Gå til innhold

Har dere noen tradisjoner lille julaften

Anbefalte innlegg

Skrevet

Reiser tidlig i butikken for å handle ferskt brød og loff. 
Julegrøt hos min mor og bonusfar kl. 13-ish. 
Innom Pappas grav med krans og lys. 
Hjem og slappe av, lage litt god mat, se «Kvelden før Kvelden» og «Med Grimm og Gru». 
Så «The Muppets Christmas Carol» til morgenen i dag og ser «The Grinch» nå, de må ses så tett opptil jul som mulig ☺️

Anonymkode: c7544...abe

Videoannonse
Annonse
Skrevet
aksase skrev (8 timer siden):

I dag er det familieselskap hos min mor. Hun samler alle sine barn, barnebarn og oldebarn med følge til mat, juletregang og pakkeutdeling hver lillejulaften. Blir minst 30 personer der i dag.

Men før det skal juletreet pyntes, advent ryddes bort, og julepynten frem. 

Før advent er ferdig, rydder du det bort? 

Anonymkode: 185e5...caf

Skrevet

Julegrøt med mandel på dagtid, og felles kveldsmat med julepålegg, julebrød og hjemmelagde rundstykker, etterfulgt av grevinnen og hovmesteren

Anonymkode: 71ec5...3cc

Gjest Arnhiild
Skrevet

Flere ganger på butikken fordi vi har glemt noe. Pynte juletre. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Før advent er ferdig, rydder du det bort? 

Anonymkode: 185e5...caf

Siden advent ender i dag og vedkommende har sikkert en del andre ting å ta seg til imorgen er det helt vanlig og tradisjonelt å ta vekk advents pynt på lillejulaften og ta frem julepynten 

Anonymkode: e9ddf...ade

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Før: pynting av juletre og siste rydding/vasking og ting jeg ikke har ordnet før jul. 

Nå: ingen tradisjoner så gjør/spiser akkurat det som passer meg. 

Anonymkode: 7b4e4...2b5

Skrevet

Legger sursild og tomatsild. For to år siden døde svigermor, så de to siste årene har vi reist på grava lille julaften og så spiser vi lunsj på Peppes etterpå. Kvelden før kvelden på tv, godteri og julebrus. 

Anonymkode: e89bd...3d6

Skrevet

Ikke mye. Forbereder julematen. Liker å få ryddet og vasket litt så pusler litt rundt i huset. 

Nå sitter jeg med fyr i peisen og ser på nyeste episode av Reacher. Gruer meg til i morgen…blir en lang dag så kommer til å være utslitt når kvelden kommer. Ikke fordi jeg stresser med så mye, men fordi jeg blir sliten av å være med andre mennesker

Anonymkode: ffc64...d12

Skrevet
4 hours ago, AnonymBruker said:

Siden advent ender i dag og vedkommende har sikkert en del andre ting å ta seg til imorgen er det helt vanlig og tradisjonelt å ta vekk advents pynt på lillejulaften og ta frem julepynten 

Anonymkode: e9ddf...ade

Det er fjerde søndag i advent i morgen. Men folk må selvsagt få rydde bort om de vil. Min lille julaftenstradisjon er å spise julegodt, se julefilmer og styre unna hovmesteren og kvelden før kvelden-sendingen. 

Anonymkode: 2ff09...7e6

Skrevet

Tradisjon vår er å vaske og rydde, lage mat og peise på fram til 20 på kvelden.. da synker vi med i sofaen med julefilm hele gjengen. Kaos og vasking - alltid lillejulaften 

Anonymkode: 4205d...ffa

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...