Gå til innhold

Puste nesten bare med munnen

Fremhevede innlegg

Skrevet
Bokormsen skrev (8 minutter siden):

Alle er forskjellig, anatomien din endres ikke av å puste med munn, men noen har en anatomi som vanskeliggjør pusting med nese. Er en hel haug med tullinger som påstår annet #nesepust gjengen som feks mr Pimp Lotion, men det er klart, tar man helseråd fra en pimp er det ikke nødvendigvis så mye mellom ørene uansett. 

Dette er faktisk ikke sant. Pusting har mye å si for hvordan ansiktet/hals og det i den delen av kropper er. Dersom du alltid puster med åpen munn blir haken og det partiet svakere.

Anonymkode: 990c8...6a2

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei det er faktisk ikke sant, der må du ha skikkelig kilder i så fall, ikke fra Oral-Bee og gjengen. Skjelettet ditt stopper å vokse ca 18 år gammel og da er du slik du er, men mindre du tar veksthormon, da kan kjeve vokse. 

• Liker 2
Skrevet
40 minutter siden, AnonymBruker said:

Dette er faktisk ikke sant. Pusting har mye å si for hvordan ansiktet/hals og det i den delen av kropper er. Dersom du alltid puster med åpen munn blir haken og det partiet svakere.

Og tygging.

Hvorfor skal man ha kjeve hvis man aldri måtte tygge noe seigt eller hardt i hele sitt liv og alle kaloriene kan få i seg er gjennom et sugerør i smoothien? 🤷‍♂️

Skrevet

Så du tror skjelettet ditt vokser sammen med muskler? Tenker du at du får lenger armer av biceps curls også da? Eller lenger bein av knebøy? Ganske søkt teori.

Kjeven din er som den er, klart, masseter musklene dine kan bli større eller mindre, men det har ingenting med formen av kjeven din å gjøre. 

Sjokkerende lite kunnskap om kropp og helse her. 

Skrevet

Mannen puster kun med munnen. Han har brukket nesen to ganger. Jeg spurte om han skulle gjøre noe med det. Han opererte nesten for å fikse at han kunne puste. Den var ikke vellykket. Han nekter å gjøre det en gang til. For det var det verste han har opplevd sa han. Så ikke alt man kan gjøre noe med. Men oppsøk fastlegen. Så henviser legen videre. 

Anonymkode: 72b87...919

Skrevet

Jeg puster 99% med munn. Pga allergi er nesa nesten kronisk tett eller blør

Anonymkode: 07808...6cb

Skrevet
Bokormsen skrev (6 timer siden):

Alle er forskjellig, anatomien din endres ikke av å puste med munn, men noen har en anatomi som vanskeliggjør pusting med nese. Er en hel haug med tullinger som påstår annet #nesepust gjengen som feks mr Pimp Lotion, men det er klart, tar man helseråd fra en pimp er det ikke nødvendigvis så mye mellom ørene uansett. 

Jo anatomien endres.

Anonymkode: cb650...baa

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Det stemmer har skjedd med mitt ansikt. Og merker endring når jeg bevisst jobber med plassering av kjeve og tunge/pusten

Skrevet (endret)

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jo anatomien endres.

Nei den gjør ikke det, bør nok ha ganske skuddsikre kilder for en slik påstand. Får du lenger bein av å trene knebøy også eller?😂

Endret av Bokormsen
Skrevet

Jeg puster altfor mye gjennom munnen, både i våken tilstand og mens jeg sover.
Mitt problem er kronisk tett nese og jeg har vært hos lege flere ganger for å finne ut av problemet. Har blitt henvist to ganger til ØNH på sykehuset, men de finner ingenting galt med nesen min. Ingen polypper, ikke skjev neseskillevegg og helt åpne bihuler. Det eneste han påpekte var at jeg har litt tørre og irriterte neseslimhinner, men det er lite å gjøre noe med.
Jeg har prøvd utallige nesesprayer, både saltvann, olje, allergispray og kortisonspray. Ingenting hjelper særlig mye.

ØNH-legen sa at det var mulig å brenne bort neseslimhinne, for å unngå at den svulmer for mye opp i løpet av "nesesyklusen", men at han overhodet ikke anbefalte det. Fordi inngrepet ikke har særlig stor suksess, og at det uansett vokser ut igjen.

Jeg blir rimelig frustrert over at jeg har konstant tett nese, puster for mye med munnen og til tider føler meg ekstra tungpustet av å ikke ha fri passasje i nesen. Legen kan jo tydeligvis ikke hjelpe, så jeg aner ikke hva jeg skal gjøre...

Anonymkode: c6dfe...cab

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...