GÃ¥ til innhold

Er du redd for innbrudd? 🤔


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Leste i går om at 6 av 10 nordmenn er redd for innbrudd. Det overrasket meg. Veldig mange, 40%, er ikke redd. Hvorfor? 

Anonymkode: 4b594...e6e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er ikke så veldig redd for det lenger, for jeg fikk en liten "øvelse" i hvordan jeg reagerer når jeg hører lyder som tyder på at noen har kommet seg inn i huset når jeg har sovna, fordi samboeren en gang kom hjem sent på natta uten å fortelle meg at han kom hjem, for å overraske meg etter at han var bortreist en stund. Jeg visste ikke at han var på vei hjem en gang, jeg trodde han skulle være borte en stund til.

Jeg var så klar til å denge noen. Jeg plukka opp den største fastnøkkelen vi har i hus og sto klar til å slå med den.

Hakket etter den i gulvet er der enda, som et bevis på hvor glad jeg ble når jeg så trynet på samboeren, den gikk rett i gulvet.

  • Liker 6
  • Hjerte 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

BÃ¥lkaffe skrev (1 time siden):

Jeg er ikke så veldig redd for det lenger, for jeg fikk en liten "øvelse" i hvordan jeg reagerer når jeg hører lyder som tyder på at noen har kommet seg inn i huset når jeg har sovna, fordi samboeren en gang kom hjem sent på natta uten å fortelle meg at han kom hjem, for å overraske meg etter at han var bortreist en stund. Jeg visste ikke at han var på vei hjem en gang, jeg trodde han skulle være borte en stund til.

Jeg var så klar til å denge noen. Jeg plukka opp den største fastnøkkelen vi har i hus og sto klar til å slå med den.

Hakket etter den i gulvet er der enda, som et bevis på hvor glad jeg ble når jeg så trynet på samboeren, den gikk rett i gulvet.

Hva med når du ikke er hjemme? 

Anonymkode: 4b594...e6e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja! 😣 Bor alene fra januar av og gruver så mye, må begynne å pumpe muskler. 

Anonymkode: 4208e...ea9

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke hørt om et eneste innbrudd i nabolaget her, kun lusking i postkasser, boder og garasjer. 

Jeg sjekker at ytterdør og verandadør er låst før vi legger oss. Utover det tenker jeg ikke noe på innbrudd. 

Anonymkode: 01a3f...b89

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, bor øde i et lite ettertrakter område. Er ikke kjent for formue denne kommunen. Ikke noe utenfra tyder på at der er verdier verdt å ta her.

Anonymkode: 5df63...f80

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Leste i går om at 6 av 10 nordmenn er redd for innbrudd. Det overrasket meg. Veldig mange, 40%, er ikke redd. Hvorfor? 

Anonymkode: 4b594...e6e

Hvorfor skal man være redd for noe som mest sannsynlig ikke kommer til å skje ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, her jeg bor låser ingen dører, så jeg er ikke redd for det. Vi låser jo om natta og når vi reiser langt bort, men på dagen står døra åpen. Vi gidder ikke låse fordi vi drar på butikken liksom...

Men jeg har aldri hørt om innbrudd her heller. 

Anonymkode: ce812...507

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Sjelden jeg husker å låse døren om natten og. Bor i borettslag med leiligheter og rekkehus. 

Anonymkode: fe918...c07

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke spesielt redd for innbrudd siden jungeltelegrafen varsler kjapt hvis noen observerer biler med utenlandske registreringsnummer, men jeg vet at bønder og næringsdrivende i området er mye plaget av utenlandske kjeltringer.

Dessverre så nytter det ikke å kontakte politiet lenger, enten så gidder de ikke å komme eller så tar det flere timer før de er på plass.

Anonymkode: 8522f...ad8

  • Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanino skrev (9 minutter siden):

Hvorfor skal man være redd for noe som mest sannsynlig ikke kommer til å skje ?

Hvordan vet du det? Det skjer jo ganske mange innbrudd

Anonymkode: 4b594...e6e

  • Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei det har jeg aldri ofret en tanke. Kommer sannsynligvis aldri til å skje, og hvis det skjer har vi forsikring. 

Anonymkode: d8ab1...e6b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innbrudd er, hovedsaklig,  en konsekvens av at norske velgere har gått man av huse for å stemme for at alle som vil skal få oppholde seg her i landet. Dette med overveldende flertall.

Litt spesielt å "være redd" noe man selv har stemt for gjennom en rekke frie valg der man hadde alle muligheter til å stemme mot, men valgte å ikke gjøre det.

  • Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvordan vet du det? Det skjer jo ganske mange innbrudd

Anonymkode: 4b594...e6e

Om man skal tenke på alt som kan skje så blir man gal. Man kan ikke gå rundt og engste seg for alt her i verden tenker jeg. Sjansen er nok liten for at nettopp du blir utsatt for et innbrudd.
 

Nei jeg er ikke redd for innbrudd. Skjer det så skjer det og da får jeg deale med det i så tilfelle 

Endret av Kanino
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nei, bor i leilighet i tredje etasje i en bygård, og det virker helt usannsynlig at noen skal bryte seg inn her. Kan kanskje bli innbrudd i kjellerboden, men det er ikke noe jeg går rundt og bekymrer meg for. Hvis det skulle skje, er det jo bare ting, og vi har forsikring.

Anonymkode: 34f1b...321

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg har sluttet å tenke på ting som kan skje. Det som skjer det skjer, uavhengig av om vi bekymrer oss for det. 

Anonymkode: b2720...19b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanino skrev (1 time siden):

Om man skal tenke på alt som kan skje så blir man gal. Man kan ikke gå rundt og engste seg for alt her i verden tenker jeg. Sjansen er nok liten for at nettopp du blir utsatt for et innbrudd.
 

Nei jeg er ikke redd for innbrudd. Skjer det så skjer det og da får jeg deale med det i så tilfelle 

Bra holdning. Finnes det forresten noe statistikk på det? Sannsynligheten? 

Anonymkode: 4b594...e6e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, er så liten sjanse for at noe vil skje. Har forsikring å ikke noe spesielt dyrt å stjele heller. Da er det mange andre ting jeg heller bekymrer meg over. 

Anonymkode: ec310...142

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...