Gå til innhold

Venninne i gruppechat som ikke forstår humor

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hun er neppe nedlatende eller ute etter å krenke deg på noe som helst måte. Hun synes rett og slett ikke du er morsom, men er høfelig nok til å gidde å svare deg. 

Anonymkode: 97340...3cd

Ts synes kanskje at Isdronningen hadde vært både morsommere og mye kulere hvis hun ga totalt faen i å besvare deres teenager/hubba-bubba-chat..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Ts her, skjønner at mange liker formell skrivestil. Så legger man sikkert noe annet i det når man vet hvordan hun er til vanlig. For meg er det likevel ikke hyggelig å få nedlatende/belærende svar på personlige ting jeg deler. Da har det blitt til at jeg dropper å dele ting i gruppen og heller sender direktemeldinger til de 2-3 jeg har et nært forhold til og de jeg VET tar referansen. 

Anonymkode: 27c68...343

Jeg tror det er vanskelig for norn utenfra å skulle bedømme om dette kun er snakk om at du ikke tar hennes humor/væremåte eller at hun faktisk er nedlatende og belærende.

Ut ifra eksemplene du ga i H.I ser jeg dor meg en type «Wensday Adams» jente-humor; litt tørr og svart/sarkastisk humor. Jeg har selv ei venninne som er sånn, og man må forstå hennes type humor for å synes det er morsomt.  
Men; i stedet for å spekulere i om det er du som misforstår henne eller ei, så tenker jeg at man kan forholde seg til at du oppfatter henne slik. Og det er litt utfordringen med en gruppechat: at ikke alle nødvendigvis er 100% begeistret for hverandre eller har samme opplevelse av hverandre. Du må ikke dele ting i denne chatten og du står selvfølgelig fritt til å sende til kun de to, tre som du tenker «tar humoren». 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir stresset av å lese dette. "Isdronning", "nedlatende"? Psykoanalysere raske setninger man sender som svar på noe som andre har lagt ut. Treffer du ikke denne gjengen sosialt? Går alt på å overtolke hva den ene eller andre skriver på snap? 

Høres ut som dere andre mener at hun ikke har rett sjargong og at dere har baksnakket hennes random setninger og reaksjoner og blåst de opp til noe de "viktig"

For et gørrende trist liv. 

Anonymkode: a9149...cc7

• Liker 10
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Ts her, skjønner at mange liker formell skrivestil. Så legger man sikkert noe annet i det når man vet hvordan hun er til vanlig. For meg er det likevel ikke hyggelig å få nedlatende/belærende svar på personlige ting jeg deler. Da har det blitt til at jeg dropper å dele ting i gruppen og heller sender direktemeldinger til de 2-3 jeg har et nært forhold til og de jeg VET tar referansen. 

Det hun skriver må ikke nødt til å være nedlatende, det er din tolkning. Jeg leser det annerledes, at hun har litt glimt i øyet. 

Anonymkode: 5502a...8f7

• Liker 8
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, PITTY said:

Ts synes kanskje at Isdronningen hadde vært både morsommere og mye kulere hvis hun ga totalt faen i å besvare deres teenager/hubba-bubba-chat..

Det hadde vært feil også! Eneste riktige svar er «Hihi ❤️❤️❤️❤️». 

Anonymkode: c3caf...d29

• Liker 7
  • Hjerte 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det hadde vært feil også! Eneste riktige svar er «Hihi ❤️❤️❤️❤️». 

Hahaha😂😂

• Liker 2
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Alltid forfriskende med folk som tar seg tid til å svare i hele setninger. Selv om det høres ut som dere lager mange overfladiske poster. Kudos til "isdronningen". 

Anonymkode: 83e1b...580

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Alltid forfriskende med folk som tar seg tid til å svare i hele setninger. Selv om det høres ut som dere lager mange overfladiske poster. Kudos til "isdronningen". 

Skriver du hele setninger i dag, og gjerne med punktum og komma. Da er du dømt nord og ned av fjortisene.. For da er du i beste fall 100% pensjonist, men mest sannsynlig dement i tillegg. ..🤪

• Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 27.12.2023 den 22.57):

Fordi alle meldingene får en nedlatende tone over seg. Hun trøster folk som ikke trenger trøst. Hadde du likt det om du fortalte en morsom historie fra dagen din og så svarte noen «stakkars deg, høres ut som det blir litt mye for deg». Du føler deg jo bare liten og kjip. 

