Gå til innhold

Måke snø idag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det innafor? Det er mye snø hos meg.

Anonymkode: f0760...246

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det er alltid innafor.

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvorfor alle dager skal du ikke måke den? Skal du vente til den blir hard og vanskelig å fjerne så du får ekstra trim etter nytt år? Eller vente til den smelter? 

Anonymkode: 960c7...e1c

• Liker 3
Skrevet

Er vel ingen regel for å måke snø? Måkebilene har allerede vært ute og holder på her jeg er.. 

Skrevet

Tenkte mest på at det er jul og at jeg ikke får kjeft av naboer🥴

Ts

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ts

De kommer høyst sannsynlig til å måke selv. Eller har det snødd lokalt bare akkurat på din tomt? 

Om det var en søndag, hadde du lurt på det samme da?

Endret av mereo
  • Liker 3
Skrevet

Det snør når det snør, og man måker når det snør. Det er ikke akkurat noe man kan gjemme i slapet og ta frem når det passer bedre.

Anonymkode: 47801...323

• Liker 3
Skrevet

Få deg sol så blir du kvitt snøen slik som her 🤭 Neida, helt sikkert greit å måke om det er nødvendig. 

Anonymkode: d8380...3e1

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Utrolig mange bra spørsmål på KG, dette er et av dem. Hvorfor skulle det ikke være greit å måke snø hvis det har kommet snø hos deg???

Anonymkode: 57758...1a9

Skrevet

Her i dag tok Butter innkjørselen og jeg inngangen ^^, Gikk så fint så D30ACDD3-1E07-47B5-9CCC-D7F67CE386B4.gif.34d3dd03ed8f7189aca2ed23ccff05ad.gif

Skrevet

Utrolig mange bra spørsmål på KG, dette er et av dem. Hvorfor skulle det ikke være greit å måke snø hvis det har kommet snø hos deg???

Anonymkode: 57758...1a9

Det er helt utrolig hvor frekke dere er her inne, jeg blir overrasket hver gang. Er det umulig for dere å svare pent, iallefall når det er jul?

Neida…

Skrevet

Du kan selvfølgelig måke snø i dag 😊

I følge loven er det "utilbørlig larm" (unødvendig støy) som er forbudt, og snømåking er nødvendig. 

Men så er det greit å bruke litt skjønn også. 

Hvis du skal ut med bilen er det også greit å bruke snøfreser, men hvis det  er å rydde (snø) bare for å rydde, er det best å la freseren vente til etter kirketid (kl 13).

Anonymkode: 53b2d...c14

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Hvis du var min nabo, hadde jeg kommet for å hjelpe deg! Kommunen glemte visst nabolaget mitt i dag så vi kom hjem til en meter snø på veien, da var det bare å parkere midt i veien og hente spader og greier. Etterhvert kom også naboer til og etter banning og spytting så fikk vi bana vei. Akkurat i tide til kommunen kom for å brøyte 😅

Anonymkode: ae7d1...1e5

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Du kan selvfølgelig måke snø i dag 😊

I følge loven er det "utilbørlig larm" (unødvendig støy) som er forbudt, og snømåking er nødvendig. 

Men så er det greit å bruke litt skjønn også. 

Hvis du skal ut med bilen er det også greit å bruke snøfreser, men hvis det  er å rydde (snø) bare for å rydde, er det best å la freseren vente til etter kirketid (kl 13).

Jeg ser hele tiden snøfreser bli nevnt i slike tråder, ærlig talt hvor mange har det? Jeg bor i snøtunge områder og har likevel hele mitt liv hatt spader og skuffer, og der bråker nok når det er dratt langs bakken da

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg ser hele tiden snøfreser bli nevnt i slike tråder, ærlig talt hvor mange har det? Jeg bor i snøtunge områder og har likevel hele mitt liv hatt spader og skuffer, og der bråker nok når det er dratt langs bakken da

Tja, her i gata jeg bor har annet hvert hus snøfreser, så det er et svare levende når alle er ute på samme tid.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Tja, her i gata jeg bor har annet hvert hus snøfreser, så det er et svare levende når alle er ute på samme tid.

De går glipp av god kjernemuskulatur trening 😁

• Liker 2
Gjest vintersolverv
Skrevet

Ja hvis det er innafor å gå ut døra så :laugh:

Og det minner meg på at jeg må måke også.... :sno:

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

nei, nå kommer sikkert snø-politiet for å arrestere deg! 

Anonymkode: e2873...ba9

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Ts

Måker ikke snø for moro, man måker jo fordi man skal ut. Så om noen skal kjefte fordi jeg har behov for å dra noen steder, så forventer jeg at de da sørger for at jeg kommer meg dit jeg skal.

Tror absolutt alle hus i nabolaget til foreldrene mine har freser. Ikke alle har tid til å måke en innkjørsel for hånd før jobb. I fjor streiket freseren, og på julaften brukte vi nesten to timer for å måke innkjørselen.

Anonymkode: de392...767

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...