Gå til innhold

Oppfordring!


Versace

Anbefalte innlegg

Alle som har tenkt tanken på å være økonomisk vet dette allerede!

Men tenkte jeg skulle skrive litt om det..

Sverige herlig land, billig.. Egentlig ekstremt billig når man tenker på matvare priser og diverse andre ting som bilstereo anlegg ect...

Leste at svensk kjøtt fikk 1 plass i en konkuranse og at Irsk kjøtt tok andre plassen. Rart ikke verdens beste land Norge vant?? det skjønner jeg ikke, men det er vel den mentale hjernevaskingen om at Norge er best i alt som fikk tilbake slag!

Bare når jeg tenker tanken på irsk kjøtt blir jeg sulten, og svenskt, men har handlet mest Irsk jeg da. Det er så utrolig bra kjøtt. Tanken som skremte mange med kugalskap og den propogandean som foregikk er latterlig. Det som er flott med Sverige er at man vet hvor kjøttet stammer fra, alt er merket. Irland har bare hatt 1 registrert tilfelle av funn kroistfeldsjacob syndromet "Kugalskap".. Mens britisk kjøtt faller heller i tvilsomme sonen.

Tenk at man får så godt irsk kjøtt så billig og så kvalitets messig bra til så liten bunke med seddler.

Nei la oss bli såkalte harry nisser å dra over å kjøp i øst og vest!

Nordmenn er jo nisser som bare går rundt å kaster bort penger på dyre varer! Vi betaler først skatt av det vi tjener så må vi betale moms igjen av maten vi kjøper, halv matmoms sier du.. Jaha det er vel den største bløffen jeg har sett gitt.

Nei ikke rart at handelsstanden i Halden sliter.

En ting til så flotte butikker dem har på Svinesund da, er jo skikkelig kjøpesenter faktor ja, men varene er ferske og ryddig servert til kunden. Nei som Sponheim sa så er Norske matvare butikker lignende Latviske mat butikker eller noe i den duren. Det er kvalitet i Sverige, det skal vi ikke ta fra dem. Let's shop.

Før noen gidder å komme med saftige og noe vel mørnede angrep på kokken av innlegget så les gjennom linkene under! icon_smile.gif

Jeg gleder meg personlig til jeg krysser grensen igjen, med det herlige økonomiske smilet i munnviken..

http://www.dagbladet.no/dinside/2002/03/14/319180.html

http://www.forbrukerradet.no/forbrukerrapp...ticleID=1391807

http://www.forbrukerradet.no/forbrukerrapp...eID=123826212

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest gurimalla

Jeg kunne bare ønske maten var billigere og bedre i Norge. Jeg personlig gidder ikke å bruke hele fritiden min på å reise til Sverige å handle.... 12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hvem spiser det gode norske kjøttet? Har regeringen gjemt det bort til deres offisielle middager? De bedre stykker kjøtt må vere bortskåret og exportert, for i butikken finnes de ikke. Er det sånn att norrmen ikke har lov å kjøpe det for det vi ikke skal bli kresne? Ikke si det er på cafe man kan få det gode kjøttet(etter mange seige dyrkjøpte skuffelser). Kanskje er det så att den 1e kvaliteten blir ødelagd i håndteringen. Norske butikker behandler kjøtt som det vore trestykker. Sager rett over file og det hele! Helt uspiselig. Ikke rart vi drar til Sverige. Regeringen blir forskrekket da vi våknet å ser vad andre lands folk spiser da vi betaler det samme for seige fedtrender som de for ytterfile.(norsk slakterier vet ikke att kjøtt må henges en tid for å mørnes, før det stykkes og selges).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

sexysadie det er jo like smart som å si at en hest er en elefant?

Selvfølgelig er det regulert etter svenskt lønnsnivå, men hva har det med saken å gjøre, mener du med det at svensker reiser til Norge å handler da?..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til anonym: Det eksklusive kjøttet fins i butikkene, men det blir ikke merket. Det er det som er så galt i dette landet. Noen bønder bruker mye energi til å avle frem kjøtt fra 'rasekyr', men kjøttet blir ikke merket. Det var på Tabloid her for ikke så lenge siden.12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...