AnonymBruker Skrevet 25. desember 2023 #1 Skrevet 25. desember 2023 Ei venninne kom på frokost i stad og da spurte hun om jeg ville kjøpe en gavekort på en restaurant fra henne. Hun trengte heller pengene. Jeg takket nei til det. Etter hun dro så ringte hun og sa at hun og jeg kan dra å spise for det gavekortet i morgen. Jeg takket ja uten å tenke meg om. Nå lurer jeg på om jeg må betale henne litt for at hun bruker gavekortet på meg? Har aldri vært i denne situasjonen før Anonymkode: a22ff...9ef
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2023 #2 Skrevet 25. desember 2023 Ingen som har vært gjennom dette? Hva gjorde dere? Anonymkode: a22ff...9ef
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2023 #3 Skrevet 25. desember 2023 Ja, du betaler din del siden hun har sagt at hun trenger pengene. Anonymkode: 46395...164 5
Taluno Skrevet 25. desember 2023 #4 Skrevet 25. desember 2023 Jeg hadde spurt henne hvordan hun tenkte det. 2 4
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2023 #5 Skrevet 25. desember 2023 Hvis du har råd, ville jeg vippset. Mange sliter med økonomien nå i julen, og det virker som hun sliter siden hun prøver å selge julegaven sin Anonymkode: c8abe...09e
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2023 #6 Skrevet 25. desember 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvis du har råd, ville jeg vippset. Mange sliter med økonomien nå i julen, og det virker som hun sliter siden hun prøver å selge julegaven sin Anonymkode: c8abe...09e Hadde jeg hatt god råd, så hadde jeg jo kjøpt gavekortet fra henne.. Anonymkode: a22ff...9ef
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2023 #7 Skrevet 25. desember 2023 Det var jo en litt merkelig situasjon og være i. På en måte har hun jo invitert, samtidig vet du at hun egentlig ikke har råd. Har du lyst til og bli med og spise på denne restauranten da? Hvis jeg hadde blitt med, fordi jeg hadde lyst, så hadde jeg betalt for meg. Om jeg ikke hadde spesielt lyst eller følt at jeg hadde råd hadde jeg takket nei så hun kunne spurt noen andre. Finnes neppe noen fasitsvar her, og sikkert ikke en situasjon mange har vært bort i, men jeg hadde ikke blitt med uten og betale for meg. Anonymkode: 10f9b...123 1
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2023 #8 Skrevet 25. desember 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Etter hun dro så ringte hun og sa at hun og jeg kan dra å spise for det gavekortet i morgen. Så med andre ord har hun invitert deg og sa dere skulle spise for gavekortet. Da spanderer hun, vil jeg tenke. Men ikke sikkert hun tenker sånn Anonymkode: 51de5...7cd 1
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2023 #9 Skrevet 25. desember 2023 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Hadde jeg hatt god råd, så hadde jeg jo kjøpt gavekortet fra henne.. Anonymkode: a22ff...9ef Si at du ikke har råd til og bli med da. Da svarer jo hun enten at hun spanderer, eller at hun spør noen andre. Anonymkode: 10f9b...123 1 2
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2023 #10 Skrevet 25. desember 2023 AnonymBruker skrev (50 minutter siden): Så med andre ord har hun invitert deg og sa dere skulle spise for gavekortet. Da spanderer hun, vil jeg tenke. Men ikke sikkert hun tenker sånn Anonymkode: 51de5...7cd Hun sa at hun ville bruke gavekortet på middagen ja. Anonymkode: a22ff...9ef
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2023 #11 Skrevet 25. desember 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hadde jeg hatt god råd, så hadde jeg jo kjøpt gavekortet fra henne.. Anonymkode: a22ff...9ef Men du vet jo allerede at hun har dårlig råd og trengte pengene, så da burde du sagt at du ikke har råd til det i stede for å si ja. Anonymkode: f0207...cbd 1
PM75 Skrevet 25. desember 2023 #12 Skrevet 25. desember 2023 Jeg ville sagt nei takk og funnet en god unnskyldning. Dette blir dumt uansett. 2
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2023 #13 Skrevet 25. desember 2023 Man spør jo ikke folk om de vil kjøpe et gavekort på restaurant fordi en selv trenger pengene. Da må hun hvertfall vite at du har veldig lyst på restaurant samt at du har god råd. Det er det samme som at jeg spør ei venninne om hun vil kjøpe en gave jeg fikk i jul som jeg ikke vil ha, at jeg heller trenger pengene. Hadde egentlig sagt nei til invitasjonen, det er jo ikke ditt problem at hun har fått et gavekort og heller vil ha pengene. Si at du ikke har råd akkurat nå. Anonymkode: f5c44...e70
Mezzosoprena Skrevet 25. desember 2023 #14 Skrevet 25. desember 2023 Huff, hun er sikkert blakk og forsøker å komme på en eller annen måte å få tak i noen penger på. Med bakgrunnshistorikken du forteller om her, er jeg nok ganske sikker på at hun i det minste håper at du skal betale for det du spiser til dette restaurantbesøket...
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2023 #15 Skrevet 25. desember 2023 Ja du betaler for det du selv spiser. Anonymkode: beadc...ed2
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2023 #16 Skrevet 25. desember 2023 Mezzosoprena skrev (18 minutter siden): Huff, hun er sikkert blakk og forsøker å komme på en eller annen måte å få tak i noen penger på. Med bakgrunnshistorikken du forteller om her, er jeg nok ganske sikker på at hun i det minste håper at du skal betale for det du spiser til dette restaurantbesøket... Hun er ikke blakk. Det vet jeg med sikkerhet. Men hun ville heller selge kortet enn å spise og få inn ekstra penger. Anonymkode: a22ff...9ef
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2023 #17 Skrevet 25. desember 2023 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Ja du betaler for det du selv spiser. Anonymkode: beadc...ed2 Ok. Men da dropper jeg det. Hadde jeg hatt penger til det, så hadde jeg kjøpt kortet fra henne Anonymkode: a22ff...9ef
Mezzosoprena Skrevet 25. desember 2023 #18 Skrevet 25. desember 2023 AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Hun er ikke blakk. Det vet jeg med sikkerhet. Men hun ville heller selge kortet enn å spise og få inn ekstra penger. Anonymkode: a22ff...9ef Ja, og da ønsker hun vel helst at du betaler for det du spiser...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå