Gå til innhold

Oslo, skummel by…

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Skal til Oslo noen dager.. men jeg synes byen er stor og skummel, skjer mord og knivstikk der annenhver dag. Hvor i Oslo kan man gå i fred for å shoppe og titte, uten å risikere liv og helse?

Anonymkode: 716db...9a4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke bli med i en gjeng eller et kriminelt nettverk, så går det bra

• Liker 15
  • Nyttig 4
Skrevet

Det er gjengoppgjør, ingenting og bekymre seg for om du ikke har noe uoppgjort med noen. Ellers er det vel som overalt i verden, ikke gå alene på natten og ikke bli med fremmede hjem. Det er ingen steder i Oslo du ikke gå og shoppe og titte uten og bli knivstukket, men du kan jo holde deg unna sidegater og Brugata om du synes det er skummelt. Det skumleste ved og gå og titte uten og risikere helsen er isen, så ta med brodder . 

Anonymkode: 8f37b...dcb

• Liker 5
  • Nyttig 3
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Hei! Skal til Oslo noen dager.. men jeg synes byen er stor og skummel, skjer mord og knivstikk der annenhver dag. Hvor i Oslo kan man gå i fred for å shoppe og titte, uten å risikere liv og helse?

Justert for innbyggertall så er Oslo fortsatt ganske trygt for en nordmann som ikke vanker i kriminelle miljøer. Der jeg kommer fra er det flere annmeldte voldsepisoder per capita. 

Endret av Chomsky89
  • Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ellers er det vel som overalt i verden, ikke gå alene på natten og ikke bli med fremmede hjem.

Anonymkode: 8f37b...dcb

Sånn er det ikke over alt i verden. Og det pleide ikke å være sånn i oslo.

Anonymkode: 18948...007

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Sånn er det ikke over alt i verden. Og det pleide ikke å være sånn i oslo.

Ser du på statistikken er det selvsagt ca.  sånn som i dag: Justert for innbyggertall er det rimelig trygt for folk som ikke vanker i kriminelle miljøer til å være en by av den størrelsen.  Men med en ny mediehverdag så får du alvorlige hendelser mye hardere banket inn i hjernebarken. Nye trender stiger jo selvsagt fram som forsterker tanken om at det blir farligere, men samtidig er Mange av 80,90  og tidlig 2000tallets frykter nesten borte i dag.   En penis på trikken/bussen var et  såpass vanelig syn at du ikke nødvendigvis nevnte det  til familie og venner alle gangene du så det.  Å det er ganske lite sannsynlig at du blir utsatt for overfallsran på høylys dag om du jobber rundt stortinget i dag, men fettern min opplevde dette 3 ganger på slutten av 90-tallet, det gjorde også andre på samme bedrift.  Jeg husker når alle var redd for å havne i kryssilden til et gjengopprør når de gikk i nærheten av akerbrygge. Ikke at det var veldig sannsynlig da heller, men vi blir veldig påvirket av nylige saker i media samme va statistikken viser. 

Endret av Chomsky89
  • Liker 2
Skrevet

Gå hvor du vil.

Ikke sikkert du får shoppe i fred siden det er en del andre folk her også. Og viktigste med tanke på liv og helse er å ikke skli på isen. Det er glatt om dagen!

Anonymkode: 26453...79c

• Liker 5
Gjest Maatte_ha_konto
Skrevet

Slapp helt av. Ta innover alle inntrykk og kos deg. Det er ikke farlig.

Skrevet

Hundre tusener av mennesker går rundt i byen hver dag uten å bli stukket. Jeg tror det kommer til å gå bra 😉

• Liker 5
Skrevet

Den voldelige kriminaliteten er i de aller fleste tilfeller hvor gjerningsmannen kjenner offeret.

Anonymkode: 693c2...e6c

• Nyttig 1
Skrevet

Jeg er fra bygda men føler meg tryggere i Oslo enn på bygda

Anonymkode: 25110...c40

• Liker 3
Skrevet

Er du allerede i en kriminell gjeng med base i Oslo? Om nei, behøver du ikke å bekymre deg. Oslo er en trygg by for folk flest. Det er kriminelle gjenger det er vold i mellom, ikke randoms på gata. 

Anonymkode: afcf1...0ff

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Tbane stasjoner og visse strøk nattestid kan du unngå. 

Jeg har vokst opp i byen og har aldri blitt myrdet. 

Anonymkode: 7afb5...046

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Du kan gå overalt uten å risikere liv og helse. Enkelte steder kan det være glatt, så bruk gode sko. Er også ganske kaldt, så ullundertøy kan være greit om du er frossen. Lykke til :) 

Anonymkode: afcf1...0ff

• Liker 6
Skrevet

Hvis det blir væromslag så kan det være fare for takras fra bygårder. Skummelt med snø og is som ramler flere etasjer.

Anonymkode: 0e71c...6d7

• Liker 1
Skrevet

Tråden er ryddet for innlegg postet av utestengt bruker. Resterende innhold er ikke lest.

Rhodiola, adm.

Skrevet

Jeg er fra bygda men føler meg tryggere i Oslo enn på bygda

Anonymkode: 25110...c40

Hvilken bygd bor du i? Jeg bor på bygda og låser ikke, og tenker aldri på hvor jeg går,om jeg er alene, om det er mørkt osv. Har aldri gjort det. Jeg har bodd på bygda både på Vestlandet og på Østlandet, det er ingenting som skjer her. Men i Oslo vet man jo at det er visse strøk man ikke bør rusle gatelangs alene i på natta, eller?

I Oslo er du 100% trygg om du holder deg i nærheten der det er en del folk, slik som de fleste andre steder.

Anonymkode: 30d57...108

Skrevet

Om du er kvinne ville jeg ikke gått for mye ute alene om natta. Ellers er det helt ok.

Anonymkode: eeac9...8d1

Skrevet

Frogner er kjent for å være skikkelig skummelt. det tryggeste stedet er nok bak oslo s. 

Anonymkode: fd820...99c

Skrevet

Eneste problemet jeg har med oslo er at det er møkkete, bråkete og alltid har en eim av kloakk og eksos. Ellers er ikke Oslo fryktelig farlig for en vanlig person akkurat. 

Anonymkode: 4cf02...1ee

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...