GÃ¥ til innhold

Er du redd for innbrudd? 🤔


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er ikke redd for innbrudd enda jeg har opplevd 1-2 innbrudd, som jeg jo vil si er uvanlig. Jeg var vel en 10 år og sov over hos min bestemor, vi to var alene. Våknet av et hyl, åpnet døra og derfra ser man rett ut kjøkkenvinduet. Ser bestemor iført nattkjole jage en fyr med øks :fnise: 

Den andre var ikke et reelt innbrudd, men jeg trodde jo det var det da jeg våknet av 2 utenlandske mannsstemmer inne i leiligheten som romsterte rundt. Og jeg lå jo skvett naken i senga, og hadde ikke klesskap på soverommet(pittelite). Vurderte alt fra å hoppe ut vinduet til å bare sitte musestille. Viste seg å være arbeidere som skulle utbedre noe på kjøkkenet som hadde tatt seg inn med universalnøkkel, og så hadde borettslaget glemt å gi beskjed til meg om at de kom.

Anonymkode: a7bad...133

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, jeg håper på innbrudd. Stakkars jævel.. døren er minert med legobrikker og jeg har fått nye dartpiler.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange snakker om forsikring her. Men hva med den ekle følelsen at noen har vært inne, tatt på dine ting og sånn? 

Anonymkode: 4b594...e6e

  • Liker 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Er mye hjemme, låser døren når jeg drar noe sted og har hund. Bor på et mer avsidesliggende sted. 

Anonymkode: 3885d...004

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det har aldri falt meg inn en gang. Tenker at risikoen totalt sett er svært liten, og at det ikke er noe jeg kan bruke tid på å bekymre meg for.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hva med når du ikke er hjemme? 

Anonymkode: 4b594...e6e

Det trenger du ikke være redd for for da er du jo ikke der...     kjipt å bli ranet så klart, men teknisk sett kan all verdens ulykker ramme når som helst og vi kan ikke gå rundt i frykt for dem alle. Da får vi et engstelig og dårlig liv. Syntes det er bekymringer nok om man ikke i tillegg skal bekymre seg over absolutt alle potensielle farer. 

Anonymkode: b47ae...076

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Overhodet ikke redd for det. Har dessuten veldig lite av verdi som kunne ha interessert en innbruddstyv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, AnonymBruker said:

Hvordan vet du det? Det skjer jo ganske mange innbrudd

Anonymkode: 4b594...e6e

2.7 millioner hjem og ca 38000  innbrudd meldt til forsikringsselskapene så sorry men jeg sover utmerket godt om 1.4% av hjemmene utsettes for innbrudd.

Anonymkode: c0326...963

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke redd, skårer generelt lavt på nevrotisisme på slike personlighetstester, tipper det er derfor. Har alarm fordi mannen min insisterte, føler det er mer en trygt nok. 

Anonymkode: 8325e...de7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med meg har det med hvor jeg bor å gjøre. Nøkkelen står i bilen og døra er åpen. Bor helt i enden av en flere kilometer lang privat vei, på et gårdstun med flere mennesker og en stor hund. Om noen kommer hit for å gjøre innbrudd, så er det ikke sikket de kommer herfra igjen så lett for å si det sånn.

Anonymkode: 8a189...de1

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Hva med når du ikke er hjemme? 

Anonymkode: 4b594...e6e

Har alarmanlegg og bruker det. Om noen vil forsøke, så vil innbruddsalarmen jage de rimelig fort ut herfra. Testa anlegget når det kom opp, og naboen tre hus bortenfor kom innom for å sjekke hva som skjedde, så når alarmen går, da hører hele nabolaget det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

2.7 millioner hjem og ca 38000  innbrudd meldt til forsikringsselskapene så sorry men jeg sover utmerket godt om 1.4% av hjemmene utsettes for innbrudd.

Anonymkode: c0326...963

1,4% sjanse, altså? 

Anonymkode: 4b594...e6e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hannah80 skrev (14 timer siden):

Overhodet ikke redd for det. Har dessuten veldig lite av verdi som kunne ha interessert en innbruddstyv. 

Men det vet tyvene ikke jo. 

Anonymkode: 4b594...e6e

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Det har aldri vært innbrudd verken hos oss eller naboene, så sannsynligheten er lite.  Dessuten våkner jeg raskt av hver minste "unormale" lyd.  Kan ikke stole på mannen min der, for han våkner til og med ikke av brannalarmen som står 1 m fra soverommet vårt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

To nære venner har hatt innbrudd i høst (på dagtid når det var jobb/skole), så ja, jeg bør ikke bli overraska om det skjer. Vi har svært lite av verdi å stjele, men bor i et ganske dyrt område, så det vet jo ikke tjuvene før etter de har brutt seg inn og endevendt huset 🥴

Anonymkode: 611f2...a70

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

To nære venner har hatt innbrudd i høst (på dagtid når det var jobb/skole), så ja, jeg bør ikke bli overraska om det skjer. Vi har svært lite av verdi å stjele, men bor i et ganske dyrt område, så det vet jo ikke tjuvene før etter de har brutt seg inn og endevendt huset 🥴

Anonymkode: 611f2...a70

Fant de ut av hvem det var? 

Anonymkode: 4b594...e6e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her jeg bor har det ikke vært innbrudd de 14 årene jeg har bodd her. Bor i stort rekkehus borettslag. Og her bor jeg i en sirkel av rekkehus, så det er liten sannsynlighet for at noen vil gjøre innbrudd her, hvor det er mange som kan se de.

SÃ¥ jeg er virkelig ikke redd for innbrudd.

Anonymkode: 1b5ff...4cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (PÃ¥ 31.12.2023 den 11.03):

Fant de ut av hvem det var? 

Anonymkode: 4b594...e6e

Nei.

Anonymkode: 611f2...a70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...