Gå til innhold

Tid mellom middag og kaffe/dessert?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Når man har middagsselskap/juleselskap o.l, hvor lang tid foretrekker dere at man venter etter middagen, før man serverer dessert?

Selv har jeg gjerne lyst på en kopp kaffe ganske kort tid etter middag, men er ikke nødvendigvis klar for dessert med en gang. Men vil heller ikke vente for lenge, for da kan man likesågodt droppe dessert for min del.

Men har ofte opplevd at desserten blir satt frem over 2 timer etter middagen er ferdig spist, og syns det blir litt vel lenge å vente.

Hva foretrekker dere?

Anonymkode: 262da...534

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vil helst ha dessert med en gang! Det er en del av måltidet for min del.

• Liker 7
  • Nyttig 2
Skrevet

2 timer høres perfekt ut. Syns det er ekkelt å spise mer når jeg er mett.

Anonymkode: f9e01...838

• Liker 2
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Når man har middagsselskap/juleselskap o.l, hvor lang tid foretrekker dere at man venter etter middagen, før man serverer dessert?

Selv har jeg gjerne lyst på en kopp kaffe ganske kort tid etter middag, men er ikke nødvendigvis klar for dessert med en gang. Men vil heller ikke vente for lenge, for da kan man likesågodt droppe dessert for min del.

Men har ofte opplevd at desserten blir satt frem over 2 timer etter middagen er ferdig spist, og syns det blir litt vel lenge å vente.

Hva foretrekker dere?

Et tips fra meg til deg. Spør gjestene hva de foretrekker.

ikke vanskeligere enn det

Endret av Kanino
Skrevet

Desserten er jo en del av måltidet, så den vil jeg ha ganske raskt etter hovedretten. Man kan godt ha en litt lengre pause før kaffe og kaker, det blir noe annet.

• Liker 6
Skrevet
Kanino skrev (1 minutt siden):

Et tips fra meg til deg. Spør gjestene hva de foretrekker.

ikke vanskeligere enn det

Vil nå gjerne høre hva kvinneguiden syns også jeg da 😄

Og mtp de to første svarene så er det sprikende preferanser!

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Og mtp de to første svarene så er det sprikende preferanser!

Nettopp og derfor bør du heller spør gjestene dine hva di ønsker. Finnes ingen fasit

Endret av Kanino
Skrevet

Dessert er en del av måltidet, derfor med en gang. Kake og kaffe etter 1,5- 2 timer etter at måltidet et avsluttet. Men, lever fint med andre ordninger også. Bare jeg får alt dette, så er jeg meget fornøyd 

• Liker 3
Skrevet
Kanino skrev (1 minutt siden):

Nettopp og derfor bør du heller spør gjestene dine hva di ønsker. Finnes ingen fasit

Men jeg er ikke ute etter noen fasit? Og jeg skal ikke ha gjester med det første heller, for den saks skyld. Jeg syns bare det er artig å høre hva folk foretrekker! Hva er din preferanse da?

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg foretrekker at det er en times tid mellom middag og dessert slik at maten får synke og jeg får mulighet til å nyte desserten også.

Anonymkode: ae5eb...3fb

• Liker 3
Skrevet
Daria skrev (6 minutter siden):

Desserten er jo en del av måltidet, så den vil jeg ha ganske raskt etter hovedretten. Man kan godt ha en litt lengre pause før kaffe og kaker, det blir noe annet.

Siljes_tanker skrev (2 minutter siden):

Dessert er en del av måltidet, derfor med en gang. Kake og kaffe etter 1,5- 2 timer etter at måltidet et avsluttet. Men, lever fint med andre ordninger også. Bare jeg får alt dette, så er jeg meget fornøyd 

Men typisk julemiddag da, der man har riskrem til dessert? Blir det ikke litt tungt å spise riskrem rett etter ribba er fortært? 😄

Skrevet

Vi serverer dessert rett etter hovedretten. Kaffe og evt kaker kommer etter at vi flyttet oss fra matbordet over til sofaen.

Anonymkode: 729cc...22c

• Liker 2
Skrevet

Men typisk julemiddag da, der man har riskrem til dessert? Blir det ikke litt tungt å spise riskrem rett etter ribba er fortært? 😄

Ikke for min del. Synes riskrem er en lett dessert jeg 

• Liker 1
Skrevet

Vi har ikke riskrem til dessert på julaften - som regel blir det fruktsalat, nettopp fordi det er godt med en litt lettere dessert etter ribbe. Men den åpenbare løsningen er jo å ikke spise seg fullt så stappmett på hovedretten...

• Liker 3
Skrevet

Dessert rett etter maten før man går fra bordet. Det er en del av måltidet. HATER når folk vil utsette. Kaffe og evt. kaker kan settes frem etterpå...så tar man det man orker. 

Anonymkode: 65884...463

• Liker 6
Skrevet

Vi har alltid dessert rett etter hovedretten. Den inngår som en del av måltidet. Kaffe og kake kan være 1-2 timer etterpå. Ved mange gjester setter jeg gjerne på kaffe med en gang vi har spist dessert. Da tar det uansett litt tid før alle har flyttet seg fra spisebordet og jeg har laget nok kaffe/te etc.

Anonymkode: 574e5...865

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Vi har moltekrem, men ikke noe problem. Folk stapper ikke i seg så mye mat. Det blir ikke annerledes enn en søndagsmiddag med skinkestek eller koteletter og semulepudding med rød saus som dessert.

Anonymkode: 574e5...865

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

2 timer høres perfekt ut. Syns det er ekkelt å spise mer når jeg er mett.

Anonymkode: f9e01...838

Siden desserten er en del av måltidet, passer jeg på å ikke spise meg stappmett til middagen. Det er jo gjerne sånn når man skal ha flere retter; da må man passe seg for å ikke spise seg mett på en rett. For min del blir to timer alt for lang tid. 

Anonymkode: 79348...39e

• Liker 2
Skrevet

Her serveres dessert rett etter middag. Kaffe serverte jeg vel et par timer etter middag.

Anonymkode: cc4e0...432

Skrevet

Dessert rett etter middag. Ellers foretrekker jeg ingen dessert

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...