Gå til innhold

Barn tar ikke skade av vin til maten

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå er det sur stemning fordi jeg ble nektet vin til spekematen med grøten. Det er snakk om ETT glass, ETT glass. Man blir ikke synlig beruset av det og det er noe med god mat og vin sammen. Men fordi barna er der så var det ikke aktuelt. Altså maten er god og det, men snakk om å være hysterisk. 
Hva slags forbilde er vi for barna våre når vi lærer dem at alkohol kun er til for fest og fyll, men ikke til kos og mat? 

Hadde det nå vært slik at vi skulle hatt noe senere så hadde det være greit, men det blir det altså ikke. 

Anonymkode: 0010c...a5d

• Liker 6
  • Nyttig 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vin til grøten 🤣

Anonymkode: 8206e...782

• Liker 26
  • Nyttig 6
Skrevet

Hvem nektet deg det?

Hvem sine barn er det?

Jeg mener at det ikke er noe problem med ett glass vin eller en øl til maten når man er sammen med barn, men det er mange som ikke klarer å stoppe etter det ene glasset. Vin til grøt er vel uansett litt merkelig. 

Anonymkode: 8c785...d8b

• Liker 3
  • Nyttig 3
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Nå er det sur stemning fordi jeg ble nektet vin til spekematen med grøten. Det er snakk om ETT glass, ETT glass.

Hvorfor laget du sur stemning av noe så lite? 

Anonymkode: 85be2...ae0

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Skrevet

Er mer bekymret over deg som lager en sak ut av å ikke få et glass vin

Anonymkode: 596d3...e31

• Liker 10
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Er mer bekymret over deg som lager en sak ut av å ikke få et glass vin

Anonymkode: 596d3...e31

Det var dem som ble sure, hvor sa jeg at jeg ble sur? 

• Liker 2
Skrevet

Jeg og mener at et barn ikke tar skade av at voksne har et glass til maten. Se på ex: Frankriket, der er det ganske vanlig.

MEN når det er sagt; alkoholkulturen i Norge er helt elendig. Folk viser gang på gang at de ikke har kontroll på drikkinga si, det handler alltid om å drikke seg snytings, så fort som mulig. Leste her om dagen at 1/3 skader på legevakta skyldes noen som har skadet seg når de var ruset (*som også kan bety mer enn bare alkohol da). 

Og jeg forstår de som av den grunn sier at når det er barn tilstede så har vi ikke alkohol på bordet. Jeg synes at folk helt fint bør kunne overleve det at alkohol ikke er tilstede. Det er en annen ting som viser litt hvor ekstreme folk er her i landet når det kommer til alkohol; totalt krise om man må gå en kveld uten. Eller hva man så under korona når butikker stengte i Oslo. Folk ble bedt om å ikke reise, men reise gjorde de, lange køer som det holt for folk går helt totalt bananas med en gang det er fare for at alkoholen ikke kommer i hus 🤪

Anonymkode: 0b884...7cc

• Liker 1
Skrevet

Jeg er helt enig med deg i at barn ikke tar skade av at voksne drikker litt vin til maten, men er det virkelig mulig å lage sur stemning av det? Hvis noen ønsker disse reglene for barna sine, så må du respektere det. 

(Hvis det da ikke er dine egne barn, og det er moren som har nektet deg - da skulle dere ha hatt denne samtalen for lenge siden).

• Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hvem nektet deg det?

Hvem sine barn er det?

Jeg mener at det ikke er noe problem med ett glass vin eller en øl til maten når man er sammen med barn, men det er mange som ikke klarer å stoppe etter det ene glasset. Vin til grøt er vel uansett litt merkelig. 

Anonymkode: 8c785...d8b

Hadde det nå enda være tilfellet, jeg klarer å begrense meg og et glass merker ikke barn. 

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Du sa det ble sur stemning på grunn av at du ble nektet vin. Og du ble jo så sur at du til og med laget tråd på kg av en slik bagatell.

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det tolkes slik utifra hvordan du ordlegger deg: "Nå er det sur stemning fordi jeg ble nektet vin til spekematen med grøten."
Da kan det høres ut som at det er du som er sur og lager den sure stemningen.

Anonymkode: 3c67d...1e9

• Liker 2
Skrevet

Du sa det ble sur stemning på grunn av at du ble nektet vin. Og du ble jo så sur at du til og med laget tråd på kg av en slik bagatell.

Det tolkes slik utifra hvordan du ordlegger deg: "Nå er det sur stemning fordi jeg ble nektet vin til spekematen med grøten."

Ja det er jo kjent sak at på kvinneguiden tolker folk ting som du vil og alltid skal "angripe" TS

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Og denne tråden bekrefter hvor sur hun ble. 

• Liker 2
Skrevet

Å lære mine barn god drikkekultur er viktig for meg, så jeg har aldri hatt noe imot at voksne i vår krets drikker vin til maten. Jeg er heller glad for at de gjør det, og drikker med måte. 

Vin til grøt var imidlertid nytt for meg. Det har jeg aldri opplevd at noen ønsket. 😄

• Liker 9
  • Nyttig 3
Skrevet

Voksne tar ikke skade av å ikke drikke vin, iallefall ikke til grøten.. 

Anonymkode: 94052...ec4

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja det er jo kjent sak at på kvinneguiden tolker folk ting som du vil og alltid skal "angripe" TS

Hehe. Men det er jo bare å skrive mer utfyllende og bedre, slik at det du ønsker å få frem kommer frem tydeligere.
Men hva slags forhold har du til de barna som var der?  
Er du den morsomme onkelen eller er du faren?

• Liker 2
Skrevet

he-he... TS bommet jo litt på overskriften også: "Barn tar ikke skade av vin til maten". 

Jo! Det er en grunn til at det er 18-års grense på de greiene 😆

.. men jeg skal ikke kverulere mer om det. 

Hvorvidt barn har godt av, eller ikke godt av å se voksne ta seg ett glass, vet jeg ikke noe om 

Anonymkode: ad837...5a8

• Liker 8
Skrevet

Hehe. Men det er jo bare å skrive mer utfyllende og bedre, slik at det du ønsker å få frem kommer frem tydeligere.
Men hva slags forhold har du til de barna som var der?  
Er du den morsomme onkelen eller er du faren?

Er ikke alt man kan skrive fordi Norge er relativt lite og lett er det å bli gjenkjent

Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Nå er det sur stemning fordi jeg ble nektet vin til spekematen med grøten. Det er snakk om ETT glass, ETT glass. Man blir ikke synlig beruset av det og det er noe med god mat og vin sammen. Men fordi barna er der så var det ikke aktuelt. Altså maten er god og det, men snakk om å være hysterisk. 
Hva slags forbilde er vi for barna våre når vi lærer dem at alkohol kun er til for fest og fyll, men ikke til kos og mat? 

Hadde det nå vært slik at vi skulle hatt noe senere så hadde det være greit, men det blir det altså ikke. 

Drikker du vin til grøt?!? 😳 Eller er det saft du mener? 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Det som jeg synes er merkelig er at du som gjest etter slik jeg har forstått det faktisk lager en greie ut av det.

Tror ikke jeg skal begi meg ut igjen i en diskusjon om alkohol med barn til stede etter det forrige tråden på KG om akkurat dette. Men min mening veldig kort forklart er at om det er et glass, to eller en flaske så hører det ikke sammen med barn. Burde kunne kose seg uten alkohol.

Jeg støtter vedkommende fullt ut på å nekte alkoholservering med barn til stede

Endret av Kanino

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...