AnonymBruker Skrevet 25. desember 2023 #21 Skrevet 25. desember 2023 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Tenkte mest på at det er jul og at jeg ikke får kjeft av naboer🥴 Ts Anonymkode: f0760...246 Kjeft av naboer for å sikre inn- og utgang? Det er et sikkerhetstiltak. Om de kjefter, så er det deres problem. Ikke ditt. Anonymkode: ad9b5...2a8
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2023 #22 Skrevet 25. desember 2023 2 hours ago, AnonymBruker said: Det er helt utrolig hvor frekke dere er her inne, jeg blir overrasket hver gang. Er det umulig for dere å svare pent, iallefall når det er jul? Neida… Anonymkode: f0760...246 Folk slipper ut innestengt aggresjon her på kg. Det er tydelig. Anonymkode: 2b937...a69 2
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2023 #23 Skrevet 25. desember 2023 Det kan du. Det er støyende forstyrrende arbeid du ikke har lov til. Det var jo sånn før at man ikke hadde lov til og gjøre noe som helst på helligdager, men det er ikke sånn lenger. Om du har veldig religiøse naboer kan det være de blir fornærmet, men aller fleste vil synes det er innafor i 2023. for 80 år siden derimot, ville det nok ført til blikking. Anonymkode: 22505...242
Gjest vintersolverv Skrevet 25. desember 2023 #24 Skrevet 25. desember 2023 AnonymBruker skrev (51 minutter siden): Det kan du. Det er støyende forstyrrende arbeid du ikke har lov til. Det var jo sånn før at man ikke hadde lov til og gjøre noe som helst på helligdager, men det er ikke sånn lenger. Om du har veldig religiøse naboer kan det være de blir fornærmet, men aller fleste vil synes det er innafor i 2023. for 80 år siden derimot, ville det nok ført til blikking. Anonymkode: 22505...242 For 80 år siden måtte man ut og mate dyra, så da måtte man pent måke på førstedag.
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2023 #26 Skrevet 25. desember 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det kan du. Det er støyende forstyrrende arbeid du ikke har lov til. Det var jo sånn før at man ikke hadde lov til og gjøre noe som helst på helligdager, men det er ikke sånn lenger. Om du har veldig religiøse naboer kan det være de blir fornærmet, men aller fleste vil synes det er innafor i 2023. for 80 år siden derimot, ville det nok ført til blikking. Anonymkode: 22505...242 Det stemmer ikke helt. Også for 80 år siden gjorde de det som var nødvendig på søndagene, men stikkordet var nødvendig, ogvar det nødvendig, men kunne vente til etter kirketid, var det slik det ble gjort. Anonymkode: 53b2d...c14
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2023 #27 Skrevet 25. desember 2023 Her laver snøen ned ,så her må en selvfølgelig måke. Brøytebilene jobber mye nå. Anonymkode: e2917...858
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2023 #28 Skrevet 26. desember 2023 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Jeg ser hele tiden snøfreser bli nevnt i slike tråder, ærlig talt hvor mange har det? Jeg bor i snøtunge områder og har likevel hele mitt liv hatt spader og skuffer, og der bråker nok når det er dratt langs bakken da Anonymkode: ae7d1...1e5 Ja, det ser jeg også. Har bodd mange steder, men sjeldent sett noen bruke freser, her måker alle, så virket jeg vet.🤷♀️ Anonymkode: f0760...246
Anonymbruker*** Skrevet 26. desember 2023 #29 Skrevet 26. desember 2023 (endret) Hva er det slags naboer er det du har om du er redd for å måke snø? Man skal såklart slippe å vasse i snø i egen oppkjørsel og måtte la bilen stå fordi det er jul. Om noe ser en måket eiendom ut mye mer flidd ut. Man bestemmer ikke akkurat over når det snør 😂 Endret 26. desember 2023 av Anonymbruker*** 2
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2023 #30 Skrevet 26. desember 2023 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Jeg ser hele tiden snøfreser bli nevnt i slike tråder, ærlig talt hvor mange har det? Jeg bor i snøtunge områder og har likevel hele mitt liv hatt spader og skuffer, og der bråker nok når det er dratt langs bakken da Anonymkode: ae7d1...1e5 Det kommer kanskje litt an på hva slags eiendom man har? Jeg bor ganske landlig til, og her er både eiendommer og gårdsplasser så store at snøfreser (eller til og med en liten brøytetraktor) er en selvfølge for mange. Anonymkode: 453ce...b86
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2023 #31 Skrevet 26. desember 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Det kommer kanskje litt an på hva slags eiendom man har? Jeg bor ganske landlig til, og her er både eiendommer og gårdsplasser så store at snøfreser (eller til og med en liten brøytetraktor) er en selvfølge for mange. Anonymkode: 453ce...b86 Her er ikke eiendommene så store, men de fleste som bruker freser her gjør det fordi de ikke har noe sted å legge snøen når de måker. Eller sagt på en annen måte, de fleste må velge mellom å ofre en biloppstillingsplass, eller å dra snøen flere meter inn på gressplen i oppoverbakke. Da er det lettere å bruke freser til å kaste snøen langt inn på eiendommen enn å måke snøen dit. Anonymkode: 53b2d...c14
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2023 #32 Skrevet 26. desember 2023 AnonymBruker skrev (På 25.12.2023 den 11.40): Utrolig mange bra spørsmål på KG, dette er et av dem. Hvorfor skulle det ikke være greit å måke snø hvis det har kommet snø hos deg??? Anonymkode: 57758...1a9 Herremin, det er jo ikke rart at TS spør om dette! 1.juledag er tross alt en av de «helligste» dagene vi har, og man kan fort bli uglesett av naboene når man begynner å bråke med snøfreser! Ja jeg syns man skal få måke selv om det er helligdag. Man må jo ofte ut med bil likevel, juleselskap osv. Men om jeg bodde i et tettbygd nabolag, så ville jeg prøvd å få det unna samtidig med annen nabo, slik at bråket i det minste skjer på ca samme tid som en annen 😄 For det er litt kjipt å høre på den duringen time etter time, fordi alle måker på ulikt tidspunkt. Anonymkode: e9dbd...08a
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2023 #33 Skrevet 26. desember 2023 vintersolverv skrev (18 timer siden): For 80 år siden måtte man ut og mate dyra, så da måtte man pent måke på førstedag. Måtte man det? Hvilke dyr? Det var veldig viktig og holde hviledager hellig, ikke snakk om at mine besteforeldre hadde utsatt seg for « snakk», og dette satt igjen også i min barndom. Jeg vet ikke hvilke dyr de skulle mate. Anonymkode: 22505...242
Gjest vintersolverv Skrevet 26. desember 2023 #34 Skrevet 26. desember 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Måtte man det? Hvilke dyr? Det var veldig viktig og holde hviledager hellig, ikke snakk om at mine besteforeldre hadde utsatt seg for « snakk», og dette satt igjen også i min barndom. Jeg vet ikke hvilke dyr de skulle mate. Anonymkode: 22505...242 Ja om man hadde husdyr måtte man det, og det var det mange flere som hadde for 80 år siden enn nå.
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2023 #35 Skrevet 26. desember 2023 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Måtte man det? Hvilke dyr? Det var veldig viktig og holde hviledager hellig, ikke snakk om at mine besteforeldre hadde utsatt seg for « snakk», og dette satt igjen også i min barndom. Jeg vet ikke hvilke dyr de skulle mate. Anonymkode: 22505...242 😂 kødder du? Anonymkode: 96b62...1ae
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2023 #36 Skrevet 26. desember 2023 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Det stemmer ikke helt. Også for 80 år siden gjorde de det som var nødvendig på søndagene, men stikkordet var nødvendig, ogvar det nødvendig, men kunne vente til etter kirketid, var det slik det ble gjort. Anonymkode: 53b2d...c14 Jo, det stemmer, og det hang igjen når jeg var barn og. De født i første halvdel av 1900- tallet var fortsatt opptatt av og holde hviledagen hellig, mest for ikke og bli utsatt for sladder. Selvom de aller aller fleste synes det er innafor og måke snø på helligdag i dag, var det ikke sånn før. Det var selvsagt noen som gjorde det, men det er ikke det samme som at naboen synes det var innafor eller nødvendig. Stikkordet er nødvendig ja, men hvem avgjør hva som er nødvendig ? Det er «nabokjerringa» i dette tilfellet. Anonymkode: 22505...242
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2023 #37 Skrevet 26. desember 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): 😂 kødder du? Anonymkode: 96b62...1ae Nei. Med hva egentlig? Jeg skjønner at det fantes bønder som hadde dyr som skulle mates, men folk flest var ikke bønder eller hadde husdyr , da må du lenger tilbake i tid. uansett vil de fleste synes det er innafor og måke snø 1 juledag i 2023, husdyr eller ikke. Anonymkode: 22505...242
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2023 #39 Skrevet 26. desember 2023 Alle måker snø her. Spurte en som har en mini traktor med måkeskuff til å måke for meg. Mot bet selvfølgelig. Klarer ikke selv med operert hånd. Anonymkode: 8a121...e02
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2023 #40 Skrevet 27. desember 2023 En blir vel heller uglesett av naboer hvis en blir syk og ikke ambulansen kommer fram til døra pga snø. Anonymkode: e2917...858
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå