Gå til innhold

Hvor mye bør jeg betale for strikking av genser…?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

En venninne strikker en genser for meg, Netti-genseren i ensfarget garn. Jeg har selv kjøpt og betalt garnet, men hun gjør jobben.. hun har sagt hun ikke skal ha noe betalt, men jeg føler likevel jeg vil gi henne noe. Men for hvilken pris..? Hva tar andre for selve jobben med å strikke en genser?

Anonymkode: 205c9...6c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kommer litt an på om det er tykt eller tynt garn. Uansett så er det mye jobb å strikke en hel genser, men en tynn genser tar mye lenger tid enn en tykk genser. 

Anonymkode: dcbcf...de9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gjort en del sånt for andre, og vil genuint ikke bli betalt. Stort sett er ikke folk villige til å betale det arbeidstiden faktisk utgjør, men det virker som de føler at de gjør meg en tjeneste når de betaler meg likevel - det er merkelige greier. Gi meg en flaske vin (som du vet jeg liker), send meg et blide av mottaker i klesplagget, og hjelp meg tilbake en annen gang med noe du kan bedre enn meg. 

  • Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg gjør en del strikk og søm for venner, og vil i likehet med Alan Smithee ikke ha betalt. Men det er hyggelig med de som kommer med blomster, sjokolade, vin eller spanderer lunsj som takk. 

Anonymkode: 47d5b...a8a

  • Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar..! Jeg kommer til å kjøpe noe til henne, siden hun er så insisterende på at hun ikke skal ha penger og sier hun koser seg m strikkinga 😌 

Anonymkode: 205c9...6c9

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg strikker for en venn nå, vennen ville betale. Ba denne vennen kjøpe meg et par nøster i samme garn jeg strikker som. Nær venn. 

Tror ikke folk som ikke strikker skjønner hvor mye arbeid som ligger bak. Skulle mann tatt timelønn feks ville det blitt dyrt🤭 det jeg ble bedt om å strikke hadde jeg ikke mønster på eller noe så sa "ok jeg skal prøve men blir freestyle og kreativt det her" ofte kan folk ønske seg ting av meg jeg skal strikke men er jo ingen magiker heller er greit med oppskrift som grunnmur vertfall. Men er jo og litt gøy folk tror man kan lage alt på frihånd 🤭har troen på meg vertfall. Sier nei de gangene ønskene er litt for urealistisk for hva jeg kan klare uten oppskrift men stort sett sier jeg at jeg kan prøve. 

En flaske vin etc er jo og fint som en hyggelig gest👍

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...