Gå til innhold

Hvor kjøper du garn?


Thomasine

Anbefalte innlegg

Hei.

Når du skal kjøpe garn - hvor kjøper du garnet?

Jeg er ute etter tips til butikker i Oslo og omegn og på nett.

😃🧶

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Garnius og strikkemekka, den som er billigst. Bruker stort sett ikke garn som ikke finnes der, så da blir det billigst.

Anonymkode: 7700a...02c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjøpt mye fra Hobbii på nett. De sender fra Danmark, men har norsk nettbutikk med priser med mva. De har mye "moderne" garn med fargestifter. Og masse knalle farger. Liker de godt for mitt bruk, men har skjønt at mange mener de selger "billiggarn" 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kjøper stort sett fra garntopia og lykkelig handel. 
 

hender jeg handler direkte hos rauma og sandnes også. Og i blant på jens hoff. 
Jo også handler jeg en del hos skappel, da jeg strikker en del skappelgensere. 

Anonymkode: 34a23...621

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg handler først og fremt hos min lokale garnbutikk, som er Studio Moyo i Gamlebyen i Fredrikstad http://http:/www.studiomoyo.no  Butikken er veldig koselig, og hun som driver den er veldig hyggelig og dyktig. Jeg får alltid god hjelp til å velge farger og garn.

Jeg er der sjelden, en garnbutikken i Rakkestad er også veldig god, og verdt å stikke innom om du er i området.

På nett har jeg handlet mest hos Garntopia (som også er veldig gode på garnalternatib og farger), Fru Kvist, Lykkelig handel og Lofotstrikk.

Anonymkode: 85663...e4e

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Handler bare på lokal garnbutikk, i tillegg til litt på festivaler og strikkemarked. 

I Oslo liker jeg veldig godt Fru Kvist. 

Anonymkode: d55ad...bd1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg handler helst hos UniQ i Trondheim. Delvis fordi jeg liker å støtte lokale butikker. Mest fordi de ligger deler inngangsparti med Te- og Kaffehuset, en butikk jeg frekventerer ofte, og da er der veldig lett å bare gå rett frem og havne i garnbutikken.

Anonymkode: f80db...16c

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg handler nesten bare hos Garntopia, de er så flinke, god service og bra utvalg! 
 

Handler hos den lykkelige sau om jeg trenger islandsk ull. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Annas1992

Handler på Garntopia, Nøstet Mitt og Fru Kvist av fysiske butikker. Handler også noe hos Un-Told og Hipknit om jeg handler på nett 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Handler hos Strikkelilly hvis jeg skal handle i fysisk butikk. Ligger på Bjølsen i Oslo.

Anonymkode: 96530...ee9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Handler hos Fru Kvist, Lana Botanica og Nøstet mitt. Av og til strikkebutikken på Oslo City. Gode butikker med flott service!

Anonymkode: e153e...056

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Prøver å handle så mye som mulig i de to lokale garnbutikkene vi har her, og kjøper mye norsk garn. Viktig å støtte norske butikker og norsk garnproduksjon! Og vår "rustikke", norske ull er faktisk ganske så eksotisk sett med internasjonale øyne. Den har mange gode egenskaper. :)

 I de tilfellene jeg har funnet et spesielt garn som ikke finnes lokalt, leter jeg rundt i diverse nettbutikker til jeg finner det jeg er ute etter. Googler navnet på garnet + "garn", for å finne det i norske nettbutikker. Fungerer ikke det går jeg videre til utlandet.

Handlet mer på nettet tidligere, ofte fra utlandet, før jeg fikk et mer bevist forhold til norsk ull og lokale garnbutikker.

Anonymkode: b1157...86d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...