Gå til innhold

Oslo, skummel by…

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Sånn er det ikke over alt i verden. Og det pleide ikke å være sånn i oslo.

Anonymkode: 18948...007

Nei vel. Alle steder jeg har vært har det vært en greit kjøreregel, men jeg har jo ikke vært i hele verden så du har sikkert rett. Jeg ble født på 70- tallet og var ungdom på 90- tallet, og da var det også sånn. Det er sikkert en tid det ikke var sånn. Om ts vil bli med fremmede hjem og gå alene på natten går det helt sikkert greit, det har nok skjedd før. 

Anonymkode: 8f37b...dcb

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Frogner er kjent for å være skikkelig skummelt. det tryggeste stedet er nok bak oslo s. 

Anonymkode: fd820...99c

Bak Oslo s? På togskinnene eller perrongene ? 

Skrevet

Du er tvilsomt spennende og viktig nok til å brukes som mordoffer. Slapp helt av.

Anonymkode: 43d11...00c

Skrevet

Jeg har bodd i Oslo i 17 år og aldri blitt knivstukket eller drept. Du klarer deg nok helt fint, ts.

Anonymkode: 2d537...012

Skrevet

TS

jeg skal ta toget til Nationaltheatret, og gå Karl Johan, Aker brygge og Bogstadveien. Er det trygt? Er det andre steder i byen som er trygge? Ble ekstra nervøs med det drapet på bussen, er det lurt å ta kollektivt? Eller bedre med taxi?

Anonymkode: 716db...9a4

Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

TS

jeg skal ta toget til Nationaltheatret, og gå Karl Johan, Aker brygge og Bogstadveien. Er det trygt? Er det andre steder i byen som er trygge? Ble ekstra nervøs med det drapet på bussen, er det lurt å ta kollektivt? Eller bedre med taxi?

Alle stedene du nevner er trygge. Oslo er generelt en veldig trygg by. Det er ikke farlig å ta kollektivtrafikk.

Hva er det du er redd for, Ts? Som alle her skriver, med mindre du er en gjengkriminell er det trygt. Drapene og volden foregår mellom gjenger, ikke tilfeldige. I 9 av 10 tilfeller er det en relasjon mellom personene.

Jeg er en kvinne i midten av 20-årene, bosatt på Grønland. Ja, det er mye småkriminalitet og av og til voldsepisoder. Men det er ingen som er ute etter meg, jeg er bare en kjedelig, lovlydig person ingen bryr seg om. 

Anonymkode: afcf1...0ff

Skrevet

Slapp av. Helt trygg i Oslo. Men skal det først skje noe er det dessverre de med fremmedkulturell bakgrunn som står for en overvekt av personran, overfallsvoldtekter og generelt fysisk vold mot personer. De etnisk norske kriminelle konsentrerer seg helst om svindel, innbrudd og kriminalitet hvor de slipper å se ofrene inn i øynene. 

Anonymkode: 15d98...1df

Skrevet

Du kan gå over alt i Oslo uten å frykte liv og helse. Det er en trygg by.

Skrevet
AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

TS

Ja alle disse stedene er trygge. Nederst i Karl Johan kan det være noen narkomane og prostituerte, sånn som vi som bor i oslo ikke legger merke til, men noen turister gjør. Det er uansett ikke noe farlig. Hvor skal du bo, eller er det dagstur , hvor skal du ta kollektiv / taxi til?
hva er planen din da, bare shopping? Ja, det er mange andre trygge steder i Oslo. Og litt mer spennende kanskje. Hvis formålet er og shoppe på kjedebutikker med korte avstander er jo løypa du har lagt opp grei.  

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

TS

Er du seriøs? Oslo er ikke farlig, som alle de andre svarene du har fått sier  - gå ikke alene om natta i visse strøk. Ellers ingen problem.
Ungene mine vokser opp her og tar t-banen til/ fra skolen hver dag.

Anonymkode: b80d4...2b3

Skrevet

Har aldri følt meg redd i Oslo, og jeg har gått rundt der som enslig kvinne titt og ofte. Ser ofte i avisen at det har vært både skyting og knivstikking i byen på det tidspunktet jeg har vært der, men har aldri merket noe som helst truende. Hilsen kjerring fra bøgda.

Anonymkode: de1a2...da6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...