AnonymBruker Skrevet 22. desember 2023 #21 Skrevet 22. desember 2023 13 hours ago, AnonymBruker said: Jeg har corona nå og skal ha gjester hele helgen. Jeg sier ingenting om det. Har bare litt snufsenese. Anonymkode: c1532...834 Da håper jeg ikke det er noen eldre blant dem eller noen som kan bli veldig syke. Hvis en av dem dør, er du jo en morder. Anonymkode: 729dc...cb6 6 1
Miaiai Skrevet 22. desember 2023 #22 Skrevet 22. desember 2023 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Vi har fått corona. Mannen ble syk sist onsdag, jeg og barna ble syke på fredag. Nå har vi alle begynt å bli nesten friske, bare litt snufsete henger igjen. Er det innafor å reise på julelunsj i morgen? 🤔 Det er et familiemedlem som gleder seg veldig til vi kommer. Er bare vår familie og henne. Er så trist å måtte avlyse, men vi har gitt beskjed at vi har vært syke, men hun ville det skulle være opp til oss om vi ville komme🤔🤔 Anonymkode: f53c9...bb4 Dere skal jo ikke være smittsomme lengre, dem dere skal til er jo også informert så lenge dem synes det et greit er det helt ok
Miaiai Skrevet 22. desember 2023 #23 Skrevet 22. desember 2023 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Men dagens corona er jo ikke værre enn en forkjølelse.. Anonymkode: ee7af...752 Denne runden som folk får nå er ganske heftig. Kjenner flere og dem har vært sengeliggende og vedlig dårlig i opp til 2 uker. Så litt heftigere en en vanlig forkjølelse er det. 4 3
cilla89 Skrevet 22. desember 2023 #24 Skrevet 22. desember 2023 Vertskapet er informert, dere er vare litt snufsete og en uke siden det brøt ut. Absolutt innafor å dra! 1
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2023 #25 Skrevet 22. desember 2023 Jg har ganske foreldre, de har akkurat hatt korona for første gang. Det gikk fint og det gikk over på 48 timer. Men nå har de tatt vaksiner jevnt og trutt også. Likevel. Hvorfor ta risikoen med å kanskje smitte andre? Kjipe kollegaer, tja. La gå? Men familie og venner? Jeg tenker det er lurt å tenke på det som omgangssyke. Kjipt å ha, kjipt å gi bort. Det er greit å møte andre etter man har vært symptomfri en stund? Anonymkode: 69a8e...3a7 2
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2023 #26 Skrevet 22. desember 2023 Miaiai skrev (24 minutter siden): Denne runden som folk får nå er ganske heftig. Kjenner flere og dem har vært sengeliggende og vedlig dårlig i opp til 2 uker. Så litt heftigere en en vanlig forkjølelse er det. Den er jeg enig i! Jobber på sykehjem, og flere ansatte har hatt en heftig runde med corona. Feber og hele pakka. Heldigvis ingen pasienter som har blitt smitta Anonymkode: 1212c...6ba 2
Gjest Bombasi Skrevet 22. desember 2023 #27 Skrevet 22. desember 2023 Det burde være en enkel tommelfingerregel når det kommer til sykdom: Er man syk så holder man seg hjemme. Ferdig snakka. Uansett om det er gjelder jobb eller lunsj, og uansett om det gjelder jul, julebord, selskap eller bursdag. Ja det er kjipt å avlyse, men det er jammen kjipt å være syk i dagesvis og ukesvis også fordi du bare måtte komme. Og folk som møter opp syk uten å informere vertskap eller inviterte gjester håper jeg trør på flere legoklosser i jula!
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2023 #28 Skrevet 22. desember 2023 Jeg ville dratt i situasjonen du beskriver Anonymkode: cd341...ca5
Luckiness Skrevet 22. desember 2023 #29 Skrevet 22. desember 2023 Jeg mener folk må ta ansvar hvis en ikke selv ønsker å bli syk. Altså at hvis noen informerer om mulig smitte så må den som har invitert/blir invitert og er i risiko for å bli smittet avlyse eller utsette om en ikke vil utsette seg for det. Det er ingen restriksjoner nå, men sterkt anbefalt å holde seg hjemme ved nyoppståtte symptomer. Og så er det jo den standard med 48t etter siste diaré/oppkast ved omgangssyke. En kan ikke holde seg unna alt mulig hvis en føler seg i god form, det ikke er nyoppståtte symptomer og det er gått noen dager. Hvis noen likevel er redde for å bli syk, så kan de avlyse. Viktigste er at de som mulig kan ha noe smitte informerer på forhånd, og selvsagt er åpen for at besøker avlyses/utsettes/en bes om å ikke komme. Og så er det selvfølgelig annerledes dersom noen har nedsatt immunforsvar. Da bør en være helt frisk før besøk. Så om dette gjelder hun dere skal til, så tenker jeg dere bør si at dere holder dere hjemme, men gjerne kommer en annen dag. 1
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2023 #30 Skrevet 22. desember 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Akkurat dette gjør meg veldig irritert! Tenker du i det hele tatt på hvordan dette kan gå utover andre?? Vi hadde ei på jobben som møtte opp syk med corona.. Og vipps, så ble alle andre også syke - en etter en. Selv om du er i grei form, så er du smittsom og bør holde deg hjemme i noen dager!!!! Anonymkode: 2ed13...4a9 Men hvis man ikke er syk, hvordan kan man ha gyldig fravær da? Lyve på seg egenmelding, med risikoen for å bli fratatt retten til egenmelding? En annen ting er å ta forholdsregler og være forsiktig når man kommer på jobb, slik at man reduserer sjansen for å smitte andre. Holder seg på avstand der man kan, er nøye med håndhygiene. Det gjør man selvfølgelig. Men folk som ikke er syke, må på jobb. Og det kan gi noe ekstra smitte, dessverre. Alternativet er jo nedstengt samfunn, med de konsekvensene det gir. Anonymkode: 24810...877 2
Grüner Skrevet 22. desember 2023 #31 Skrevet 22. desember 2023 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Jeg har corona nå og skal ha gjester hele helgen. Jeg sier ingenting om det. Har bare litt snufsenese. Anonymkode: c1532...834 Det synes jeg er hensynsløst av deg! 3 5
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2023 #32 Skrevet 22. desember 2023 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Jeg har corona nå og skal ha gjester hele helgen. Jeg sier ingenting om det. Har bare litt snufsenese. Anonymkode: c1532...834 Fy Søren... Snakk om ren egoisme. Anonymkode: daa64...267 4 4
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2023 #33 Skrevet 22. desember 2023 Hvorfor teste? På sykehuset jeg jobber skal vi på jobb så lenge formen er grei. Anonymkode: b8bbe...cb1 1
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2023 #34 Skrevet 22. desember 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hvorfor teste? På sykehuset jeg jobber skal vi på jobb så lenge formen er grei. Anonymkode: b8bbe...cb1 Men pasientene deres, de er ikke i grei form fra før engang... Anonymkode: c9ba2...a82 2 3
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2023 #35 Skrevet 22. desember 2023 Silvia515 skrev (15 timer siden): Fredag til torsdag er bare 6 dager, men kanskje ok. Min søster fikk korona nettopp, hun er normalt i kjempebra form, men ble veldig syk og måtte ha legehjelp. Vær forsiktige! Hva legger du i legehjelp? Som at man møter opp hos legen, de tar crp, sender deg hjem med beskjed om å ta paracet? Eller legehjelp som i pusteassistanse og intravenøs væske? Anonymkode: 0b9fe...ad7 1
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2023 #36 Skrevet 22. desember 2023 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Jeg tenker: hun sier det er opp til dere fordi hun syns det er ubehagelig å si nei. Det er juletider, mye forventninger og stor stas, og man føler seg kjip. Jeg ville tatt det senere; man kan ha julelunsj senere. Ingen har lyst å bli smitter 22 desember og ligge rett ut resten av romjula. Anonymkode: 0498e...8ad Jeg tenker omvendt. Hun sier det er opp til dem fordi hun ikke vil presse dem ut på besøk hvis de fortsatt føler seg slitne og syke. Anonymkode: 0731d...916 1
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2023 #37 Skrevet 22. desember 2023 Vi har akkurat hatt corona nå. Brøt ut forrige helg og har ikke symptomer lenger. Vi skal ha folk her på julaften Anonymkode: 0c610...663
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2023 #38 Skrevet 22. desember 2023 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Vi har fått corona. Mannen ble syk sist onsdag, jeg og barna ble syke på fredag. Nå har vi alle begynt å bli nesten friske, bare litt snufsete henger igjen. Er det innafor å reise på julelunsj i morgen? 🤔 Det er et familiemedlem som gleder seg veldig til vi kommer. Er bare vår familie og henne. Er så trist å måtte avlyse, men vi har gitt beskjed at vi har vært syke, men hun ville det skulle være opp til oss om vi ville komme🤔🤔 Anonymkode: f53c9...bb4 Vi holder covid syke isolert 4 dager etter oppstått symptom då det skal går greit. Vi er litt med obs når de har feber Anonymkode: d428f...68e
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2023 #39 Skrevet 22. desember 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Men dagens corona er jo ikke værre enn en forkjølelse.. Anonymkode: ee7af...752 Den som går nå, er veldig hard for mange. Jeg kjenner flere som har vært sengeliggende i dagesvis. Jeg hadde satt pris på å bli informert på forhånd. Jeg har et svakt immunforsvar og om jeg kan velge, vil jeg helst slippe å bli syk denne jula også. Anonymkode: 6636d...d55 3 1 3
NeverMore Skrevet 22. desember 2023 #40 Skrevet 22. desember 2023 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Jeg har corona nå og skal ha gjester hele helgen. Jeg sier ingenting om det. Har bare litt snufsenese. Anonymkode: c1532...834 Det er en shitty ting å gjøre. Du vet ikke om de du smitter blir styggdårlige. 2 4
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå