AnonymBruker Skrevet 28. desember 2023 #1 Skrevet 28. desember 2023 Vi var hos familie i går, en kjøretur på 2 timer. Samboer setter på seg earplugs med støydemping for å kunne høre på musikk han liker på full guffe, noe jeg selvsagt ikke tillater med en baby i bilen. Jeg sitter i baksetet med baby ved siden av i bilsetet. Anonymkode: 81cb3...f8d
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2023 #2 Skrevet 28. desember 2023 Det kommer an på humøret mitt i utgangspunktet. Hvis jeg er litt sur, blir jeg irritert for alt. Anonymkode: 84e6e...1a9 4
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2023 #3 Skrevet 28. desember 2023 Haha JA! Det er da såå avvisende! Men jeg hørte ganske høy musikk med baby i bilen altså, men jeg og far til mine barn har stort sett likt samme musikk. Om det måtte være stillere pga babyen skulle sove eller lignende valgte vi en felles podcast. Men jeg klarer ikke kjøre uten å aktivt høre på musikk eller skravle Anonymkode: 9dd15...54c 5
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2023 #4 Skrevet 28. desember 2023 Kommer an på. Hadde mest sannsynlig satt på en podcast eller lydbok til meg selv. Anonymkode: fcc36...cf1 4
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2023 #5 Skrevet 28. desember 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Haha JA! Det er da såå avvisende! Men jeg hørte ganske høy musikk med baby i bilen altså, men jeg og far til mine barn har stort sett likt samme musikk. Om det måtte være stillere pga babyen skulle sove eller lignende valgte vi en felles podcast. Men jeg klarer ikke kjøre uten å aktivt høre på musikk eller skravle Anonymkode: 9dd15...54c Ja, ikke sant. Avvisende var det jeg kjente på. Melder seg liksom helt ut. Hadde jeg aldri funnet på å gjøre selv med mindre jeg var 14 og " hatet mamma og pappa" Anonymkode: 81cb3...f8d 3
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2023 #6 Skrevet 28. desember 2023 14 minutter siden, AnonymBruker said: Ja, ikke sant. Avvisende var det jeg kjente på. Melder seg liksom helt ut. Hadde jeg aldri funnet på å gjøre selv med mindre jeg var 14 og " hatet mamma og pappa" Anonymkode: 81cb3...f8d Kan dere ikke unne hverandre litt egentid og hvile hvor det er mulig? Anonymkode: d4f34...adf 12 1 1
MyMichelle Skrevet 28. desember 2023 #7 Skrevet 28. desember 2023 Nei. Jeg hadde syntes det var helt greit. 3 1
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2023 #8 Skrevet 28. desember 2023 Nei, det er da ikke noe å bli irritert over. Anonymkode: 848ef...c25 1
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2023 #9 Skrevet 28. desember 2023 Forstår virkelig ikke problemet! Når vi reiser langt, ønsker han kun å høre musikk, mens jeg ønsker å høre podcast. Sitter lett med AirPods i øret og hører på det, mens han hører på musikk. Vi MÅ ikke sitte å snakke hele tiden, eller tvinges til å høre på noe vi ikke vil. Anonymkode: df8bb...45e 3 1
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2023 #10 Skrevet 28. desember 2023 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Ja, ikke sant. Avvisende var det jeg kjente på. Melder seg liksom helt ut. Hadde jeg aldri funnet på å gjøre selv med mindre jeg var 14 og " hatet mamma og pappa" Anonymkode: 81cb3...f8d Er det så fælt med litt egentid? Noen har mer behov for det enn andre. Anonymkode: df8bb...45e
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2023 #11 Skrevet 28. desember 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Kan dere ikke unne hverandre litt egentid og hvile hvor det er mulig? Anonymkode: d4f34...adf Enig i dette. F.eks. når jeg sitter og leker med ungen på gulvet, og samboeren sovner på sofaen. Så lar jeg han sove fordi han trenger det. Samme gjør han for meg. Det hadde kanskje vært naturlig å si "jeg setter på noe musikk på ørene, si ifra om det er noe". Jeg liker selv å ha musikk på ørene for å få en pause fra kaoset i hverdagen. Man har forskjellige behov. Ta litt hensyn. Anonymkode: b517d...427 1 1
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2023 #12 Skrevet 28. desember 2023 Hvorfor satte du deg bak? Kunne du ikke sitte foran og hatt en samtale med han? Anonymkode: 16d98...00e
