Gjest Anonymous Skrevet 7. november 2002 #1 Del Skrevet 7. november 2002 Hvordan "forhindrer" en at en blør så mye? jeg tør snart ikke gå ut lenger... Hva med magesmertene? Vær så snill gi meg noen gode råd til å klare denne uka... :cry: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 7. november 2002 #2 Del Skrevet 7. november 2002 Har dere mens i en UKE?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Starya Skrevet 7. november 2002 #3 Del Skrevet 7. november 2002 Har dere mens i en UKE?? Og av og til mer... Prøv å komme til svømmelæreren på videregående andre tirsdag på rad og si du ikke kan ha svømming pga mensen. Blir du trodd? Nope... :evil: Noen har tre dager (hater sånne folk...) , de fleste tror jeg har fem dager, noen har ei uke +/- en dag eller to, og noen har tre dager, en dags pause, så et par dager til. Var det ellers noe du lurte på? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Diva Skrevet 8. november 2002 #4 Del Skrevet 8. november 2002 Har dere mens i en UKE?? Tydeligvis et mannfolk! JA, TENK! DET ER MULIG Å HA MENSEN SÅ LENGE. DU ER IKKE SÆRLIG OPPLYST SER JEG :evil: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
starie Skrevet 8. november 2002 #5 Del Skrevet 8. november 2002 Jeg hadde mensen i 9 dager jeg, helt til jeg begynte på pillen. Da hadde jeg den 6 dager og nå som jeg bruker p-sprøyten har jeg ikke mensen i det hele tatt.. Deilig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ¤_Fairytale_¤ Skrevet 8. november 2002 #6 Del Skrevet 8. november 2002 Noen har tre dager (hater sånne folk...) , de fleste tror jeg har fem dager, noen har ei uke +/- en dag eller to, og noen har tre dager, en dags pause, så et par dager til. Du bruker ordet "hate" feil. Jeg har mensen i tre dager, og du hater meg. *leke fornærma* :D Forresten så slipper jeg alt som heter menssmerter osv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Starya Skrevet 8. november 2002 #7 Del Skrevet 8. november 2002 Du bruker ordet "hate" feil. Jeg har mensen i tre dager, og du hater meg. *leke fornærma* Hmm, ok, kan jeg si misliker sterkt? Forresten så slipper jeg alt som heter menssmerter osv Nei forresten.. Vi sier hate... :evil: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sandra Skrevet 8. november 2002 #8 Del Skrevet 8. november 2002 Hei! Jeg begynte på p-piller for to år siden. Før det hadde jeg VELDIG sterke menssmerter. Jeg måtte f.eks gå hjem fra skolen omtrent hver måned, pga at det var så uutholdelig. Jeg hadde ikke så mye mens, men jeg mener det er Litt mindre nå enn før. Smertene har helt sluttet og det er jeg VELDIG glad for. Nå har jeg ingen som helst smerter, og mensen varer fra ca. mandag til lørdag. Sandra Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Janna Skrevet 8. november 2002 #9 Del Skrevet 8. november 2002 Når jeg hadde mensen hadde jeg den i alt fra 3-7 dager. Forskjellig hver gang Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 8. november 2002 #10 Del Skrevet 8. november 2002 Hei, var meg som begynte tråden.... Lurte egentlig ikke på hvor lett alle andre hadde det under mensen, tenkte mer på noen gode råd. Vær så snill! Hva skal jeg gjøre? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Diva Skrevet 8. november 2002 #11 Del Skrevet 8. november 2002 Hvis du blør unormalt mye, bør du oppsøke lege. Vet dog ikke hva "normalt" er, da folk er veldig forskjellige. Jeg blør også mye og synes det er pyton å bevege meg i det hele tatt. Men en varmeflaske bør kunne hjelpe litt mht smertene (kanskje en Pinex/Ibux/Paracet ville hjelpe og?), prøve litt urtete, mulig å prøve å avslutte dusjen med litt kaldt vann over underkroppen (dette kan minske blødningene en kort stund....sies det). Drikk mye vann og slapp av. Jeg klarer i allefall ikke å være superaktiv når jeg har mensen. Er du hos legen, kan du jo ta dette opp som hovedproblem og se om det er noe medikamentelt som kan hjelpe. Lykke til da Har mensen nå jeg og :evil: Super-forferdelig-idiotisk-møkka-pyton-kjedelig, men det er over om noen dager,.... Klem, Kattepus :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 9. november 2002 #12 Del Skrevet 9. november 2002 :D hei jeg må nu bare svare jeg,føler med dere.Jeg har fjerna min livmor og har det så godt uten de hersens blødningene at det er en fryd.Var så mye plaga at det var eneste mulighet.Men jeg har fått 3barn og er i 30 årene,så det har heldigvis ikke gått utover det.Men det er jo hjelp å få i pilleform for dere som plages og ikke vil eller kan få fjærna livmor. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lille Meg2 Skrevet 10. november 2002 #13 Del Skrevet 10. november 2002 Jeg har det vel en ukes tid fra de første dråpene. Blør sterkere andre og tredje dagen. De siste dagene er det vanligvis lite, men varierer fra gang til gang. Men så plutselig kan det komme mer når jeg tror jeg er tidlig ferdig. Har heldigvis ikke like vondt hver gang, varierer det også , men når det er ille så er det bare Naproxen som hjelper. Det hjelper veldig bra bare man husker å ta de før smertene seter ordentlig inn. Tar om morgenen jeg de første par dagene. Så det er et lite tips. Tenk å bare ha det tre dager da! Høres herlig ut lille Meg2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Starya Skrevet 10. november 2002 #14 Del Skrevet 10. november 2002 Fikk min i dag jeg, og det er nesten 4 mnd siden sist.. Er spent om om den varer like lenge som vanlig, for dette er første mens etter jeg begynte med yasmin. Positivt i allefall at den nå ser ut til å følge "skjema" (derfor jeg ble satt på piller, hadde en syklus som var borti natta...) Hiver meg på rådet om å bruke Naproxen. En slik funker bedre enn to paracet på meg. Ta livet med ro så godt det lar seg gjøre, lag "rumpe-mønster" i sofaputen.. Hva med denne folkens: Våknet i morget med mensen og oppdaget at vi hadde nok dopapir igjen til ett dobesøk... :o All ære til guttungen som er stor nok til å løpe på kiosken alene.. *puh* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Duchess Skrevet 10. november 2002 #15 Del Skrevet 10. november 2002 Har 5 dager, så avtar det, men det henger jo i "rester" et par dager etterpå også.....(æsj det hørtes omtrent like ekkelt ut som det er...hehe) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fortvilet jente Skrevet 12. november 2002 #16 Del Skrevet 12. november 2002 Hei. Dere kan være så HELDIGE der som bare har et par dagen!!! Jeg har en uke. En veldig lang uke... Blir gal snart! Av og til blør jeg så mye at det blør igjenom ting, da er det ikke så gøy å gå noen plass eller være noen plass hvis det skjer. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre på disse dagene. Henger meg på spørsmålet om det går an å gjøre noe mot å blø så mye? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå