Gå til innhold

Er det noe du mener at Nordmenn bruker altfor mye penger på? At de sløser?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Hehe, akkurat DET er da ikke typisk for nordmenn flest. En ganske liten minoritet vil jeg si, selv om det innimellom kan føles som at minst halvparten av alle damer/jenter mellom 14-30 har det.

Anonymkode: 5df9b...9ee

Mulig det bare er en greie her jeg bor da, for her er det tydligvis en stor trend. Helst blant de yngste jentene, men også voksne damer. 

Anonymkode: 69785...780

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Oppussing og stilendring i hjemmet.

Ferier.

Klær/sko/utstyr til baby og barn i alle aldre

Iphone.

Anonymkode: 40c89...f0d

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes folk flest bruker for mye penger på kortvarige og unyttige ting som frisør, hudpleie, bil, klær, sminke, dekorasjon, interiør, oppussing og fasade. Alkohol også. Heldigvis betyr ikke det at jeg dermed må bruke penger på unyttige ting jeg ikke har lyst å bruke penger på så da kan de gjøre som de vil og jeg som jeg vil.

Anonymkode: b4e53...805

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 hours ago, Note said:

Oppussing. Vi skifter ut ting som er fullt brukenes fordi det ikke er moteriktig lengre. 

Dette

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Henger meg på oppussing her også. 

Dyre biler som en gjerne bytter ofte, teknisk utstyr er akkurat som biler. En bytter oftere enn strengt tatt nødvendig f.eks mobil, pc, osv. Ellers: russetid, «riktig utstyr» for aktiviteter en bare skal prøve ut eller gjøre én dag eller to og/eller en kunne klart seg med noe en alt hadde. Tildels også reiser og opplevelser, men der er jeg mer at folk nesten må kjenne etter selv på hva som er viktig. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener nordmenn bruker meningsløst mye penger på statussymboler som hjem, bil, båt, hytte og dyre sportsklær/ting. Altså er de opptatt av fasade, som igjen fører til en god del problemer og stress når ting butter litt i mot, sånn som nå i denne dyrtiden. Synes også at  nordmenn finner det vanskelig  å forholde seg til de som ikke er opptatt av slike ting og gjerne ser litt ned på dem.

Anonymkode: c8cdd...82f

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg mener nordmenn bruker meningsløst mye penger på statussymboler som hjem, bil, båt, hytte og dyre sportsklær/ting. Altså er de opptatt av fasade, som igjen fører til en god del problemer og stress når ting butter litt i mot, sånn som nå i denne dyrtiden. Synes også at  nordmenn finner det vanskelig  å forholde seg til de som ikke er opptatt av slike ting og gjerne ser litt ned på dem.

Anonymkode: c8cdd...82f

Av de tingene du nevner har jeg bare hjem. Men jeg antar da at de fleste som har de tingene ikke har det pga "fasade". Et hjem må man jo ha. Bil skaffer man sikkert fordi det er praktisk og kollektivtrafikken ofte fungerer dårlig. Båt har man sikkert fordi man trives på sjøen, hytte fordi det er koselig, sportsklær fordi man skal trene osv. Jeg tenker ikke automatisk "fasade" om noen tar på seg sportstøyet og setter seg i bilen og kjører til hytta ved sjøen. Selv om jeg altså ikke har prioritert å ha de tingene selv. Hvorfor tenker folk slik om andre?

Anonymkode: aca67...bcf

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vinmonopolet, tror jeg i alle fall står temmelig høyt på en sånn liste...       

Anonymkode: 5b9b7...7a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oppussing, hage, "pyntegjenstander", fasader. Alt av penger som brukes på form over funksjon.

Anonymkode: dd4f7...4b2

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vesker og sko, vertfall i følge luksusfellen. Og interiørprodukter som er moderne i 6 mnd før det er «ut» igjen. 

Anonymkode: e1df3...39f

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cafeer.. resteuranter ol. Når jeg vokste opp gikk vi kanskje på cafe 4 ganger i året resteurant 2 ganger. Nå som jeg selv er voksen drar jeg på cafe/ resteurant omtrent månedlig. Det må jeg slutte med. 

Anonymkode: fc09e...41b

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymus Notarius

Oppussing og interiør, uten tvil. Det viser jo en rekke undersøkelser at nordmenn er i verdenstoppen når det gjelder å bruke penger på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...