Gå til innhold

Novice cardigan mini fra petite knit


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg holder på å strikke denne nå, jeg har nå kommet så langt at jeg skal strikke første erme. Da jeg satte masker til erme på pinne, så la jeg opp fire nye masker som skal taes opp nå når jeg starter på ermet. Men jeg får det ikke fint, det blir to store hull på hver side av de fire maskene jeg har tatt opp. Flere som har hatt samme problem med denne cardiganen? Eller er det jeg som gjør noe feil her? Hvordan kan jeg løse dette så det blir pent?

Anonymkode: cd2c0...a59

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvordan har du laget de nye maskene?  Det blir alltid litt løst i overgangen, men skal ikke bli store hull. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neutral90 skrev (4 minutter siden):

Hvordan har du laget de nye maskene?  Det blir alltid litt løst i overgangen, men skal ikke bli store hull. 

Jeg laget de som det sto i oppskriften «legg opp 4 masker med løkkeopplegg»

Jeg er veldig nybegynner, men mener jeg har gjort alt etter oppskriften så langt

Anonymkode: cd2c0...a59

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har ikke jeg strikket denne men mye annet fra PK;

Hva står det når du skal begynne på selve armen?

Ofte så plukker man opp noen nye masker under i de man la opp når man satte på tråd.

 

Anonymkode: 09a76...4c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan plukke opp flere masker enn det står i oppskriften på første runde og så strikke to rett sammen på neste runde. Eller du kan sy hullene igjen når du er ferdig med ermet. Kommer an på hvor store hullene er hvilken metode jeg hadde valgt. Men det skjer ofte at det blir litt hull/glippe i overgangen. Har sett flere YouTube videoer om det å. 

Anonymkode: ff8b9...37f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vanlig at det blir hull. Du kan enten plukke opp noen ekstra som du feller første omgangen eller bare sy sammen hullene til slutt

Anonymkode: 02e21...d6e

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...