Hæ? Jeg ser ikke det du ser. Kanskje du er litt umoden? 

Anonymkode: 16373...e9b

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Ja, grusomme isdronningen som vokste opp og ifra ts.

Endret av Korsihalsen
  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Korsihalsen said:

Ja, grusomme isdronningen som vokste opp og ifra ts.

Og utrolig nok er hun fortsatt høflig og hyggelig mot dem. Eventuelt til hun oppdager denne tråden og legger to og to sammen, da.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det virker som om venninnen din har en annen kommunikasjonsstil, kanskje mer formell og følsom, som ikke alltid matcher humoren i gruppen. Det er viktig å huske at mennesker har ulike måter å uttrykke seg på, og humor kan være subjektiv. Noen foretrekker en mer avslappet tilnærming, mens andre kan være mer formelle.

Det kan være nyttig å prøve å forstå at venninnen kanskje ikke nødvendigvis prøver å være nedlatende, men at hennes reaksjoner kommer fra en annen perspektiv. Å akseptere og respektere ulike kommunikasjonsstiler i gruppen kan bidra til et bedre samspill.

Kanskje kan du forsiktig prøve å ta opp temaet med venninnen, uttrykke hvordan du opplever kommunikasjonen, og høre hennes perspektiv. Åpen dialog kan bidra til bedre forståelse og styrke samholdet i gruppen.

Litt som på Kvinneguiden i grunn. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun svarer helt korrekt på meldingene! Det virker som du ts er ekstremt umoden! Ta deg nå for pokker sammen! Du oppfører deg som en bortskjemt 13 åring!!

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 27.12.2023 den 22.49):

I vennegjengen fra studiet har vi en gruppechat på snap hvor vi kaller oss «[studie]-jentene💃💃💃💃💃💃💃». Når folk sender noe i gruppechatten er det hverdagslige øyeblikk med en god dose humor. Et av medlemmene i gruppen irriterer meg grenseløst i måten hun svarer andre på.  Hun kan aldri bare ta lett på ting, og må alltid svare i en overfølsom, formell tone. Enten tar hun ikke humor, eller så er hun bare nedlatende/skal være litt bedre enn alle andre. 

her er eksempler på ting hun kan svare (eksemplene er skrevet om for å unngå å eventuelt bli gjenkjent):

- venninne sender snap av at hun har pyntet til jul. Alle andre svarer med emojies, evt: «koselig» «såå fint!» «stemning». Isdronningen svarer: «Hei. Hyggelig å få se julepyntet stue. Kjekt for liten og for stor. God adventstid.»

- venninne sender snap av at sønnen har på lånedress når hun henter i barnehage med en morsom kommentar han kom med. Dette er en dame som er trygg på seg selv og koser seg i morsrollen så hun takler helt fint å glemme en utedress i barnehagen. Alle andre sender en humoristisk melding tilbake «fort gjort!» «haha, han er morsom».  Isdronningen: «hverdagen som småbarnsforeldre er hektisk. Alt hva vi kvinner skal huske på. Ikke lett å skulle huske alt.» og så masse store hjerter. 

- jeg, som ikke har barn, var på en dørgende kjedelig sosialkveld på jobb hvor to damer uanmeldt tok med seg babyene sine. Føltes som en skikkelig syklubb, så sendte en snap og skrev «hilser fra barseltreffet/firmafest». Alle de andre lo, isdronningen: «nærmer seg 30 år nå Anna. Vanlig å ha ambivalente følelser da.» 

i pandemien var det samme opplegg: folk sender morsomme snapper med munnbind og antibac og hun svarer med hjerter og «en uvirkelig tid vi er inne i nå». «Den nye normalen».

Kjenner jeg får henne helt opp i halsen. Prøver hun å være viktig? Tar hun seg selv veldig høytidelig? Overser hun bevisst humor for å være kjip? Kan man si ifra om dette. Det frister ikke å «bjuda på seg selv» i gruppechatten når hun svarer med sånn kvalmende omsorg som bare blir nedlatende?

Skjønner ikke hva du irriterer deg over her.

Hun høres ut som ei med god insikt, og svarer med genuin interesse, og ikke overfltisk fjas, som dere andre bruker. Jeg tror denne irriterende damen, er ganske godhjertet og varm. Samt en som ser tvert igjennom deg. 

Men overflatiske folk liker ofte ikke folk som ser igjennom andre 

Anonymkode: 4df66...4a0

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 28.12.2023 den 0.08):

Markerer man seg selv fordi man svarer ordentlig? Tror du må lese litt mer på skolebenken. 

Liker svaret ditt.

Og dette er en av grunnene til at jeg hang mest med gutta og lite med jenter i oppveksten.  Når noen får et skrått blikk på deg,  så skal det så lite til for at alt du sier og gjør vris i værste mening. Blir baksnakket og hengt ut for så å bli fryst ut 

I en kompis gjeng kan man være enige om at noen er teit. Men det er en kort affære, også er de alikevel en del av gjengen. Og det forventes at de gjør teite ting . I motsetning til å henge med jenter som fryser deg ut, og kaller deg isdronning og nedlatende fordi du svarer litt annerledes. 

Med gutta kan ting bygge seg opp.  Og når det smeller, så smeller det kraftig. Men man blir alltid venner 5 minutter etterpå. Eller senest dagen etter. 

Foretrekker brått og brutalt enn seigpiniing et helt år eller et helt liv. Der du er på nåde med igjen.

Jeg fortrekker å være hun isdronningen fremfor nr 1000 som skriver å sååå søøøt. Jeg syntes jo det også er litt nedlatende jeg da, og absolutt overflatisk. 

Min væremåte, mottas som humor og letthet hos gutta.  Damene tror je stiller meg over dem. Jeg er akkurat den samme med gutta som med damer. Men alikevel oppfatter de meg så forskjellig. 

Oftes skjærererdet seg med damer, når du nekter å være med å baksnakke andre. Og spesielt når du sier noe positivt om den de prøver å baksnakke. Da er det rett ut. 

Så jeg liker ikke damer jeg, de ler jo aldri av noe. Men nå er drt jo heller ingen genuin humor med de heller. Skal jo sååå lite til for at ting er kringe eller woke. Og for ikke å snakke om overanalysering, og at de skal begynne å fortelle deg hva du mente med noe du sa. Ofte så langt unna det du sa, at det er på en annen galakse.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ouch, tror mange her i tråden er litt eldre, som ikke forstår hva TS mener? Jeg skjønner deg veldig godt TS. Får jo ikke noe gøy samtale med de svarene til hun venninna di. Tror også folk henger seg veldig opp i eksemplene dine og tar det helt bokstavlig, i stedet for å se at de illustrerer et poeng.

Anonymkode: 5e145...e65

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ouch, tror mange her i tråden er litt eldre, som ikke forstår hva TS mener? Jeg skjønner deg veldig godt TS. Får jo ikke noe gøy samtale med de svarene til hun venninna di. Tror også folk henger seg veldig opp i eksemplene dine og tar det helt bokstavlig, i stedet for å se at de illustrerer et poeng.

Anonymkode: 5e145...e65

Får man noe bedre samtaler ved å svare åååå så søt, åååå så pen osv. Syntes ikke det er noe som drar igang noen samtale heller. 

Isdronningen med sine svar, prøver vel først og fremst vise empati og forståelse. Men unge i dag tror jo det er å være nedlatende.  Og slik jeg anser ts sitt inlegg, leser jeg også en snert av glimt i øyet. 

Jeg for min del blir jo helt stressa av folk som legger ut masse for å fiske etter åååå så pen osv. Jeg skjønner ikke hva de egentlig vil. Har noen som sender bilder av hunden sin veldig ofte. Se nå var det godt med litt mat etter lang tur. Hva svarer man på sånt. Når det kommer på pm. Og mange ganger i uka. Iht denne tråden , så er man jo også ovenfra og ned, om du svarer godt med mat når man er sulten. 

Selv om 100 bilder av hund irriterer meg i innboksen til tider , når det blir så intetsigende. Så vet jeg at denne hindrn betyr mye for personen, og er en god hjelp psykisk på personen. Så da tåler jeg jo det. Gidder ikke være dust å ta det negativt.  Selv pm jeg føler det litt sånn innimellom  når det blir så mye. Det som er ment som gøy er jo ikke gøy. Men jeg vet hun syntes det er supergøy. 

Som negativ person, kunne jeg ha tolket det som at hun skryter av hunden sin, og mener hun er bedre enn meg fordi hun har hund og ikke jeg. Men slik tankegang er ganske barnslig

• Liker 6
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tidsfordriv2023
On 12/27/2023 at 10:49 PM, AnonymBruker said:

I vennegjengen fra studiet har vi en gruppechat på snap hvor vi kaller oss «[studie]-jentene💃💃💃💃💃💃💃». Når folk sender noe i gruppechatten er det hverdagslige øyeblikk med en god dose humor. Et av medlemmene i gruppen irriterer meg grenseløst i måten hun svarer andre på.  Hun kan aldri bare ta lett på ting, og må alltid svare i en overfølsom, formell tone. Enten tar hun ikke humor, eller så er hun bare nedlatende/skal være litt bedre enn alle andre. 

her er eksempler på ting hun kan svare (eksemplene er skrevet om for å unngå å eventuelt bli gjenkjent):

- venninne sender snap av at hun har pyntet til jul. Alle andre svarer med emojies, evt: «koselig» «såå fint!» «stemning». Isdronningen svarer: «Hei. Hyggelig å få se julepyntet stue. Kjekt for liten og for stor. God adventstid.»

- venninne sender snap av at sønnen har på lånedress når hun henter i barnehage med en morsom kommentar han kom med. Dette er en dame som er trygg på seg selv og koser seg i morsrollen så hun takler helt fint å glemme en utedress i barnehagen. Alle andre sender en humoristisk melding tilbake «fort gjort!» «haha, han er morsom».  Isdronningen: «hverdagen som småbarnsforeldre er hektisk. Alt hva vi kvinner skal huske på. Ikke lett å skulle huske alt.» og så masse store hjerter. 

- jeg, som ikke har barn, var på en dørgende kjedelig sosialkveld på jobb hvor to damer uanmeldt tok med seg babyene sine. Føltes som en skikkelig syklubb, så sendte en snap og skrev «hilser fra barseltreffet/firmafest». Alle de andre lo, isdronningen: «nærmer seg 30 år nå Anna. Vanlig å ha ambivalente følelser da.» 

i pandemien var det samme opplegg: folk sender morsomme snapper med munnbind og antibac og hun svarer med hjerter og «en uvirkelig tid vi er inne i nå». «Den nye normalen».

Kjenner jeg får henne helt opp i halsen. Prøver hun å være viktig? Tar hun seg selv veldig høytidelig? Overser hun bevisst humor for å være kjip? Kan man si ifra om dette. Det frister ikke å «bjuda på seg selv» i gruppechatten når hun svarer med sånn kvalmende omsorg som bare blir nedlatende?

I motsetning til mange andre svar her, forstår jeg godt hva du mener.  Dessverre er dette en personlighetstrekk og mangel på sosial interaksjon som har gjort henne sånn. Dette er ingenting du kan forandre på hvis ikke du har lyst å sette seg ned med henne og prate ut om hvordan folk kommuniserer med hverandre. Hva som er implisert kommunikasjon, hvor det er nødvendig å utdype ting og hvor det er ikke. Hun klarer ikke helt å sette seg i andre sine sko og forstå hvorfor folk sier/gjor som de gjor. Hun tror hun gjor, men det er hennes måte å passe inn på. Dessverre får hun det ikke helt til. 

Men viktig å understreke med at hun gjor ikke dette med vilje. Det er sånn hun er og hun gjor det sikkert med de beste intensjonene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo ikke alle som catcher den lette tonen i en sånn chat. Okei, så er hun hakket mer formell, det gjør vel egentlig ikke noe. Synes du er lett irritabel her, rett og slett, og på jakt etter å ta en som ikke er en like naturlig del av fellesskapet.

Anonymkode: 2e690...8fa

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...