exictence Skrevet 28. desember 2023 #21 Skrevet 28. desember 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Vi var hos familie i går, en kjøretur på 2 timer. Samboer setter på seg earplugs med støydemping for å kunne høre på musikk han liker på full guffe, noe jeg selvsagt ikke tillater med en baby i bilen. Jeg sitter i baksetet med baby ved siden av i bilsetet. Anonymkode: 81cb3...f8d Jo, tror jeg hadde reagert på det hvis han hadde errplugs på hele turen. Sagt: Det er jo lang kjøretur, så forstår deg. Men hyggelig om du ikke hadde earplugs på hele tiden, så vi kan prate og være sammen. Føler meg litt avvist her jeg sitter med babyen
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2023 #22 Skrevet 28. desember 2023 Jeg er så glad for at både jeg og partneren min kan gjøre ting som vi har lyst til uten at den andre skal føle masse og gi den andre dårlig samvittighet. Anonymkode: 84e6e...1a9 1
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2023 #23 Skrevet 28. desember 2023 26 minutter siden, AnonymBruker said: Sånn gjorde eksen min også mens vi satt i stuen og så tv feks, han bare måtte ha en avledning fra virkeligheten. Det er veldig irriterende og avvisende. Anonymkode: 7907d...9d3 Så du føler deg avvist av å sitte og stirre på skjerm? Da burde dere faktisk funnet på noe sammen. Anonymkode: d4f34...adf
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2023 #24 Skrevet 28. desember 2023 18 minutter siden, exictence said: Jo, tror jeg hadde reagert på det hvis han hadde errplugs på hele turen. Sagt: Det er jo lang kjøretur, så forstår deg. Men hyggelig om du ikke hadde earplugs på hele tiden, så vi kan prate og være sammen. Føler meg litt avvist her jeg sitter med babyen Kanskje han føler seg avvist der hun satt seg i baksetet og tenkte det var greit? Anonymkode: d4f34...adf
exictence Skrevet 28. desember 2023 #25 Skrevet 28. desember 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Kanskje han føler seg avvist der hun satt seg i baksetet og tenkte det var greit? Anonymkode: d4f34...adf Den muligheten er der, men tror ikke det. Tror han forstår at det er fint at hun sitter i baksete med babyen. Men uansett er kommunikasjon eldig viktig. Om det er sånn, kunne han sagt: Jeg opplever meg avvist når du bare er ed babyen. Jeg hadde synes det var så koselig pm du satt foran med meg.
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2023 #26 Skrevet 28. desember 2023 Dette gjør både jeg og samboer hele tiden, vi prater sjelden i bilen på langturer, bruker det heller som egentid til å høre på musikk og podcaster som vi ikke har tid til ellers. Ser ikke problemet her, man prater jo sammen hele tiden ellers, og du sitter i baksetet så det er uansett knotete å sitte å prate sammen. Hva om du sovnet på veien, skulle han blitt irritert på deg for det fordi du "melder deg ut"? Hadde han tatt de på mens du snakket til han er det en annen ting, men om du setter deg i baksetet, han veit det blir en lang og stille biltur, så er det jo helt naturlig å ta på øreplugger og høre på det man ønsker. Unn din samboer å kose seg på en to timers lang biltur Anonymkode: e620d...ff4 3
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2023 #27 Skrevet 28. desember 2023 5 minutter siden, exictence said: Den muligheten er der, men tror ikke det. Tror han forstår at det er fint at hun sitter i baksete med babyen. Men uansett er kommunikasjon eldig viktig. Om det er sånn, kunne han sagt: Jeg opplever meg avvist når du bare er ed babyen. Jeg hadde synes det var så koselig pm du satt foran med meg. Jeg har som sagt aldri sittet baki fordi «det er fint å sitte med babyen». Hun tillater heller ikke musikk i bilen med baby. Da velger man det, og man velger å sitte på to rader. Hun kunne også sagt noe. Typisk det blir hans feil, irritasjon i etterkant, og en tråd på KG utav det. Fremfor å kommunisere. Jeg tenker: han ville slappe av, høre på musikk og det var det. La det gå, TS. Anonymkode: d4f34...adf 2
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2023 #28 Skrevet 28. desember 2023 Jeg hadde nok blitt irritert, men fra utsiden så ser jeg at det hadde vært sååå enkelt å løse med litt kommunikasjon. "Jeg tenkte at siden du sitter bak så kan jeg ha på musikk i ørene på turen. Du kan jo finne noe du vil høre på eller se på underveis på turen du også". Vipps, så blir det noe helt annet enn en passiv-aggressiv handling. Anonymkode: 76484...687 1
Gjest issoras Skrevet 28. desember 2023 #29 Skrevet 28. desember 2023 1 hour ago, AnonymBruker said: Det har jeg aldri hørt om, og jeg har fått 4 barn på 10 år. Ikke hørt venner heller gjøre dette Anonymkode: 76bd5...425 Nei men folk snakker jo ikke om alt av uvesentlige detaljer de gjør heller? "vi besøkte svigers i helga, jeg satt forresten bak, så nå vet du det!"?? Jeg har sittet MYE bak, pga et barn som hatet bil intenst sine to første leveår. Har gått fint med han likevel, han er en rolig kar i bil nå (7 år) og maser veldig lite, selv uten skjerm i bilen. Så la nå folk ta vare på ungene sine på den måten som passer de best? Ts, jeg syns det er helt greit at sjåføren "melder seg ut". Det må være lov når man er sjåfør. Men jeg er også skeptisk til headset fordi man da mister en viktig del av lydbildet. Vi pleier å justere høytalerne slik at de kun spiller musikk fremme, og begrense volumet noe. Jeg sovnet ALLTID i bil før, mannen min syntes nok jeg var innmari kjedelig. 😂
Gjest jegerrinne Skrevet 28. desember 2023 #30 Skrevet 28. desember 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det er vel ganske naturlig å sitte bak med en baby når man reiser langt. Det har alltid jeg gjort. Anonymkode: b517d...427 Har aldri gjort det. Her satt unga bak, vi voksene foran. Stoppet på lengre turer for små pauser, eller hvis de gråt eller vi merket de var utilpass
katties Skrevet 28. desember 2023 #31 Skrevet 28. desember 2023 (endret) Spørs hvordan man ellers deler på tida med baby. Er alltid irriterende hvis man er den som alltid må underholdning barna. Hvis barnet sover og han bare tok seg tid for seg selv... antakeligvis ville jeg bare gjort mine egne ting. Kan jo være at han vil slappe av før han skal i selskapet. Er det en gjengående greie at han ikke vil kommunisere med deg? Høres ut som det er dét du irriterer deg over: at han gjorde det han hadde lyst til uten å bry deg om hva du selv kanskje hadde behov for (også slappe av, f.eks.). Altså, at problemet er at han ikke skjønner at det er et behov for å kommunisere MER etter å ha fått barn angående hva man gjør da den andre personen automatisk får ansvaret for barnet når den ene velger å slappe av, og at dette ansvaret må fordelea eksplisitt. Endret 28. desember 2023 av katties
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2023 #32 Skrevet 28. desember 2023 Nei, hadde ikke blitt irritert. Det må være greit å gjøre ulike ting på en 2 timers kjøretur. Han kjørte og ville høre musikk, og tok hensyn til dere. Anonymkode: 46106...ad7
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2023 #33 Skrevet 28. desember 2023 Her måtte jeg lese hovedinnlegget flere ganger for å se om det er noe jeg overså, for skjønte virkelig ikke hva det var man kunne bli irritert over her 😅 Virker som om det er noe annet som ligger i bunn her hvis du ble irritert over dette Anonymkode: e620d...ff4
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2023 #34 Skrevet 28. desember 2023 Nei til ørepropper når man er bilfører! Som bilfører må man følge med på hva som skjer i trafikken. Anonymkode: 647a8...6e5 1
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2023 #35 Skrevet 28. desember 2023 4 hours ago, AnonymBruker said: Jeg hadde nok blitt irritert, men fra utsiden så ser jeg at det hadde vært sååå enkelt å løse med litt kommunikasjon. "Jeg tenkte at siden du sitter bak så kan jeg ha på musikk i ørene på turen. Du kan jo finne noe du vil høre på eller se på underveis på turen du også". Vipps, så blir det noe helt annet enn en passiv-aggressiv handling. Anonymkode: 76484...687 Men hvorfor må mannen ta ansvar og si det når det er TS som reagerer på det? Man må faktisk ta ansvar for egen reaksjon. «Jeg ser du skal høre på musikk, men jeg tenkte det hadde vært hyggelig å prate». Anonymkode: d4f34...adf 1
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2023 #36 Skrevet 28. desember 2023 Det er trafikkfarlig, så det hadde jeg ikke godtatt. Baby tåler godt å høre lyd. Hvorfor kjører ikke du og så kan samboer sitte bak og se på baby med musikk i ørene? Anonymkode: 5fcef...4ac 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå