AnonymBruker Skrevet 31. desember 2023 #41 Skrevet 31. desember 2023 Mye innen renhold kan nok automatiseres slik at det blir behov for færre mennesker. Anonymkode: 631ff...a11
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2023 #42 Skrevet 31. desember 2023 Bli dyktig i faget ditt så blir du aldri arbeidsledig Vært elektriker igjennom 2-3 finanskriser, aldri blitt permittert eller hatt lite å gjøre. Anonymkode: c32b1...5aa
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2023 #43 Skrevet 31. desember 2023 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Tryggeste er nok å være sosialt oppegående og ha evne til å omstille seg. Jobber selv med noe helt annet enn det jeg utdannet meg som for 15 år siden. Men har en god jobb nå og om jeg yrket jeg nå har skulle forsvinne i fremtiden så har jeg troen på at jeg kan passe inn i andre yrker. Anonymkode: 8043e...701 Flott tankegang For mange som satser alle kort på ufør Anonymkode: c32b1...5aa
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2023 #44 Skrevet 31. desember 2023 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Mye innen renhold kan nok automatiseres slik at det blir behov for færre mennesker. Anonymkode: 631ff...a11 Noe ja, men det er fremdeles noen som må ha tilsyn og sjekke hva som må renholdes. Og der det er folk kan ikke roboter overta helt. Barnehage, skole, helse osv krever tilpasning. Anonymkode: b61d4...1f0
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2023 #45 Skrevet 31. desember 2023 On 12/30/2023 at 1:49 AM, AnonymBruker said: Transportnæringen skriker etter folk, men lønn og arbeidstider kan suge ganske hardt. Anonymkode: 14993...706 Enig her. Og den skriker etter folk fordi sånn som meg slutta for litt siden. Digga jobben, hata lønna. Slutta utelukkende pga av det faktisk. Hadde det vært mulig å tjene noe i nærheten av en medianlønn så hadde jeg nok blitt. Anonymkode: 6aebd...ed1 1
TB1895 Skrevet 31. desember 2023 Forfatter #46 Skrevet 31. desember 2023 AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Tryggeste er nok å være sosialt oppegående og ha evne til å omstille seg. Jobber selv med noe helt annet enn det jeg utdannet meg som for 15 år siden. Men har en god jobb nå og om jeg yrket jeg nå har skulle forsvinne i fremtiden så har jeg troen på at jeg kan passe inn i andre yrker. Anonymkode: 8043e...701 Hadde jeg fått sjansen i noe helt annet enn det jeg utdannet meg som så hadde jeg selvfølgelig klart å omstille meg. Jeg jobber jo i butikk og egentlig trives med det nå. Atm så vil jeg egen ha mer jobb uansett hva, jeg er lei av å ha så mye fritid så 😂 Men om jeg skal ta mer utdanning så må det jo være innen noe jeg liker.
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2024 #47 Skrevet 1. januar 2024 TB1895 skrev (På 31.12.2023 den 12.53): Har prøvd å registrere meg som aktiv arbeidssøker på nav men får melding om at jeg ikke kan det. Står ingenting om hvorfor. Håper det bare er pga juletiden. Travelt eller noe. Står at det er ustabilitet i tjenester fra 29. desember til 2. januar eller no.. sist jeg sjekka. Anonymkode: 68e5e...fd9
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2024 #48 Skrevet 1. januar 2024 De som sier at renhold går over til å bli automatisert. Her jeg jobber så får vi renholdshjelp av et firma som bruker maskiner som vasker, MEN de vasker sinnsykt dårlig! Det kommer knapt vann og såpe på gulvet, og da blir det jo ikke rent. Har sett at det er flekker flere steder som følge av dårlige maskiner. Skulle vært gjort manuelt alt sammen. Mye bedre. De har fått flere klager fra daglig leder. Anonymkode: 68e5e...fd9
TB1895 Skrevet 2. januar 2024 Forfatter #49 Skrevet 2. januar 2024 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Står at det er ustabilitet i tjenester fra 29. desember til 2. januar eller no.. sist jeg sjekka. Anonymkode: 68e5e...fd9 Lurer på om det har med at det forsatt står at jeg er ansatt i Bergen kommune og kanskje skal få sykepenger for siste sykemelding perioden. Håper de registrerer at jeg dessverre ikke er ansatt der lengre kjapt sånn at jeg kan få igang nav greien.
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2024 #50 Skrevet 2. januar 2024 AnonymBruker skrev (21 timer siden): De som sier at renhold går over til å bli automatisert. Her jeg jobber så får vi renholdshjelp av et firma som bruker maskiner som vasker, MEN de vasker sinnsykt dårlig! Det kommer knapt vann og såpe på gulvet, og da blir det jo ikke rent. Har sett at det er flekker flere steder som følge av dårlige maskiner. Skulle vært gjort manuelt alt sammen. Mye bedre. De har fått flere klager fra daglig leder. Anonymkode: 68e5e...fd9 Vi har fått en robotvasker på jobben som dekker hele gulvarealet. Ble kuttet ett helt årsverk pga dette. Det jobber fremdeles renholdspersonell her som vasker dassene og nogo attått, men det er ikke et yrke jeg ville satset på. Anonymkode: 7d9ef...5e5
TB1895 Skrevet 3. januar 2024 Forfatter #51 Skrevet 3. januar 2024 AnonymBruker skrev (På 31.12.2023 den 12.58): Åh herregud de menn i helse mannfolka er en pest og plage for oss som jobber på sykehjem. Et lite fåtall av de er dugende, det er liksom en så bra ordning men vi må slite med de gitt. 🙃 Anonymkode: 08c69...5ef Om jeg får muligheten gjennom MiH så skulle jeg nok fått deg til å snu på den meningen der. Men selvfølgelig kan du ikke forvente at noen som ikke har tatt utdanningen innen helsefagarbeider skal ha like stor peiling osv som deg. Kan ikke forvente at en vikar heller har ssmme kunnskap som en som tok utdanningen.
AnonymBruker Skrevet 28. juni #52 Skrevet 28. juni AnonymBruker skrev (På 31.12.2023 den 9.23): Adminstrasjon og ledelse i offentlig sektor. Det er et umettelig behov for dette og KS sine fremskivinger viser at de trenger mer av dette i kommunene enn f.eks lærere, barnehageansatte, teknisk osv. Kun helse kommer bedre ut, men hvem vil seg selv så vondt om man kan døse av på et kommunehus et sted og tjene mer? Anonymkode: bce09...c6c Hvilke utdannelser bør man ha for å jobbe innen adm/ledelse i kommune/skole evt? Anonymkode: 0f6a0...eb9
TomKrus Skrevet 28. juni #53 Skrevet 28. juni TB1895 skrev (På 25.12.2023 den 17.39): Kom nettopp en artikkel opp på Facebook feeden min pm at flere i bygg og anlegg bransjen kommer til å bli permittert neste år. Så hvilke yrker er de tryggeste nå tror dere? Jeg føler meg ganske trygg i butikk faktisk. Barnehage er nok også ganske trygt, og de andre yrkene relatert til barn og ungdom. Denne bransjen går i rykk og napp ! Fordi politikerne er forbanna idioter ! Om tre år er det en vanvittig mangel innenfor denne bransjen atter en gang og ny gullalder. Folk trenger hus å bo i, man trenger ikke være rakett forsker for å forstå det. Helsesektoren skriker etter folk og vil gjøre det et par tiår fremover. Skole og barnehage helt klart. Oljeindustrien også, det er bare at idiotene ikke forstår at deg "grønne skiftet vil tryne" og at vi er ekstremt avhengig av olje og gass i overskuelig fremtid. Når dette rammer Norge hardt nok, er de "grønne" ferdig og blir kjeppjaget ! 1
AnonymBruker Skrevet 28. juni #54 Skrevet 28. juni Som politi føler jeg at jeg har en ganske trygg jobb fremover. Lite som tyder på at det blir mindre behov for politi fremover. Anonymkode: 64aa9...dd6
AnonymBruker Skrevet 28. juni #55 Skrevet 28. juni AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hvilke utdannelser bør man ha for å jobbe innen adm/ledelse i kommune/skole evt? Anonymkode: 0f6a0...eb9 Rektor så må du ha lærer utdanning og rektor-skole. administrasjonen på skolen så må en ikke ha noen spesiell utdannelse, men ber de om høyskoleniva så er lønna mye bedre. Med 10 år ansiennitet så er lønna da på 596000 I kommune så må du som oftest ha ledelse utdannelse og eller ulike ingeniør utdannelser eller økonomi som regel.. Anonymkode: 1d208...ba0
AnonymBruker Skrevet 28. juni #56 Skrevet 28. juni AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hvilke utdannelser bør man ha for å jobbe innen adm/ledelse i kommune/skole evt? Anonymkode: 0f6a0...eb9 Rektor så må du ha lærer utdanning og rektor-skole. administrasjonen på skolen så må en ikke ha noen spesiell utdannelse, men ber de om høyskoleniva så er lønna mye bedre. Med 10 år ansiennitet så er lønna da på 596000 I kommune så må du som oftest ha ledelse utdannelse og eller ulike ingeniør utdannelser eller økonomi som regel.. Anonymkode: 1d208...ba0
katties Skrevet 28. juni #57 Skrevet 28. juni Egentlig sugerør AI på ganske mye fortsatt. Eksempel på tråden der det ikke klarte å svare på om ingeførøl er alkoholfritt eller ikke. Ikke vanskelig å finne ut av, men krever at man FAKTISK SJEKKER. Samme var det når jeg spurte AI om noe innen min jobb. Sjekka referanse, og svaret AI ga var feil - ingen steder i referansen stod det den sa. Slik er det OFTE. Man kan faktisk ikke stole på det i veldig mange tilfeller- det krever at man sjekker ting. Noen kan si at det er en AI som har designet en bygning, men det kan være mange feil og mangler der som den ikke klarer å oppdage, og ikke minst: det er litt vanskelig for noe uten kropp å designe gode rom. Man kan ta INSPIRASJON fra det, men det er fortsatt langt ifra perfekt. Så er det også alt som har å gjøre med at verden forandrer seg, vi finner ut av nye ting, og AI-en har ikke nødvendigvis nyeste info. 1
AnonymBruker Skrevet 28. juni #58 Skrevet 28. juni TB1895 skrev (På 25.12.2023 den 17.39): Kom nettopp en artikkel opp på Facebook feeden min pm at flere i bygg og anlegg bransjen kommer til å bli permittert neste år. Så hvilke yrker er de tryggeste nå tror dere? Jeg føler meg ganske trygg i butikk faktisk. Barnehage er nok også ganske trygt, og de andre yrkene relatert til barn og ungdom. I matbutikk er man ikke så trygg lenger, de selvbetjente kassene vil nok ta over for betjeningen, tenker jeg Anonymkode: 32ac1...5e8 1
AnonymBruker Skrevet 28. juni #59 Skrevet 28. juni Lærer er ikke et så trygt yrke som man skulle trodd. Barnekullene blir bare mindre og mindre. Samtidig rømmer mange lærere yrket (fullt forståelig!), så kanskje det går opp i opp. Anonymkode: 33fa3...a27 1
AnonymBruker Skrevet 28. juni #60 Skrevet 28. juni AnonymBruker skrev (På 31.12.2023 den 12.58): Åh herregud de menn i helse mannfolka er en pest og plage for oss som jobber på sykehjem. Et lite fåtall av de er dugende, det er liksom en så bra ordning men vi må slite med de gitt. 🙃 Anonymkode: 08c69...5ef En jeg vet om var en del av menn i helse, men lønna var veldig dårlig så han endte med å slutte. Fikk en annen jobb utenfor helsevesenet. Anonymkode: 4a9c7...050
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå