Gå til innhold

Digital painting-må man ha skills?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei☺️Jeg leter etter en ny hobby som kan passe både kropp og sinn. Pga sykdom har jeg måttet gi opp de hobbyene jeg hadde før. I dag skriver jeg litt, men savner kreativitet og farger ift andre ting enn ord😅Strikking og hekling har jeg null interesse av.

Har såvidt sett litt på digital painting, men som den gamle kjerringa jeg er, sliter jeg med å navigere digitalt. Må man også være flink å tegne for å beherske digital painting? Jeg har en mac, som jeg ikke bruker til noe avansert🫣Drømmen er å kunne lage egne illustrasjoner til en barnebok, og legge den ut på e-book på amazon. Eller bare trykke opp 5-10 stykker og gi i gave. Den kreative prosessen er det som er givende, ikke de potensielle hundrelappene jeg kunne tjent😄

Tar med glede imot forslag🙏Har også vurdert smykkekurs i sølvleire, men jeg klarer ikke å sitte rett opp og ned veldig lenge. Har spesialkontormøbler og kan jobbe på mac 1-2 timer daglig🥳

Har såvidt prøvd canva og enkel photoshop, men det ble ikke helt»klaff».

Anonymkode: 60cd6...831

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kjenner ikke til digital painting selv, men vet det finnes flere "tutorial"-videoer på Youtube der du sikkert kan få råd om hvordan du kommer i gang. Det er bare å begynne, så lærer du mer etter hvert.

Anonymkode: 920a6...750

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke noen konkrete tips for programmer eller utstyr, men jeg kan si at du trenger ikke å ha skills (eller det folk kaller "talent") for å bli flink til å tegne, verken digitalt eller "manuelt".

Jeg bare plutselig bestemte meg for å bli flinkere til å tegne for noen år siden. Hadde ikke tegnet siden barneskolen, og var da i slutten av 20-årene. Øvde meg og koste meg med å tegne ting jeg synes det er gøy å tegne. Kikket på masse videoer av andre tegne på YouTube, det hjalp masse. Etter øving og litt kunnskap om perspektiv eller anatomi, så vil man bli bedre med tiden. Jeg har blitt mye flinkere på noen få år, og blir mer og mer fornøyd med det jeg lager. 

Jeg tegner både på papir og digitalt. Mitt favorittverktøy digitalt er å tegne rett på nettbrett med en sånn digital penn. Mange sverger til Ipad med apple-pencil (eller hva det heter), men jeg har en Samsung med Android som fungerer helt fint for meg 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...