Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg er student og søkte jobb som julehjelp i butikk, ikke matbutikk. Fikk jobben og har jobbet mye siden slutten av Oktober. Jeg vet at det var bare jobb for en periode, men hadde håpet at jeg fikk jobbe litt etter nyttår også. Men det hørtes ikke sånn ut på sjefen. Er det vanlig at man ikke går fortsette som tilkallinghjelp etter at julesesongen er over? 

Kanskje jeg bør se etter annen jobb. Er jo student men vil gjerne jobbe ett par dager i uken 

Anonymkode: 194ff...84d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noen bransjer/butikker trenger kanskje ekstrahjelp kun før jul og ikke resten av året. Men har du spurt konkret om det er mulighet for litt jobb etter nyttår? 

Skrevet
chi skrev (58 minutter siden):

Noen bransjer/butikker trenger kanskje ekstrahjelp kun før jul og ikke resten av året. Men har du spurt konkret om det er mulighet for litt jobb etter nyttår? 

Det hørtes ikke sånn ut nei når sjefen sa at neste uke er siste uken jeg jobber 

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Du må jo SPØRRE? Ikke vær så konfliktsky.

Anonymkode: 32ce5...18f

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg er student og søkte jobb som julehjelp i butikk, ikke matbutikk. Fikk jobben og har jobbet mye siden slutten av Oktober. Jeg vet at det var bare jobb for en periode, men hadde håpet at jeg fikk jobbe litt etter nyttår også. Men det hørtes ikke sånn ut på sjefen. Er det vanlig at man ikke går fortsette som tilkallinghjelp etter at julesesongen er over? 

Kanskje jeg bør se etter annen jobb. Er jo student men vil gjerne jobbe ett par dager i uken 

Hvis du søker jobb som julehjelp, så er det i julen butikken trenger folk. 

Så får du spørre sjefen rett ut om det er noen mulighet for å kunne fortsette som tilkallingshjelp. Dere har jo inngått en avtale om julehjelp og det er jo ikke sikkert at han tror at du ønsker å fortsette i jobben heller?

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Men si fra om at hvis de trenger flere ekstrahjelper, er du tilgjengelig. Kanskje blir noen syke eller slutter, og da slipper de å lete etter noen andre.

Skrevet

Det er ikke vanlig at man får fortsette etter sesongen er over, for det er ikke behov. De neste månedene er så stille i den bransjen at det knapt er vakter nok til de ansatte. Det kommer jo flere travle perioder, og det kommer ferieavvikling, så du kan jo spørre om dere kan lage en avtale eller at de ringer deg. Hvis du gjerne vil jobbe et par dager i uken må det jo være en ledig stilling ut over julehjelpstillingen. Du kan jo spørre om det er noen ledige stillinger du kan søke på. Er dette en stor kjede? 

Anonymkode: 2c23a...cdd

• Liker 1
Skrevet

Der jeg jobber er det ikke vanlig at julehjelpene får fortsette etter jul, de får midlertidige kontrakter med utløp 31.12.

Vi har ekstremt mye mer å gjøre fra midten/slutten av oktober og ut året, og dermed behov for ekstra bemanning i den perioden, men fra nyttår roer det seg veldig og vi klarer oss med de fast ansatte.

Det kan dukke opp muligheter for å få vakter ved sykdom eller ferieavvikling, og på sommeren trenger vi alltid sommervikarer for å få feriekabalen til å gå opp og da er det supert om fjorårets julehjelper er interessert, siden de kjenner butikken med varer, rutiner etc. og trenger minimalt med opplæring.

Anonymkode: b8bbd...f77

Skrevet

- Si fra til sjefen du har lyst til å jobbe med når det er sykdom eller behov for folk.

Og samtidig 

- Se etter en annen jobb som passer din situasjon og er noe fast.

Anonymkode: f46a3...247

Skrevet

Der jeg jobber er det ikke vanlig at julehjelpene får fortsette etter jul, de får midlertidige kontrakter med utløp 31.12.

Vi har ekstremt mye mer å gjøre fra midten/slutten av oktober og ut året, og dermed behov for ekstra bemanning i den perioden, men fra nyttår roer det seg veldig og vi klarer oss med de fast ansatte.

Det kan dukke opp muligheter for å få vakter ved sykdom eller ferieavvikling, og på sommeren trenger vi alltid sommervikarer for å få feriekabalen til å gå opp og da er det supert om fjorårets julehjelper er interessert, siden de kjenner butikken med varer, rutiner etc. og trenger minimalt med opplæring.

Anonymkode: b8bbd...f77

Skjønner det ja. Men de fleste har sikkert fått ny jobb. Kan ikke vente helt til sommeren 

Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

- Si fra til sjefen du har lyst til å jobbe med når det er sykdom eller behov for folk.

Og samtidig 

- Se etter en annen jobb som passer din situasjon og er noe fast.

Anonymkode: f46a3...247

Skal søke ny jobb. Har erfaring nå, så kanskje det er lettere å få jobb 

Skrevet

Det ligger litt i ordet "julehjelp": trenger man julehjelp i januar? Nei.

Anonymkode: 8348c...3f6

Skrevet

Søk på kiwi. «Kassevis av muligheter». 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...