppskrift og følge den. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2023 #5 Del Skrevet 29. desember 2023 Absolutt ikke. Jeg har lært meg så mye rart helt på egen hånd og ved å gjøre akkurat slik det passer meg best. Drops har mye fint, der kan jeg surre rundt og kombinere mye rart. Så kan jeg lage en lapp og tove den først. Anonymkode: 50b48...a55 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2023 #6 Del Skrevet 29. desember 2023 Du kan strikke på pinne 5 hvis garnet passer til den pinnetykkelsen. Du kan tove en genser, men den vil bli hard og ekkel å ha på seg, så det er ikke å anbefale. Hvis du ikke er en erfaren strikker bør du oppsøke hjelp i en strikkebutikk til å finne garn, pinner og mønster. Improvisasjon kan du gjøre om du er erfaren, men da skal du ha strikket en del først. Anbefaler forresten ikke garnstudio som nevnt over. De har ikke gode oppskrifter hvis du er fersk. Anonymkode: 25814...6d5 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2023 #7 Del Skrevet 29. desember 2023 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Hvor mye garn går med til en herregenser med høy hals og litt lang vrangbord ut på fingrene i str xxl? Hesper av 100g, hvor mange? Kan man tove en ferdigstrikket genser i ren ull? Går det an å bruke tykke pinner (str 5) ? Hvor lang rundpinne er lurt å ha til en så stor genser? Anonymkode: 50b48...a55 Finn en genseroppskrift likt det du tenker og se mengde garn, eller vei en genser i den størrelsen og type garn. Vil tippe ca 7-800 gram om garnet er tilpasset ca pinne 4,5-5 og genseren er ensfarget. 80 og 40 cm rundpinne fungerer til det. Anonymkode: c72ae...625 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2023 #8 Del Skrevet 30. desember 2023 Anbefaler boka Siris aller enkleste oppskrifter. Der finner du enkle framgangsmåter og oppskrifter som du kan bruke på ulike typer garn. Anonymkode: d35aa...d0d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå