AnonymBruker Skrevet 26. desember 2023 #21 Skrevet 26. desember 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvordan gikk julefeiringen? Anonymkode: e7d77...4da Takk som spør. 🙂 Som jeg skrev tidligere i denne tråden, har det vært terapeutisk å skrive dette ned. Vi snakker om relasjonen vi har til far innad i familien av og til, men jeg har ingen andre å betro meg til. Jeg har valgt å ikke ha venner eller kjæreste, fordi jeg blir så nervøs og redd av å være rundt andre mennesker, så i fritiden min gjør jeg ting alene, og det er greit. Jeg slapper av da. Julefeiringen gikk greit. Far viste ingen interesse, snakket lite med oss, og sa ikke noe da han åpnet presangene sine. Etterpå gikk han og la seg, selv om julefeiringen ikke var over. Men det er vi vant til. Han kjeftet i hvert fall ikke, så kan absolutt ikke klage! Som regel når jeg kommer tidlig for å hjelpe med forberedelsene, så finner han noe å kjefte på, men det gjorde han ikke i år. Han holdt seg unna, så jeg så ham ikke noe særlig. Anonymkode: 95f97...7e9 2
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2023 #22 Skrevet 27. desember 2023 AnonymBruker skrev (På 22.12.2023 den 16.13): Far har alltid likt juleheftene, så mor ba meg kjøpe heftene fra oss til ham. Jeg kjøpte for ca 600 kr. Nå sa han nettopp at vi ikke skulle kjøpe de i år, fordi han bare ville kaste dem i søppelet uansett uten å lese de. Jeg ga beskjed til ham at de har blitt kjøpt, deretter forlot jeg boligen deres uten å si et ord mer til ham. Han kan være svært vanskelig og skikkelig stygg noen ganger. Jeg skal feire jul med ham, og vet ikke helt hva jeg skal gjøre nå. Har ikke lyst til å snakke med ham. Kanskje det er barnslig, men jeg får så nok av oppførselen hans noen ganger! Skal jeg bare late som ingenting neste gang jeg treffer ham, og bør vi gi ham juleheftene? Anonymkode: 95f97...7e9 Jeg ble mest nysgjerrig på hva slags julehefter som egentlig koster 600 kroner da? Kjøpte dere veldig mange forskjellige hefter? Anonymkode: 7e1df...4f0
princeofithilien Skrevet 27. desember 2023 #23 Skrevet 27. desember 2023 (endret) Kan han ha en udiagnostisert psykisk sykdom? Dette høres veldig ut som mammas beskrivelse av oppveksten med morfar, plutselige og uforståelige raseriutbrudd helt ut av det blå, veldig skremmende for barna... Han var bipolar (manisk depressiv het det vel den gangen). Kan det hende at din far rett og slett er syk? Endret 27. desember 2023 av princeofithilien
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2023 #24 Skrevet 27. desember 2023 Faren din har en ubehandlet diagnose eller så har har han vært psykisk syk store deler av livet. Hvordan forklarer din mor dette ? Anonymkode: a0c09...f9f
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2023 #25 Skrevet 27. desember 2023 AnonymBruker skrev (På 22.12.2023 den 16.42): Vi har kjøpt disse juleheftene hvert år til ham. Vanskelig å vite at han plutselig ikke ville ha dem i år. Jeg kan si mye om far. Han kan plutselig få raserianfall. Han har vært slik hele livet. Ikke dement. Gitt oss beskjed at han tåler ikke gråt, så vi får ikke gråte foran ham. Ble sint hvis jeg datt og slo meg som barn og felte noen tårer. For to måneder så brakk jeg armen. Han sa han kunne kjøre meg til sykehuset. Skjelte meg ut hele turen. Kalte meg dum da jeg var liten. Fikk barn med en annen dame, som han holdt skjult, fordi han var gift med mor. Hvis vi prøver å gi beskjed om at oppførselen hans ikke er ok, så vrir han det om til at han er offeret. Han sier aldri unnskyld. Nå kom det mye her som ikke har med juleheftene å gjøre, men far er ikke lett å ha med å gjøre. Det er mye med oppførselen hans opp gjennom livet mitt som jeg ikke har klart å bearbeide. Fikk bare så nok nå. Anonymkode: 95f97...7e9 Høres ut som faren min. Reinspikka psykopat. Anonymkode: 9eabe...47a 1
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2023 #26 Skrevet 27. desember 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg ble mest nysgjerrig på hva slags julehefter som egentlig koster 600 kroner da? Kjøpte dere veldig mange forskjellige hefter? Anonymkode: 7e1df...4f0 Det koster omtrent 79-100kr per julehefte i år, da blir det vel 6-7 hefter. Anonymkode: 9eabe...47a
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2023 #27 Skrevet 27. desember 2023 princeofithilien skrev (1 time siden): Kan han ha en udiagnostisert psykisk sykdom? Dette høres veldig ut som mammas beskrivelse av oppveksten med morfar, plutselige og uforståelige raseriutbrudd helt ut av det blå, veldig skremmende for barna... Han var bipolar (manisk depressiv het det vel den gangen). Kan det hende at din far rett og slett er syk? Jeg tenker at det er nok mulig at han har en udiagnostisert psykisk sykdom. Usikker på om han kan være bipolar, fordi han har aldri vært psykotisk eller hatt maniske perioder såvidt jeg vet, hvis ikke raseriutbruddene kan være maniske episoder da. Raseriutbruddene kan være veldig skremmende, spesielt enkeltepisoder hvor han har mistet helt kontrollen, og sagt ting som er totalt uakseptable. Han tåler svært lite, og dette har vi alltid prøvd å ta hensyn til, så vi får fred og ro. AnonymBruker skrev (59 minutter siden): Høres ut som faren min. Reinspikka psykopat. Anonymkode: 9eabe...47a Far har nok noen psykopatiske trekk, tror jeg. Manipulering, løgner, lite empati, behov for kontroll. AnonymBruker skrev (57 minutter siden): Det koster omtrent 79-100kr per julehefte i år, da blir det vel 6-7 hefter. Anonymkode: 9eabe...47a Stemmer. Anonymkode: 95f97...7e9
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå