Gå til innhold

Medforeldre


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det noen som er medforeldre og har lyst å dele erfaringer rundt det?

Anonymkode: 7d565...4c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tillegg fra TS

Skulle redigere posten med litt mer info, men fikk ikke til, så får bli et innlegg under. 


Jeg vurderer om å være medforelder kunne være noe for meg. Jeg er helt i starten av reserach fasen og vil gjerne høre andres erfaringer 😊

Anonymkode: 7d565...4c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig eg er litt teit her, men kva er medforelder? Pappa/mamma? Eller ikkje-biologisk foreldre i homofile par? (Sikkert feil måte å beskrive det på, sidan begge er foreldre). Eller eit tredje alternativ eg ikkje kjenner til? 

Anonymkode: e177d...883

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Medforelder er medmor / medfar i homofilt/lesbisk parforhold med felles (adoptert) barn. 
Er du det? Eller tenker du å spørre om noen du kjenner vil bortadoptere barnet ditt til deg så dere kan dele på barnet? Eller hva tenker du? 

Anonymkode: 41735...954

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 27.12.2023 den 11.37):

Er det noen som er medforeldre og har lyst å dele erfaringer rundt det?

Anonymkode: 7d565...4c8

Mener du det som tidligere ble kaldt fosterforeldre? Jeg har et barn som bor hos med foreldre. Men du ønsker kansje helst svar fra dem som er det? Bare og stille spørsmål. Jeg er ikke av den typen som legger all skyld på barnevernet og eller med foreldre. Men det har også noe og si alle di årene som har gått fra barnet ble fratatt. Bare og stille spørsmål 

Anonymkode: 5fd51...d52

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

«Medforeldre» brukes ofte om personer som velger å få barn sammen uten at de er kjærester / romantiske partnere. På engelsk kalles det co-parenting, platonic parenting eller lignende. Jeg kjenner flere som er medforeldre, eller som ønsker å finne en medforelder. Det kan enten være fordi de ikke har møtt den «rette» romantiske partneren enda, at de er homofile eller lesbiske, eller at de faktisk vil skille på foreldreskap og romantiske relasjoner. 
 

De fleste medforeldrene jeg kjenner har enten fått barn med en venn eller møtt noen gjennom andre bekjentskaper, men nå finnes det jo faktisk også en felles møteplass og profesjonell tjeneste for de som ønsker å finne en medforelder: https://www.medforeldre.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...