Gå til innhold

Tips til «økologisk»hudpleie

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg ønsker å gå fra nåværende hudpleie, som i hovedsak er Paulas choice, over til et merke uten hormonforstyrrende ingredienser. Men har ikke god erfaring med en del økologiske produkter som har vært oljebaserte. De føltes klissete og trakk ikke godt inn i huden. Hvis noen har tips til et merke for min tørre, litt sensitive 49 år gamle hud tar jeg imot med takknemmlighet😇

Anonymkode: 715ae...612

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ps ser stadig reklame for Marina miracle som har vunnet pris for beste øk.hudpleie. Noen som bruker dette merket og kan dele litt?☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ps ser stadig reklame for Marina miracle som har vunnet pris for beste øk.hudpleie. Noen som bruker dette merket og kan dele litt?☺️

Jeg har brukt enkelte av produktene et par år, og er veldig fornøyd. Du betaler for virkestoffer, egentlig. Er det dyre ingredienser, så er kremen dyrere. På nettsiden kan man også lese om ingrediensene. Jeg har den ene dyre kremen, og det er en svært god hudkrem der jeg bevisst har valgt den utfra amaranth-oljen som er i den 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mymlen skrev (1 minutt siden):

Jeg har brukt enkelte av produktene et par år, og er veldig fornøyd. Du betaler for virkestoffer, egentlig. Er det dyre ingredienser, så er kremen dyrere. På nettsiden kan man også lese om ingrediensene. Jeg har den ene dyre kremen, og det er en svært god hudkrem der jeg bevisst har valgt den utfra amaranth-oljen som er i den 

Trekker den godt inn i huden? jeg liker at dette merket har probiotika. Prismessig er den mye bedre enn de dyre merkene jeg brukte før PC(Zo, elixir mm). Takk for innspill🤗

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Trekker den godt inn i huden? jeg liker at dette merket har probiotika. Prismessig er den mye bedre enn de dyre merkene jeg brukte før PC(Zo, elixir mm). Takk for innspill🤗

Kremene trekker godt inn, men det blir poengtert i den rutinen de anbefaler å bruke olje før kremen tas på. Om du er skeptisk til mye olje blir ikke Marina Miracle helt riktig. Jeg foretrekker mye olje. Skinlove.no har mange gode merker om du vil ha flere alternativer. Mange er fornøyde med feks Pai, som er spesielt utviklet til de med allergier og som reagerer på "alt" 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eminence organics! En av mine favorittmerker, opprinnelig fra Ungarn. Helt nydelig. 
mine favoritter er strawberry rhubarb serien, og bamboo forming fluid 🤩

Anonymkode: 59f37...9f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mymlen skrev (10 minutter siden):

Kremene trekker godt inn, men det blir poengtert i den rutinen de anbefaler å bruke olje før kremen tas på. Om du er skeptisk til mye olje blir ikke Marina Miracle helt riktig. Jeg foretrekker mye olje. Skinlove.no har mange gode merker om du vil ha flere alternativer. Mange er fornøyde med feks Pai, som er spesielt utviklet til de med allergier og som reagerer på "alt" 

Skinlove hadde jeg helt glemt; leste om de for noen mnd siden. Hm ja mulig de er mer riktig for meg☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Eminence organics! En av mine favorittmerker, opprinnelig fra Ungarn. Helt nydelig. 
mine favoritter er strawberry rhubarb serien, og bamboo forming fluid 🤩

Takk for tips🤗Bestiller du fra Ungarn, eller selges produktene i Norge? kan du utdype litt; ingredienser og konsistens?-behagelig? bra for tørr hud?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Takk for tips🤗Bestiller du fra Ungarn, eller selges produktene i Norge? kan du utdype litt; ingredienser og konsistens?-behagelig? bra for tørr hud?

Produktene selges i Norge, i utvalgte salonger og på lyko 😅 

det er et stort merke, med mange ulike ingredienser og konsistenser og dufter. Virkelig for enhver smak, men det kan nok være litt vanskelig å orientere seg i jungelen. Hva er det du er ute etter av i ingredienser og hva slags effekt vil du ha av hudpleien? 

De har flere serier som fokuserer på ulike ting som clear skin (med probiotika), calm skin (arnica), firm skin, age corrective. Her får man alt tilpasset i en egen serie. Tips, man kan kjøpe reiseprodukter i serien for å teste dem ut først. 

Kremene kommer i 60 ml, så de er typisk 10 ml mer enn i andre serier. 

utenom disse seriene er det en hel haug med produkter som man kan bruke, bytte it osv. 

gi meg litt av hva du ser etter så kan jeg sette opp et forslag 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ønsker anti-aging(PC produktene har blant annet syrer).  Og fukt da jeg sliter med dehydrering og tørr hud.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg nedgraderte hele hud/hår livet mitt totalt. Du trenger bare en god fuktighetskrem og en såpe uten parfyme/parabener...thats it :) 2 produkter!

Tenk på alle de kjemikalene som du utsetter deg for med alt annet. En giftbombe alle produkter, som skal lure oss til å kjøpe det.

Skal du kjøpe noe: https://urtekosmetikk.no

Anonymkode: b8113...221

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Retinol og tretinoin er det eneste som funker som anti-age. Du finner ikke det i hippie urte og olje produkter

Anonymkode: 19c2f...64a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Jeg nedgraderte hele hud/hår livet mitt totalt. Du trenger bare en god fuktighetskrem og en såpe uten parfyme/parabener...thats it :) 2 produkter!

Tenk på alle de kjemikalene som du utsetter deg for med alt annet. En giftbombe alle produkter, som skal lure oss til å kjøpe det.

Skal du kjøpe noe: https://urtekosmetikk.no

Anonymkode: b8113...221

Du glemte solbeskyttelse.

Anonymkode: 5ee66...5e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vossabia sine produkter er helt fantastiske! Og helt naturlige, ingen giftige stoffer. Ville gitt dem et forsøk om jeg var deg, fint å støtte lokalproduserte, kortreiste varer også. 

Anonymkode: 39013...e8a

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 25.12.2023 den 0.55):

Vossabia sine produkter er helt fantastiske! Og helt naturlige, ingen giftige stoffer. Ville gitt dem et forsøk om jeg var deg, fint å støtte lokalproduserte, kortreiste varer også. 

Anonymkode: 39013...e8a

Kan jeg spørre hvilke produkter fra vossabia du har brukt? Jeg har prøvd både ringblomstsalve (dagkrem) og tindeved- og neslekrem (nattkrem), men opplever at de aldri trekker inn i huden og bare blir liggende som et klissete lag utenpå huden. Selv nattkremen kan jeg fortsatt kjenne på huden om morgenen etter mange timer. Jeg har et håp om at det vil bli bedre hvis huden min blir vant til det, for jeg ønsker å bruke produktene blant annet av grunnene du nevner over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (På 22.12.2023 den 7.20):

Jeg ønsker å gå fra nåværende hudpleie, som i hovedsak er Paulas choice, over til et merke uten hormonforstyrrende ingredienser. Men har ikke god erfaring med en del økologiske produkter som har vært oljebaserte. De føltes klissete og trakk ikke godt inn i huden. Hvis noen har tips til et merke for min tørre, litt sensitive 49 år gamle hud tar jeg imot med takknemmlighet😇

Den beste hudpleien er ingen hudpleie. Med mindre du har en hudsykdom som krever behandling, er huden designet for å stelle seg selv. Den fungerer helt utmerket, med mindre du utsetter huden for masse kjemikalier hver dag, slik som såper, kremer, rensemidler, parfyme, kremer, sminke, solkremer, solarium, selvbruning og alle mulig ting som huden tåler dårlig. La huden være, og den funker helt fint. Alle disse kjemikaliene, uansett hvor "økologiske" de er, er usunt for huden og du får en konstant syk hud som hele tiden må behandles med enda mer kjemikalier. En ond sirkel som sliter på huden og gir tidlig aldring.

Anonymkode: d35e5...cb4

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

IronMaiden skrev (1 time siden):

Kan jeg spørre hvilke produkter fra vossabia du har brukt? Jeg har prøvd både ringblomstsalve (dagkrem) og tindeved- og neslekrem (nattkrem), men opplever at de aldri trekker inn i huden og bare blir liggende som et klissete lag utenpå huden. Selv nattkremen kan jeg fortsatt kjenne på huden om morgenen etter mange timer. Jeg har et håp om at det vil bli bedre hvis huden min blir vant til det, for jeg ønsker å bruke produktene blant annet av grunnene du nevner over.

Det var ikke meg du spurte, men tenkte jeg kunne svare likevel fordi jeg la bort alle kremene i hudpleierutinen min og gikk over til å bruke noe fra vossabia som jeg fikk i gave for noen uker siden. Hovedgrunnen til det er for min del også at jeg gjerne vil bruke helt naturlig hudpleie, som er bra for miljøet og hvor jeg ikke risikerer mulig hormonforstryrrende ingrediener. 

Jeg har ringblomstsalven, og opplever at den trekker inn og at huden i ansiktet blir veldig myk av den. Jeg har heller ikke fått kviser, som jeg vanligvis fortsatt får av litt fete kremer selv om jeg snart er 40. Og jeg har kommet meg gjennom en plagsom forkjølelse uten å bli rød og sår under nesa slik jeg vanligvis blir. Jeg leste et sted, muligens på vossabias egne sider, at om det føles klissete, har en brukt for mye. Det kan stemme for min del. For jeg bruker salven på de tørre, kløende leggene mine også, og har til tider smurt ganske tykt på der, og da blir det klissete. 

Så har jeg kamillebalsam. Og den syns jeg er helt fantastisk å smøre på leggene. Det er nesten så jeg føler det blir bedre mens jeg smører. Barnet mitt som er plaget med eksem, og misliker å bli smurt, liker tydeligvis også denne følelsen veldig godt, og ber plutselig om at jeg smører henne med den hver kveld. Eksemet er borte også. Men, jeg klarer virkelig ikke lukten. Ringblomstsalven syns jeg lukter godt, om enn litt sterkt rett etter at man har smurt den på, men kamillebalsamens lukt har jeg så store problemer med at jeg ikke klarer å bruke den. Barnet syns den lukter godt. 

Og panterbalsam har jeg brukt på føttene og anklene fordi jeg hadde betennelse i ankelen. Der var det nok betennelsesdempende medisin som hjalp meg, og ikke balsamen, men føttene ble myke. 

Nå fikk du en veldig lang utgreiing her, og jeg lurer på om jeg kan spørre deg tilbake, hvordan lukter tindeved- og neslekremen? Jeg har lyst til å prøve den som nattkrem, men jeg reagerer altså veldig på lukt, og har har pleid å holde meg til kremer ute parfyme eller med minst mulig duft. Det hjelper altså tydeligvis ikke helt at duften er naturlig. 

Og til TS, jeg kan også anbefale å sjekke ut vossabia :) 

Anonymkode: 46411...055

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Weleda har to ansiktskremer uten farlige ting. den mørgegrønne er veldig fet, og den lysegrønne er lett, men lukter citrus, noe som ikke er for alle.

la roche posay har dagkrem uten farlige ting. har sjekket ingrediensene. 

det vil alltid være to-tre ingredienser som kan gi påvirkning på immunforsvaret, men det står at de likevel ikke gir kreft eller påvirker hormoner. men kan gi allergi mm. 

jeg har pleid å reagere på alt av kremer. begynner å svette i panna osv, men den fra la roche merker jeg null av. blir ikke noe rennende nese heller som jeg alltid fikk før av andre produkter.

jeg har alltid nå begynt å sjekke opp alle ingredienser på hudpleie som markedsfører seg som ren fordi det kan være ting der som er farlige.

håndsåpe og shampo fra neutral inneholder sodium benzoate og sitronsyre. disse to sammen kræsjer:

When sodium benzoate is mixed with citric acid or vitamin C ( contained in ALL juices), these ingredients react by forming benzene. Benzene is a CARCINOGEN associated with leukemia and other blood cancers.

så selv om det har svanemerket, er den ikke ren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...