Gå til innhold

Innsett at jeg er stygg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter å ha vært singel en stund har jeg innsett at jeg er stygg. Det kryr av pene jenter, og feks på datingappene har jeg ikke sjans til å komme i nærheten av å konkurrere med dem. 

Jeg prøvde å fjerne bilde av meg på Tinder og fikk flere matcher når jeg ikke hadde bilde enn når jeg hadde det. Snakket med noen menn, ikke spesielt pene heller, (for jeg vet godt at jeg ikke er modellpen selv) og tenkte jeg i alle fall fikk vist hvem jeg er gjennom ord før de fikk bilde av meg. Tre stykker lot bare være å si noe mer til meg så fort de hadde fått bilde.. Da orket jeg ikke mer. Helt ærlig trodde jeg at utseende mitt var normalt. Ingen skjønnhet, men helt normal, slank, høye kinnben, pen hud, blondt langt hår og veldig blå øyne. 

Selvtilliten min er på bunn nå, skjønner ikke hvordan jeg skal finne noen som vil ha meg😭

Må jeg ha tonnevis med sminke, svære lepper og overbleket smil for at noen skal like meg?

Anonymkode: fe704...10d

• Liker 1
  • Hjerte 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er også helt normal av utseende, ikke direkte stygg, men ikke pen, og i hvertfall ingen skjønnhet. Skulle ønske jeg var det. 

Jeg har utrolig dårlig selvtillit, og kan ikke skjønne at noen kan finne meg attraktiv. 

Jeg tror likevel at det er mine tanker som hindrer meg i å få kjæreste, ikke utseendet mitt. 

Anonymkode: ae08d...f4d

• Liker 2
  • Hjerte 3
  • Nyttig 2
Skrevet

Trist å lese at noen har slike tanker om seg selv.

Anonymkode: 6d611...5bc

• Liker 2
Skrevet

Jeg innså jeg var stygg i 6 klasse. 

Anonymkode: 14379...b11

Skrevet

Du må bare nå en alder der de mindre pene mennene innser hvor de skal legge lista si.

Anonymkode: 659f4...6bd

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
27 minutter siden, AnonymBruker said:

ikke spesielt pene heller, (for jeg vet godt at jeg ikke er modellpen selv)

Tre stykker lot bare være å si noe mer til meg så fort de hadde fått bilde..

helt normal, slank, høye kinnben, pen hud, blondt langt hår og veldig blå øyne. 

Må jeg ha tonnevis med sminke, svære lepper og overbleket smil for at noen skal like meg?

Nei. 

Du har nok blitt valgt bort fordi du er for pen for dem. 

Anonymkode: 53063...6d0

• Liker 3
Skrevet

Når du finner en mann, vet du at han liker DEG. Du er ikke bare et trofé.

Anonymkode: 6462a...e95

• Liker 5
Skrevet

Jeg nekter å tro at du er stygg etter den beskrivelsen! Du var kanskje ikke etter deres preferanser, men det finnes garantert en hel haug som synes du er vakker!

Du kunne vært søsteren min da vi var unge, hun følte seg som deg, selv uten Tinder… Sannheten var langt unna, hun var helt normal, og mine kompiser syntes at hun var fin, jeg overhørte det. Men hennes «sannhet» trumfet alt. Først nå når hun er over 50 innser hun at hun ikke var stygg som ung. Hun har forresten tatt godt vare på seg selv og jeg vil si at hun nå ser bedre ut enn 95% av andre på hennes alder. Fortsatt slank, langt blondt hår og fin hud (uten botox o.l.).

Anonymkode: dcf12...a1e

• Liker 1
Skrevet

Du er nok ikke stygg det er bare de andre jentenes bilder som er tatt fra perfekt vinkel med perfekt lys og perfekt redigering på appene.  Jeg følte det samme som deg når jeg sammenlignet meg med jenter på nett men så fort jeg begynte å sammenligne meg med jenter på gata istedet så skjønte jeg jo at jeg ikke var stygg allikevel 

Anonymkode: 03807...28a

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Det viser noe av problemet med datingapper. Det rigget for å bli overfladisk.

Du få satse på å bli kjent med noen på gamlemåten. Det som teller er å finne noen man trives med. Smarte menn skjønner at det er mye viktigere enn utseendet hvis man skal leve med noen.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Etter å ha vært singel en stund har jeg innsett at jeg er stygg. Det kryr av pene jenter, og feks på datingappene har jeg ikke sjans til å komme i nærheten av å konkurrere med dem. 

Jeg prøvde å fjerne bilde av meg på Tinder og fikk flere matcher når jeg ikke hadde bilde enn når jeg hadde det. Snakket med noen menn, ikke spesielt pene heller, (for jeg vet godt at jeg ikke er modellpen selv) og tenkte jeg i alle fall fikk vist hvem jeg er gjennom ord før de fikk bilde av meg. Tre stykker lot bare være å si noe mer til meg så fort de hadde fått bilde.. Da orket jeg ikke mer. Helt ærlig trodde jeg at utseende mitt var normalt. Ingen skjønnhet, men helt normal, slank, høye kinnben, pen hud, blondt langt hår og veldig blå øyne. 

Selvtilliten min er på bunn nå, skjønner ikke hvordan jeg skal finne noen som vil ha meg😭

Nei det må du ikke, stå opp for deg selv da kvinne! :) Du er ikke stygg, eller det kan godt være at noen mener det, men utseende preferanser er noe som varierer enormt fra person til person. Men hva forventer du egentlig når det er Tinder du søker lykken på ? Er vel en av de mest overfladiske kontaktpunktene i historien der man har "datet". I virkeligheten er det en "knulle app" for mennesker med høy kølle og lav moral.

Så kom deg inn på noen andre arenaer og stå opp for deg selv ved og :

Lage deg en solid profil med tekst om hvem du er (personlighet), hva du ser etter i en eventuell partner, hvilke verdier har du ? Og disse bør sammenfalle med en fremtidig partner. Du må betale for en slik profil for at den skal være seriøs og god. Det koster omtrent det det koster å gå på byen en kveld :) Rundt 1000 lappen for et halvt år.

Ta noen gode bilder som viser deg på en helt grei god dag !

Ha et åpent sinn og kommunisere med noen en kort periode, og de som du føler det kan være noe ved ? Ta en kjapp date om det er gjensidig fra den andre. Ikke forvent noen ting annet en at man bare skal treffes og bli bedre kjent. 

Ikke være for opphengt i den andre sitt utseende, i et forhold er personligheten minst like viktig, selvfølgelig må det være en kjemi der, men om den bare er oppsatt på utseende vil du aldri lykkes, eller ha ekstremt flaks om det skjer.

Gjennomfører du dette ? Skal garantere at du vil få mange dater! Kunsten er å sile ut de som er interessante, og droppe de du ser ikke er liv laga uansett.

Hvem er de ? Jo de som begynner med sexprat med en gang, vil treffes etter første samtale, vil ha sex etter første date, sier de elsker deg etter å skrevet noen samtaler med deg, skygg unna :) 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Men hvilke menn går du etter? Går du etter modeller eller dem på ditt nivå? Damer har en tendens til å nedvurdere en manns utseende veldig, så en vanlig mann er "stygg" i damers øyne.

Anonymkode: 33ebe...f6b

• Nyttig 2
Skrevet

Jeg er en stygg mann. Du har det i det minste mye bedre enn meg 🙂

Anonymkode: 4d908...46a

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Men hvilke menn går du etter? Går du etter modeller eller dem på ditt nivå? Damer har en tendens til å nedvurdere en manns utseende veldig, så en vanlig mann er "stygg" i damers øyne.

Anonymkode: 33ebe...f6b

Nei, det er bare veldig mange stygge menn i Norge som ikke gidder å stelle utseendet sitt. Hadde de gjort det hadde de vært mye mer attraktive, se på svenskene, danskene, italienerne osv. De tar vare på utseendet sitt, går til en ordentlig frisør, kler seg pent. Det er ikke norske damer som er for kravstore men norske menn som legger minimalt i å se tiltrekkende ut 

• Liker 3
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Nei. 

Du har nok blitt valgt bort fordi du er for pen for dem. 

Anonymkode: 53063...6d0

Lol, nei. Ingen menn som tenker sånn, har de etablert kontakt og det viser seg at hun er mye penere OG interessert, da hadde de jublet av glede.