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2023 #13 Skrevet 28. desember 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hvorfor satte du deg bak? Kunne du ikke sitte foran og hatt en samtale med han? Anonymkode: 16d98...00e Det er vel ganske naturlig å sitte bak med en baby når man reiser langt. Det har alltid jeg gjort. Anonymkode: b517d...427 1
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2023 #14 Skrevet 28. desember 2023 Jeg tror ikke jeg hadde blitt irritert såfremt jeg ikke trengte å kommunisere med han og måtte rope. Men det som er mest betenkelig for min del er om han faktisk får med seg det han trenger av informasjon utenfra hvis han sitter med musikk på full guffe rett på øret. Jeg vet ikke om jeg hadde vært komfortabel med å sitte på. Kanskje jeg hadde foretrukket å kjøre selv, så kunne han ha sittet bak med musikk og samtidig laget ablegøyer for baby. Anonymkode: a1600...eab 2 2
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2023 #15 Skrevet 28. desember 2023 6 minutter siden, AnonymBruker said: Enig i dette. F.eks. når jeg sitter og leker med ungen på gulvet, og samboeren sovner på sofaen. Så lar jeg han sove fordi han trenger det. Samme gjør han for meg. Det hadde kanskje vært naturlig å si "jeg setter på noe musikk på ørene, si ifra om det er noe". Jeg liker selv å ha musikk på ørene for å få en pause fra kaoset i hverdagen. Man har forskjellige behov. Ta litt hensyn. Anonymkode: b517d...427 Enig. Her kan mannen også sette i musikk på ørene hvis han vandre rundt her i huset og rydder opp. Syns det er helt greit; man må finne det som fungerer for enhver og støtte hverandre i det. Om det er litt musikk som skal til i noen timer for å resette hjernen, så flott at det hjelper! Anonymkode: d4f34...adf 2
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2023 #16 Skrevet 28. desember 2023 5 minutter siden, AnonymBruker said: Det er vel ganske naturlig å sitte bak med en baby når man reiser langt. Det har alltid jeg gjort. Anonymkode: b517d...427 Naturlig? Det har ikke vi gjort noensinne. Vi stopper hvis det er noe. Med mindre babyen hyler eller gråter, trenger man ikke sitte baki og stirre på barnet. Anonymkode: d4f34...adf 4 2
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2023 #18 Skrevet 28. desember 2023 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Det er vel ganske naturlig å sitte bak med en baby når man reiser langt. Det har alltid jeg gjort. Anonymkode: b517d...427 Det har jeg aldri hørt om, og jeg har fått 4 barn på 10 år. Ikke hørt venner heller gjøre dette Anonymkode: 76bd5...425 3
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2023 #19 Skrevet 28. desember 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Vi var hos familie i går, en kjøretur på 2 timer. Samboer setter på seg earplugs med støydemping for å kunne høre på musikk han liker på full guffe, noe jeg selvsagt ikke tillater med en baby i bilen. Jeg sitter i baksetet med baby ved siden av i bilsetet. Anonymkode: 81cb3...f8d Sånn gjorde eksen min også mens vi satt i stuen og så tv feks, han bare måtte ha en avledning fra virkeligheten. Det er veldig irriterende og avvisende. Anonymkode: 7907d...9d3
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2023 #20 Skrevet 28. desember 2023 Ja, jeg hadde blitt irritert. Det er også frarådet å bruke hodetelefoner mens man kjører bil. Man vil ikke få med seg lydbildet mens man kjører. Dersom det er en utrykning vil man ikke få med seg lyden. Når det er sagt er det ikke nødvendig å ha det helt stille i bilen for barnets skyld. Det går helt fint an å høre på musikk så lenge det ikke er veldig høyt. Jeg har heller ikke sittet bak med barnet på turer- at barnet er avhengig av man sitter bak er veldig upraktisk- da kan man jo ikke kjøre bil alene. Vi har hatt et speil bak slik at vi har kunnet se barnet. Så kanskje dere begge kan lempe litt på kravene neste gang- så kan begge ha det fint. Anonymkode: 49d96...564 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå