Gå til innhold

Jentenavn


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Nei. Høres ekstremt hjemmelaget ut. Olava er greit nok, men heller Oline.

Anonymkode: f8a33...3a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig fint, men jeg liker best navn på O.

Othilie, Olivia, Oline& Oda er også favoritter.🌸

Anonymkode: 1a834...ca0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ikke klar over at jeg ikke likte jentenavn på O, men av de som er listet opp i denne tråden foreløpig så liker jeg ingen av dem. Olave like lite som Oline.

Anonymkode: b4de1...104

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Hva synes dere om navnet Olave?

Anonymkode: 285e8...24e

Hvorfor betyr det noe hva andre synes om du liker navnet selv ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir bare plundrete for ungen med et navn som er så sjeldent at ingen har hørt det før, og som ungen må stave og forklare hver gang ungen skal fortelle hva hun heter. Kan bli slitsomt for jenta å holde på med det så lenge hun lever. For jentungens skyld, velg et navn som er enkelt og rett fram. Gjerne også et navn som fungerer på andre språk, for det er ikke uvanlig for folk å ha kontakt med utlandet.

Finn et navn som alle kan si og stave riktig uten å spørre "eieren" av navnet hvordan. Keep it simple...

Det er vel du som har tråden om at du ikke ønsker a-endinger. Kanskje Oleva eller Oleane? Olivia, er også fint, men det slutter på a, da....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

aksase skrev (På 26.12.2023 den 22.38):

Blir bare plundrete for ungen med et navn som er så sjeldent at ingen har hørt det før, og som ungen må stave og forklare hver gang ungen skal fortelle hva hun heter. Kan bli slitsomt for jenta å holde på med det så lenge hun lever. For jentungens skyld, velg et navn som er enkelt og rett fram. Gjerne også et navn som fungerer på andre språk, for det er ikke uvanlig for folk å ha kontakt med utlandet.

Finn et navn som alle kan si og stave riktig uten å spørre "eieren" av navnet hvordan. Keep it simple...

Det er vel du som har tråden om at du ikke ønsker a-endinger. Kanskje Oleva eller Oleane? Olivia, er også fint, men det slutter på a, da....

Litt snodig å si at navnet er for plundrete og sjeldent, for så å foreslå to like sjeldne eller sjeldnere navn. 😂

synes Olave er fint jeg.

Anonymkode: 11ccd...0ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 26.12.2023 den 22.11):

Hva synes dere om navnet Olave?

Anonymkode: 285e8...24e

Jeg trodde det var et guttenavn. At Olava var den kvinnelige varianten.

Men hvorfor bry seg med hva KG mener. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir fort "Ola" da. Som kanskje er morsomt, men ungen skal vokse opp med det også. For spesielt.

 

Anonymkode: d81d5...847

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...