Gå til innhold

Har jeg beregnet nok mat?

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er litt stusslig med ferdigkjøpt julepølse og medisterkaker på julaften da.. Det er ikke veldig godt.. Hvorfor lager dere ikke hjemmelaget??

Anonymkode: 18f0b...24f

Hvor mange lager det selv,? Vi synes at de butikk kjøpte er gode

Anonymkode: e3241...848

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er litt stusslig med ferdigkjøpt julepølse og medisterkaker på julaften da.. Det er ikke veldig godt.. Hvorfor lager dere ikke hjemmelaget??

Hvorfor ha et liv uten for kjøkkenet liksom, er jo ikke som om det er vanlig å ha det travelt i desember eller....

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Vi er ikke så mange, vi blir 4 stykker, meg, samboer og samboers foreldre. Vi skal ha ribbe, så har jeg kjøpt 3 pakker innmatpølse, 3 pakker medisterpølse, og 2 pakker medisterkaker, med 8 i hver. Altså 16.. jeg vil gjerne ha mer enn nok mat, så alle føler de kan spise det de vil. 

Høres det ut som jeg har beregnet nok?

Anonymkode: 7beae...50c

Hvor mye ribbe? Høres ut som dere har rikelig og vil få et godt etegilde imorgen. Kos dere 🥰

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg spiser ingen av de pølsene og farseproduktene der, så er mer interessert i hvor mye ribbe dere har.

Høres ut som du har beregnet rikelig med ferdigmat til å ha ved siden av ribba i hvert fall.

Anonymkode: 5e16d...b1a

For fin til å spise julepølse altså?

Anonymkode: 1a7fd...23c

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

At noen lager hjemmelagde medisterkaker kan jeg skjønne. Men pølser? De færreste har utstyr og kunnskap til å lage gode pølser på kjøkkenbenken. Derfor har vi heldigvis faghandlere med ekspertise på pølser til å lage det. Lager du selv hjemmelagde pølser, eller er du bare ute etter å lage diskusjon? Troll…

Anonymkode: 82611...7a5

Skrevet

Vi lager hjemmelaget , både medisterpølse og medisterkaker. Men vet ikke om noen andre som lager pølsene selv, det er ganske mye jobb. Men tradisjon i familie i mange mange år. Skjønner folk som kjøper ferdig pølser, men ikke ferdig medisterkaker. Men er opp til hver enkelt, vi har gått bort fra hjemmelaget surkål. kjøper den ferdig. Syntes faktisk Nora sin er bedre enn hjemmelaget

Anonymkode: 5fa15...e74

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Vi lager hjemmelaget , både medisterpølse og medisterkaker. Men vet ikke om noen andre som lager pølsene selv, det er ganske mye jobb. Men tradisjon i familie i mange mange år. Skjønner folk som kjøper ferdig pølser, men ikke ferdig medisterkaker. Men er opp til hver enkelt, vi har gått bort fra hjemmelaget surkål. kjøper den ferdig. Syntes faktisk Nora sin er bedre enn hjemmelaget

Anonymkode: 5fa15...e74

I år var første gang jeg kjøpte medisterkaker ferdige (pga dårlig tid egentlig), men det gjør jeg aldri igjen. Det lukter jo veldig spesielt (syns det stinket hver gang jeg åpnet og lukket kjøleskapet) og kan virkelig ikke måle seg med hjemmelagede. 

Angående surkål, så er jeg helt enig med deg. Syns alltid Nora sin er bedre enn hjemmelaget.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...