AnonymBruker Skrevet 27. desember 2023 #21 Skrevet 27. desember 2023 2 minutter siden, AnonymBruker said: Så hun skal måtte legge ungen hver eneste dag til de blir gamle nok, i stedet for at far kan lære seg å legge de? Jeg legger jo de når de overnatter hos meg og det går helt fint selv om deres mor ikke er til stedet… Anonymkode: 92604...6f7 Jeg tenker du må finne deg i at dette er slik de har valgt det, og enten leve med det eller slutte tilbringe tid med dem. Hun er fornøyd med slik de har det, selv om du føler det er feil. Anonymkode: 1944a...0fb
PM75 Skrevet 27. desember 2023 #22 Skrevet 27. desember 2023 Kanskje søsteren din vil ha det slik? Kanskje det gir dagene hennes mening og hun føler seg til nytte, spesielt siden hun ikke har helse til å stå i jobb?
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2023 #23 Skrevet 27. desember 2023 Er det noen tegn på at hun er i et voldelig forhold? Virker jo spesielt at hun ikke tør å stille noen krav til mannen sin. For meg virker det som hun er redd for ham. Har selv unnskyld og bortforklart manns oppførsel fordi jeg var redd for å starte en konflikt hjemme. For meg fremstår det som at hun minimum blir psykisk mishandlet på måten han oppfører seg på. Har du forsøkt å spørre hvorfor hun er med ham, er det kanskje bare pga økonomi? At hun tenker at nå er hun aleneforelder men iallfall med penger, om hun flytter så blir hun aleneforelder uten penger? Siden hun er ufør så tjener hun jo lite og har ikke noen mulighet til å øke inntekt heller. Anonymkode: 313a4...d42 1
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2023 #24 Skrevet 27. desember 2023 Høres helt sinnsykt ut, jeg gjør også mer hjemme siden mannen min jobber og ikke jeg. Men lagt i fra alt, og han tar selvfølgelig like mye ansvar for barna (det er tross alt hans barn også). Jeg har mange ganger tenkt på om de som har den tankegangen at siden de jobber skal den andre gjøre alt husarbeidet, hvem skulle da gjort husarbeidet om begge jobbet? Det er bare en billig unnskyldning for å slippe unna, og uføretrygd er da også en inntekt. Anonymkode: c90db...1aa 2 1
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2023 #25 Skrevet 27. desember 2023 Ser flere skriver at søsteren kanskje liker å ha det sånn. Men tror dere virkelig det..? Å bli manipulert av partner i årevis gjør noe med en, en tror at det er en selv som er udugelig og burde klare og burde ordne alt. At partner har rett og man selv ikke er verdt noe. Det kan hende søsteren lever i et slikt forhold..? Anonymkode: 576c5...3e0 2
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2023 #26 Skrevet 27. desember 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Så hun skal måtte legge ungen hver eneste dag til de blir gamle nok, i stedet for at far kan lære seg å legge de? Jeg legger jo de når de overnatter hos meg og det går helt fint selv om deres mor ikke er til stedet… Anonymkode: 92604...6f7 Det handler kanskje om å ikke orke kampen. At hun vil gjøre det selv. At hun vet de ikke sovner før om lenge hvis fargelegger og barna da blir overtrøtte og slitne dagen etter og ts ikke orker tanken på det. At mannen kanskje er litt uvillig i tillegg. Det kan hende ts har litt annen opplevelse enn hva som er for søsteren. Jeg sier litt det samme selv, men jeg HAR lyst til å legge dem selv. Anonymkode: 3bb92...a46 1
Hmmmmmm Skrevet 28. desember 2023 #27 Skrevet 28. desember 2023 Stakkars søsteren din. Hun tror nok at den måten hun gjør det på er løsningen, men man klarer ikke å leve slik over lengre tid. Før eller siden så ser hun at hun har holdt på som martyr og at gubben er helt ubrukelig.
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2023 #28 Skrevet 28. desember 2023 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Ser flere skriver at søsteren kanskje liker å ha det sånn. Men tror dere virkelig det..? Å bli manipulert av partner i årevis gjør noe med en, en tror at det er en selv som er udugelig og burde klare og burde ordne alt. At partner har rett og man selv ikke er verdt noe. Det kan hende søsteren lever i et slikt forhold..? Anonymkode: 576c5...3e0 Jeg tenker det samme. Og at med å gjøre det selv så unngår man ubehaget med at det kanskje blir veldig dårlig stemning når han må gjøre noe. Anonymkode: c90db...1aa 2
sjokoladeelskeren Skrevet 30. desember 2023 #29 Skrevet 30. desember 2023 Ingen LIKER å ha de slik, som mange her skriver at hun kanskje gjør. Hvis hun er ufør fordi hun blir fort sliten, så burde jo absolutt typen steppe opp og hjelpe til. Hvis hun sliter seg fullstendig ut kan hun jo risikere å bli sengeliggende i lang tid når det kommer til et visst punkt. Eller hvis hun kunne fått hjelp hjemme kanskje hun ikke hadde trengt å vær 100% ufør…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2023 #30 Skrevet 30. desember 2023 Har du prøvd å snakke med mannen hennes om det, si hva du observerer? Anonymkode: 46068...7b1
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2023 #31 Skrevet 30. desember 2023 Jeg var sammen med en mann som ikke gjorde noe hjemme. Vi var begge i jobb. Om jeg ba han om å gjøre noe så ble han sur, og det ble så dårlig stemning at jeg faktisk hadde det bedre når jeg gjorde alt selv. Selv om jeg var sliten. Det gikk dessverre ut over sexlivet. Noe som det også ble dårlig stemning av. Om andre spurte, så hadde jeg det kjempebra og hadde en super mann. Han ble etterhvert lei av en sliten husmor, så han forlot meg for ei annen. Jeg har hørt at han nå driver og klager på henne også. Han skjønner ikke at det er hans feil at vi blir slitne og kjedelige Anonymkode: 5bb18...430
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2023 #32 Skrevet 30. desember 2023 Hun tør ikke å si i mot han, fordi hun er redd for hva han kommer til å gjør. Anonymkode: 92604...6f7
Anonymbruker*** Skrevet 30. desember 2023 #33 Skrevet 30. desember 2023 (endret) Ja, søsteren til ts ønsker sikkert å ikke kunne forlate huset i 1 time fordi mannen ser på Netflix og er ute av stand til å se til ungene. Folk skriver så mye rart her inne. Jeg vil også vært bekymret om mitt søsken var i ett slikt forhold. Dette er verre enn bare tradisjonell kjønnsrolleinndeling... Men hva får man gjort med det. Å ta avstand for å slippe å se på elendigheten er kanskje beste "løsningen" . Endret 30. desember 2023 av Anonymbruker***
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2023 #34 Skrevet 30. desember 2023 Hun er altså ufør og velger å få to barn med en udugelig mann… Da har man ikke akkurat gjort gode valg. Anonymkode: ff9a1...72e
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2023 #35 Skrevet 30. desember 2023 Ingen liker å måtte gjør alt alene, og ikke kunne forlate huset for å gå på tur med hunden engang…han er ubrukelig Anonymkode: 92604...6f7
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå