AnonymBruker Skrevet 24. desember 2023 #1 Skrevet 24. desember 2023 Hei Vi hadde planlagt at min søster og barna hennes kommer på overnattingsbesøk hos meg i morge. Men niesen min som er 3 år gammel har fått barnemark. De kjøpte medisinen seint på lørdag men rakk ikke å begynne på den i dag. Det skal de gjøre i morgen. Spørsmål: er det trygt å ha dem på besøk for en dag? Kan vi også bli smittet? Jeg har to barn som er 5 og 2 år gamle Anonymkode: ed27c...190
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2023 #2 Skrevet 24. desember 2023 Man skal i utgangspunktet behandle hele husstanden. Min datter fikk en gang. Tok ikke behandling på oss andre. Ingen av oss andre fikk det. Heller ikke lille søster. Så jeg vil tru det går bra. Anonymkode: 63999...54a 1
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2023 #3 Skrevet 24. desember 2023 Jeg tror det går bra. Barnemark er rare greier. Av våre to har den ene hatt det en gang, den andre et utall ganger. De første gangene var det full kur og smitteregime for hele familien, men senere droppet vi det og ingen andre har blitt smittet noen av gangene. Medisinens første dose tar livet av marken, men eggene påvirkes ikke. Andre dose tar marken som klekkes ut i løpet av 14 dager. Det er egg som svelges som bærer smitten videre. Så første dose hindrer ikke videre smitte. Overnattingsbesøket bør jo da sove i egne sengeklær som vaskes etterpå. Og alle må være flinke med håndvask 🙂 Anonymkode: 1aba2...929
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2023 #4 Skrevet 24. desember 2023 Det er ikke verre enn at dere tar noen tabletter for barnemark som et føre var prinsipp. Anonymkode: e4983...613
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2023 #5 Skrevet 24. desember 2023 Tenker det går helt fint. I og med at de aller fleste som får det av de som er smittet ikke får kløe som symptom, de vet ikke at de har det rett og slett. 18% av barn har barnemark. Null stress. https://www.nrk.no/livsstil/barnemark-fortsatt-vanlig---de-fleste-vet-ikke-at-de-har-det-1.12528075 Anonymkode: c9e95...4ea
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2023 #6 Skrevet 24. desember 2023 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Jeg tror det går bra. Barnemark er rare greier. Av våre to har den ene hatt det en gang, den andre et utall ganger. De første gangene var det full kur og smitteregime for hele familien, men senere droppet vi det og ingen andre har blitt smittet noen av gangene. Medisinens første dose tar livet av marken, men eggene påvirkes ikke. Andre dose tar marken som klekkes ut i løpet av 14 dager. Det er egg som svelges som bærer smitten videre. Så første dose hindrer ikke videre smitte. Overnattingsbesøket bør jo da sove i egne sengeklær som vaskes etterpå. Og alle må være flinke med håndvask 🙂 Anonymkode: 1aba2...929 Tablettene tar ikke livet av marken tror jeg. Den gjør bare at de ikke kan reprodusere seg, aka legge flere egg. Så dør de selv iløpet av noen dager. Anonymkode: 70680...eb2
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2023 #7 Skrevet 24. desember 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er ikke verre enn at dere tar noen tabletter for barnemark som et føre var prinsipp. Anonymkode: e4983...613 Man skal vel ikke ta markkur uten at man har det eller noen i husstanden har det? Det er ikke en forebyggende kur. Anonymkode: 88b06...076 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå