Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Det er som sagt kun sosialhjelp som tar hensyn til hva du har på konto.

Om han har søkt AAP kan han ha fått avslag fordi han f.eks. har mer enn 50 % arbeidsevne, eller kanskje det faktum at han fortsatt går skole. 

Anonymkode: 1e2af...c78

Tror det er noe med at han går på skole. Derfor fikk han ikke aap. 

Skrevet
TB1895 skrev (1 time siden):

Da mener du som å kjøre buss sant? Ser at Skyss i Bergen reklamerer for at de trenger flere sjåfører. 

Ja, men også lastebil. Problemet med buss er at det er mye delte skift med flere timer pause midt på dagen, delte skift. 

Anonymkode: 14993...706

• Nyttig 2
Skrevet
LadeJarl skrev (1 time siden):

Kommer an på om fremover er om 5 mnd ..eller 5 år..

Tja altså 5 måneder er ikke lenge og hvis man kun har en jobb i 5 måneder så ville jeg ikke kalt den trygg. Jeg mener selvfølgelig en jobb man helst har livet ut. Jeg feks som blir 40 år om 2 år. Barnehage fungerte dessverre ikke, ble altfor mye stress og slet på psyken min. Tror jeg skal ta dette som at det ikke er meningen at jeg skal jobbe i barnehage. Dessverre så er det sånn da at jeg har vært så fokusert på akkurat det de siste 2 årene. Skal spørre rådgiveren på den skolen om jeg har muligheten til å søke helsefag selvom jeg har fullført videregående egentlig. Hvis det er plass så kommer nok hvem som helst inn. 

Skrevet (endret)

En nabo av meg tuller med at jeg kan jo utdanne meg som sånn konditor. Siden jeg hadde en fase for litt siden hvor jeg laget en del kaker. Men dette er definitivt ikke en trygg jobb 😂

Endret av TB1895
Skrevet
10 hours ago, TB1895 said:

Tja altså 5 måneder er ikke lenge og hvis man kun har en jobb i 5 måneder så ville jeg ikke kalt den trygg. Jeg mener selvfølgelig en jobb man helst har livet ut. Jeg feks som blir 40 år om 2 år. Barnehage fungerte dessverre ikke, ble altfor mye stress og slet på psyken min. Tror jeg skal ta dette som at det ikke er meningen at jeg skal jobbe i barnehage. Dessverre så er det sånn da at jeg har vært så fokusert på akkurat det de siste 2 årene. Skal spørre rådgiveren på den skolen om jeg har muligheten til å søke helsefag selvom jeg har fullført videregående egentlig. Hvis det er plass så kommer nok hvem som helst inn. 

Meld deg på Menn i Helse. Tips.

Anonymkode: 51d85...f31

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Må vel ha gått helsefagarbeider vg2 først? 

Skrevet
2 hours ago, TB1895 said:

Neida :)

Anonymkode: 1e2af...c78

Skrevet

Håndverksfag (snekker/rørlegger/elektriker etc) vil alltid være behov for dette, litt roligere på nybygg akkurat nå men det kommer igjen + at alt må vedlikeholdes.

Anonymkode: 3f42f...7dd

• Liker 2
Skrevet
TB1895 skrev (9 timer siden):

Nei. Du må være i NAV systemet for å bli med. 

Skrevet

Adminstrasjon og ledelse i offentlig sektor. Det er et umettelig behov for dette og KS sine fremskivinger viser at de trenger mer av dette i kommunene enn f.eks lærere, barnehageansatte, teknisk osv.

Kun helse kommer bedre ut, men hvem vil seg selv så vondt om man kan døse av på et kommunehus et sted og tjene mer?

Anonymkode: bce09...c6c

• Liker 1
Skrevet (endret)
Serafin skrev (3 timer siden):

Nei. Du må være i NAV systemet for å bli med. 

Har prøvd å registrere meg som aktiv arbeidssøker på nav men får melding om at jeg ikke kan det. Står ingenting om hvorfor. Håper det bare er pga juletiden. Travelt eller noe. 

Endret av TB1895
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Håndverksfag (snekker/rørlegger/elektriker etc) vil alltid være behov for dette, litt roligere på nybygg akkurat nå men det kommer igjen + at alt må vedlikeholdes.

Anonymkode: 3f42f...7dd

Nja, mange blir permittert innen bygg og anlegg atm. Folk har ikke råd til å pusse opp feks. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Åh herregud de menn i helse mannfolka er en pest og plage for oss som jobber på sykehjem. Et lite fåtall av de er dugende, det er liksom en så bra ordning men vi må slite med de gitt. 🙃

Anonymkode: 08c69...5ef

Skrevet

Ser at jeg kan søke om å få plass på voksenopplæring helsefagarbeider, MEN siden jeg har fullført videregående som barne og ungdomsarbeider allerede så kommer jeg til å bli satt på siste plass i køen. 

Hvilken høyere utdanning er best om jeg vil jobbe med feks eldre folk? 

Skrevet
TB1895 skrev (3 minutter siden):

Ser at jeg kan søke om å få plass på voksenopplæring helsefagarbeider, MEN siden jeg har fullført videregående som barne og ungdomsarbeider allerede så kommer jeg til å bli satt på siste plass i køen. 

Hvilken høyere utdanning er best om jeg vil jobbe med feks eldre folk? 

Sykepleier

Anonymkode: 08c69...5ef

Annonse
Skrevet

På lengre sikt så er det jo rett og slett arbeid som ikke kan lett erstattes av kunstig intelligens. Bygg og anlegg er nede i en bølgedal grunnet høy rente og dårlige tider, men det vil jo ta seg opp igjen. En del andre håndverkeryrker er også trygge jobber. Det vil være er stort behov innen en del bransjer.

Ellers er jo jobber innen helse ganske sikre, som leger og sykepleiere. Arbeid innenfor oppvekst og utdanning også, selv om de fødes færre barn, så brukes det allerede en del ufaglærte for å dekke opp for mangelen på arbeidskraft.

• Liker 2
Skrevet
Example skrev (3 minutter siden):

På lengre sikt så er det jo rett og slett arbeid som ikke kan lett erstattes av kunstig intelligens. Bygg og anlegg er nede i en bølgedal grunnet høy rente og dårlige tider, men det vil jo ta seg opp igjen. En del andre håndverkeryrker er også trygge jobber. Det vil være er stort behov innen en del bransjer.

Ellers er jo jobber innen helse ganske sikre, som leger og sykepleiere. Arbeid innenfor oppvekst og utdanning også, selv om de fødes færre barn, så brukes det allerede en del ufaglærte for å dekke opp for mangelen på arbeidskraft.

Fotballmanagere blir heller ikke automatisert bort. Selv om The special one snart mister Romajobben. 

Anonymkode: d6872...a96

Skrevet

Sånn der infomøte med menn i helse, det er vel ikke sånn at man MÅ gå på det for å kunne bli mann i helse vel? Det kræsjet med en kolonoskopi undersøkelse jeg ikke bør avlyse enda en gang. Utsetter jeg undersøkelsen så risikerer jeg å måtte vente nye 5 måneder. 

Skrevet

Renhold, frisør og begravelsesagent er vel ting som det alltid er behov for . 

Anonymkode: b61d4...1f0

Skrevet

Tryggeste er nok å være sosialt oppegående og ha evne til å omstille seg. Jobber selv med noe helt annet enn det jeg utdannet meg som for 15 år siden. Men har en god jobb nå og om jeg yrket jeg nå har skulle forsvinne i fremtiden så har jeg troen på at jeg kan passe inn i andre yrker. 

Anonymkode: 8043e...701

• Liker 3
  • Nyttig 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...