Hvorfor folk lyver til ts og prøver å gaslighte situasjonen hennes? Det hjelper jo ikke henne at dere lyver når situasjonen hennes forblir det samme. Hun opplever at folk ikke liker utseende hennes på dating apper, da er nok sannheten at utseende hennes ikke når «standaren» online. Mitt tips ts er å ikke bruke dating apper, de er for overfladiske. Møt folk i virkeligheten, på klubber, fritidsaktiviterer osv. da er det lettere å bli dømt for hele deg. Folk ser også bedre ut i virkeligheten, når ansiktet kan bevege seg. :)

Anonymkode: 513b6...2bf

• Nyttig 2
Skrevet

Min erfaring er at gode bilder har mer å si enn akkurat hvordan du ser ut. 
jeg er en helt middels utseende mann. Og sånn sett skulle ikke statistikken være til min fordele akkurat på tinder. Men jeg får ganske mye matcher. Hvordan ? Vel, jeg har fått hjelp til å ta skikkelig kule bilder i morsomme settinger som fanger oppmerksomhet. Ingen teite selfies i speilet på badet. Jeg er helt ok trent og kler meg alltid bra, har en morsom bio og gode evner til å holde en fornuftig og leken samtale gående. Det gir en god del matcher, samtaler og morsomme dater.

Anonymkode: 76adf...512

• Liker 1
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker said:

Nei, det er bare veldig mange stygge menn i Norge som ikke gidder å stelle utseendet sitt. Hadde de gjort det hadde de vært mye mer attraktive, se på svenskene, danskene, italienerne osv. De tar vare på utseendet sitt, går til en ordentlig frisør, kler seg pent. Det er ikke norske damer som er for kravstore men norske menn som legger minimalt i å se tiltrekkende ut 

Dette!! Man må jobbe med og gjøre det beste ut av det man har fått utdelt.

Anonymkode: 76adf...512

• Liker 3
Skrevet

Jeg mener helt oppriktig at jeg har tilgode å se en stygg person - mann eller kvinne!

Noen er mer eller mindre heldige med det utseendet de har fått ulevert, men de som kanskje har vært mindre heldige er heller ikke stygge! Har sett både personer med medfødte misdannelser i ansiktet og brannskadde, men heller ingen av dem har vært stygge i mine øyne. Tvert imot har de hatt en livsenergi i seg som gjør dem vakre.

En over sier mange menn i Norge er stygge fordi de ikke gidder stelle utseendet sitt. Men er det kriteriet for å være "stygg", så velger personen kun å se på det overfladiske, det materielle, det som egentlig ikke betyr noe som helst. Naken er vi alle nakne... At noen sikkert kunne fremstått som mer velstelt, det er noe helt annet.

Ts, datingapper er ikke laget for at du skal finne noen, de er laget for at folk skal bli hektet, få akkurat nok oppmerksomhet eller håp til å fortsette - men det er uansett bygget på det overfladiske, "instant satisfaction"/likes/oppmerksomhet - og som andre påpeker, en stor del av de som er der er egentlig bare ute etter sex. Det er også en del der med forpliktelsesangst, så de unngår de som de kunne passet sammen med.

Du er garantert ikke stygg, ts. Du er flott fordi du er du! Om noen velger deg bort så er det uansett menn som ikke er bra nok for deg, for de kunne ikke gjort deg lykkelig.

Jeg hoppet av den nettdatekarusellen fordi det var så overfladisk. Mye bedre å møte noen i det virkelige liv, hvor man får inntrykk fra stemme, toneleie, levende øyne, kroppsholdning og bevegelsesmønstre, bli kjent i en naturlig situasjon hvor det ikke ligger forventninger før man en gang kjenner hverandre. Alt blir mer avslappende, man viser bedre hvem man er.

INGEN bør la reaksjoner på nettdatesteder få påvirke egen selvfølelse!

Vær deg selv, ts, du er mer enn god nok! ❤️

Anonymkode: 05b0f...b0e

• Liker 1
Skrevet (endret)

Det er ikke deg det er noe galt med.  Tinder er gift for selvbildet.  Det er klikk og hent,  sveip og sveip. Bilde på bilde av ukjente folk. Alle vil ha de "peneste" fordi utvalget er enormt og folk tar seg ikke tid til å bli kjent med mennesket bak profilbildet.  Det finnes selvsagt unntak, og både to av mine søstre og ei nær venninne traff mannen de har vært sammen med i flere år gjennom Tinder. Men jevnt over tror jeg det er mange skuffende folk,  folk som er ute etter ons og  folk som er ute etter speedating for å kunne velge og vrake. Så nei, det er ikke deg det er noe feil med.  Det er digitale datingmarkedet som er helt katastrofe 

Endret av Laraa
  • Liker 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hva er egentlig å være stygg ? Kan du definere det ?

Tror utseende har veldig lite å si på disse datingappene som Tinder for eksempel. Datingapper er bare tull og sjansen for å finne noen skikkelige mennesker der er nærmest null.

Endret av Kanino

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...