Gå til innhold

Søster er som er barn

Fremhevede innlegg

Skrevet

En sånn søster har dessverre jeg også. 

Hvis jeg, eller foreldrene vår, ber henne om å for eksempel hente ett eller annet i kjelleren. Så får hun seg aldri opp av lenestolen. Selv om jeg står rett foran henne når jeg spør, så bare fortsetter hun  å fikle med mobiltelefonen / nettbrettet sitt. Eller leser i en avis, eller en bok. Deretter kan hun selvfølgelig påstå at hun ikke hadde "hørt" meg, når jeg spurte. 

Samme skjer jo hvis foreldrene våre spør henne om noe også. Hun ønsker bare å komme til dekket bord, men uten å faktisk løfte en lillefinger selv. Men foreldrene våre kommer aldri i verden til å stille noen "krav" eller noe. For "det er jo bare sånn hun er" så dette er aldri noe å få gjort noe med. Man kan aldri få voksne mennesker til å virkelig forandre seg uansett. 

Anonymkode: 9cc54...463

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror også du må være mer konkret. Si fra nå at hun har middagsansvar en av dagene i romjula. Handle, koke, rydde. Neste år sender du melding og sier du blir sliten av å stå med det meste av arbeidet i juleferien din. Så derfor må alle voksne bidra og dele på arbeidet. Hun får XY på julaften, og Z senere. Ses til jul.

Anonymkode: 794dc...052

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Gud hvor mye jeg har spurt.. men jeg må jo skjønne at hun er sliten, hun skal tross alt slappe av å kose seg i ferien sin..  
Hun har reist langt og har ferie 

Anonymkode: c1aff...719

Dra bort neste år.

Anonymkode: 0bda2...934

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...