Gå til innhold

Hemoroider for første gang

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har for første gang fått en hemoroide. Jeg har inntrykk av at den er kun på utsiden. Det er ikke en klump men mer avlang fra endetarmsåpningen og litt bakover. 

Startet trolig torsdag kveld etter en tur på toalettet med ganske hard avføring. Oppdaget egentlig ikke før fredag eller lørdag at det var noe der. Kjente bare lett ubehag. Ble verre gjennom helgen. Mandag kjøpte jeg scheriproct salve, smurte 3 ganger ila dagen. Tirsdag var jeg ganske lei meg og desperat så dro til Volvat. Legen sa det kun var på utsiden, ikke noe mer innvendig. Så det var jo en lettelse. Fikk resept på stikkpiller. Apoteket hadde ikke, og de andre stengte før jeg rakk frem. Så startet med disse onsdag kveld. Jeg tok også en idag, torsdag, morning. 

Når kan jeg forvente bedring? Det er vondt, ubehag, klør og svir ved bevegelse. (Gåing feks). Ikke vondt å sitte. Hver natt har jeg lagt våken flere ganger pga kløe og ubehag. Å gå med dette gjennom hele julen gjør meg skikkelig deppa og motløs.

Vil gjerne høre andres erfaringer. 

Så langt er det ikke noe bedring i verken str på greiene eller ubehaget. Når kan jeg forvente at det blir bedre? Legen sa det helt sikkert ville nedre seg til helgen, så dro derfra hanske optimistisk tirsdag kveld. Men nå torsdag ettermiddag er jeg veldig motløs igjen 😭

Anonymkode: 70022...2d4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville kjøpt sheriproct salve i tillegg og smørt på. Kan supplere stikkpillen.  Det er reseptfritt på apoteket, 

Anonymkode: 50abb...db9

Skrevet

Bruker salve også. Startet med det mandag. Bruker nå morgen kveld og evt natt om jeg sliter veldig med søvnen pga ubehag

Skrevet

Utrolig lite svar her.. skulle tro noen hadde erfaring da det ifølge statistikken er 1 av 3 som opplever dette.. men ok.

Jeg har brukt stikkpiller og salve i 1 uke. Plagene er mye bedre. Men hemoroiden er der fortsatt. Helt lik i str. Ingen endring på der. Skal jeg fortsette å ta salve? Vil den gå bort? Har fått time hos fastlegen 15.jan.. 🫣

Finner så lite snakk/erfaring på nett..  bare apotek og div sider med info så håper det er noen ekte mennesker der ute som kan fortelle om sine erfaringer 🙂

Skrevet

Jeg fikk hemoroider noen få uker ut i et svangerskap (tok abort). Hemoridene gikk nesten bort etter noen uker med salve. De kan dukke opp ved hard avføring, men da dytter jeg den bare inn igjen. Mye mindre i størrelse også.

Tok vel cirka 3 uker, og den blir stadig mindre.

Anonymkode: 0ab96...14b

Skrevet

Prøv å holde deg i ro og varm. Ikke sitt kaldt. 

Det gjør jeg når jeg får tilfeller. 

Anonymkode: 8c7a9...6be

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Utrolig lite svar her.. skulle tro noen hadde erfaring da det ifølge statistikken er 1 av 3 som opplever dette.. men ok.

Jeg har brukt stikkpiller og salve i 1 uke. Plagene er mye bedre. Men hemoroiden er der fortsatt. Helt lik i str. Ingen endring på der. Skal jeg fortsette å ta salve? Vil den gå bort? Har fått time hos fastlegen 15.jan.. 🫣

Finner så lite snakk/erfaring på nett..  bare apotek og div sider med info så håper det er noen ekte mennesker der ute som kan fortelle om sine erfaringer 🙂

Hvis den ikke plager deg, er det jo ingen grunn til å gjøre noe. Du kan jo alltids smøre en stund til, altså, for å sikre at ikke plagene kommer tilbake. Kanskje går den bort etter hvert, kanskje ikke.

Anonymkode: c48a5...95e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...