Gå til innhold

Kjeler

lillesnillelilla

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg trenger noen nye kjeler nå som jeg har gått over til induksjon. Har de jeg trenger om jeg skal lage mat til flere men i hverdagen er det stort sett bare meg. Ergo - jeg trenger noen mindre.  

Hvilke kjeler anbefaler dere? Om jeg kan velge vil jeg ha annen farge enn kjedelig grå, gjerne rosa/lilla/turkis....

Videoannonse
Annonse
Skrevet
lillesnillelilla skrev (1 minutt siden):

Jeg trenger noen nye kjeler nå som jeg har gått over til induksjon. Har de jeg trenger om jeg skal lage mat til flere men i hverdagen er det stort sett bare meg. Ergo - jeg trenger noen mindre.  

Hvilke kjeler anbefaler dere? Om jeg kan velge vil jeg ha annen farge enn kjedelig grå, gjerne rosa/lilla/turkis....

Gå på Kitchen og se

Skrevet
Kanino skrev (20 minutter siden):

Gå på Kitchen og se

Nå var det vel å undersøke litt hvilke anbefalinger andre har jeg lurte på da...

• Nyttig 1
Skrevet
lillesnillelilla skrev (På 26.12.2023 den 17.49):

Nå var det vel å undersøke litt hvilke anbefalinger andre har jeg lurte på da...

Ingen som har noen å anbefale? Eller veit om det er mulig å få tak i noen med farger? (I tillegg til de fra le Creuset)

Skrevet

Hvis hvit er en farge som du kan godta, så kjenner jeg en ung dame som har 3 forskjellige og er fornøyd. Finnes i sort også.
https://www.kitchn.no/kjokken/gryter-og-panner/kasseroller/eva-solo-white-line-kasserolle-18l/

Siden det nesten ikke er kjeler med farger, så er det nok en grunn som jeg ikke vet om. Kan være at de blir stygge i oppvaskmaskinen!?
Syntes det var vanskelig å finne litt mindre kjeler da jeg måtte kjøpe nye. De fine settene som ofte er rimeligere enn å kjøpe en og en er oftest litt for store til en-husholdning.

Skrevet

Ikke kjøp liten stekepanne feks selv om det bare er deg, kjøp en av god str, kjøp en liten gryte til egg koking/saus osv, og en 2-3 liter til suppe. Og så ekstra om du lager fårikål eller andre ting, jeg har en 4 liter gryte stående og det er godt til pinnekjøtt, trekking av fisk osv. 

Anonymkode: a046c...167

Skrevet

Gå på nettet å se. Og tenk over behovet ditt. Trenger du 20 forskjellige kasseroller, eller trenger du 5-6?  

• Liker 1
Skrevet
Belima skrev (På 28.12.2023 den 9.42):

Hvis hvit er en farge som du kan godta, så kjenner jeg en ung dame som har 3 forskjellige og er fornøyd. Finnes i sort også.
https://www.kitchn.no/kjokken/gryter-og-panner/kasseroller/eva-solo-white-line-kasserolle-18l/

Siden det nesten ikke er kjeler med farger, så er det nok en grunn som jeg ikke vet om. Kan være at de blir stygge i oppvaskmaskinen!?
Syntes det var vanskelig å finne litt mindre kjeler da jeg måtte kjøpe nye. De fine settene som ofte er rimeligere enn å kjøpe en og en er oftest litt for store til en-husholdning.

Det at de har farge er ikke så nøye, bare lyst på litt farger 🙂

AnonymBruker skrev (På 28.12.2023 den 9.46):

Ikke kjøp liten stekepanne feks selv om det bare er deg, kjøp en av god str, kjøp en liten gryte til egg koking/saus osv, og en 2-3 liter til suppe. Og så ekstra om du lager fårikål eller andre ting, jeg har en 4 liter gryte stående og det er godt til pinnekjøtt, trekking av fisk osv. 

Anonymkode: a046c...167

Har både liten og stor steikepanne allerede 🙂

Har kjeler på både 4 og 6 liter allerede - grunnen til at jeg stort sett er aleine i hverdagen er at jeg er skilt og at unga har flytta ut. 

Helene skrev (På 28.12.2023 den 9.53):

Gå på nettet å se. Og tenk over behovet ditt. Trenger du 20 forskjellige kasseroller, eller trenger du 5-6?  

Akkurat antallet veit jeg sånn cirka. 

Spørsmålet mitt er egentlig: hvilke merker er gode kjeler? De jeg har hatt er stort sett arvet eller gaver siden jeg ikke har byttet ut brukbare kjeler uten grunn, men grunn har jeg altså nå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...