Gå til innhold

Eurovision 2024


iBygda

Eurovision Song Contest 2024 Polls  

223 stemmer

  1. 1. Vil Norge slå Irland i ESC 2024?



Anbefalte innlegg

Leit at min favoritt i år Aserbaidjan ikkje er i finalen 😔

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

11 hours ago, Ctrl said:

Gåte er en gåte. 

Noe unikt som gir halvparten av lytterne gåsehud og/eller tårer, eller der halvparten ønsker å slå av ganske tidlig.

Derfor vil ikke Gåte klare å hevde seg i ESC. 

Men det får bare være! Målet bør aldri være å vinne ESC med alt det sirkuset innebærer.

Ulveham er en låt som beveger meg. Den treffer så langt og dypt i meg at jeg skjønner ikke hva som skjer. Det er akkurat som noe uforløst bare kommer til overflaten uten at jeg kan styre meg. Og jeg kan ikke bare høre på låta èn gang. Eller to. Eller tre. Det blir gjerne 10 ganger når jeg først setter på. Eller 15 ganger. Og det er akkurat som jeg er forandret når jeg endelig slår av. Et nytt menneske med nye perspektiver og en mer fandenivolsk holdning i meg. Viking-genene blir vekt til livet. Jeg gir mer faen. Magisk!

Jeg har mange favorittband som har preget livet mitt positivt oppigjennom, men ikke i nærheten av hva Ulveham gjør.

Gåte er uten tvil den beste og mest gjennomførte norsk-presentable låta vi noengang har sendt. Det er så pur Norge som du kan få det. Det er folkemusikk, rock og sidenorsk i en drømmende uværspakke med vikingklær som biter en helt inn i sjela. Et mesterverk. Er faktisk stolt over at vi sender Gåte. Og det har jeg aldri sagt før i anledning ESC.

Ja, du har rett om at Gåte er en gruppe som gir ca halvparten gåsehud,  mens ca en halvpart opplever det som støy, og orker ikke å høre på låten og vil bare slå av. Jeg tror at det sier litt om hvorfor Gåte ikke vil klare å hevde seg blant de beste i eurovision. Tror de vil havne på plass 11 til 17. Gåte vil få mer stemmer av publikum enn hva de vil få av jury, tror jeg. Men publikum er nok som sagt delt i mening om låta. 

Vi skal være glad for å slippe å arrangere eurovision-circuset.  Men må jo innrømme at jeg synes at det hadde vært gøy med en seier snart, men jeg tror ikke at vi skal tro for sterkt på en seier i år, men kanskje de overrasker alle og henter inn seieren? 😊

Gleder meg til semifinalen i kveld  :)

 

 

Endret av Eloise12345
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Momma said:

Her var det _både_ applaus _og_  buing. Som man må forvente slik situasjonen er.

Godt det var applaus også. Jeg kommer nok til å stemme på Israel i kveld. Låta er nydelig! :)

Endret av Eloise12345
  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måneskinn skrev (6 timer siden):

Har sett generalprøven i kveld via pressesenteret - og ingen tvil om at Gåte går videre. Magisk. Og det generelle publikummet blir begeistret, slik vi ble første gang. Ingen tvil! :)

Så bra🙏 Jeg tror også de går videre, også pga det sene startnummeret, og synes absolutt de fortjener det. 
Ble også litt beroliget når jeg så det er en siste pause mellom Israel og Norge da er det mindre sannsynlig at fuzzet der påvirker Norge. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

16 minutter siden, Jobbermedbarn said:

Så bra🙏 Jeg tror også de går videre, også pga det sene startnummeret, og synes absolutt de fortjener det. 
Ble også litt beroliget når jeg så det er en siste pause mellom Israel og Norge da er det mindre sannsynlig at fuzzet der påvirker Norge. 

Norge var  uheldig med å synge etter Israel. Jeg vil tro at Israel er en slags "Loreen" i eurovision I år. Men det er en pause imellom låtene. Da er Norge heldig med det. 

Jeg tror de Norge kommer til å gå videre. Det er nok en del publikum som får gåsehud av dette.

Jeg er spent på om Israel går videre, med tanke på politikk. 

Min favoritt er Israel i år. Nr 2 : Ukraina. Og Nr 3 Kroatia. 

Jeg tror Kroatia eller Ukraina vinner

Endret av Eloise12345
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eloise12345 skrev (52 minutter siden):

Norge var  uheldig med å synge etter Israel. Jeg vil tro at Israel er en slags "Loreen" i eurovision I år. Men det er en pause imellom låtene. Da er Norge heldig med det. 

Jeg tror de Norge kommer til å gå videre. Det er nok en del publikum som får gåsehud av dette.

Jeg er spent på om Israel går videre, med tanke på politikk. 

Min favoritt er Israel i år. Nr 2 : Ukraina. Og Nr 3 Kroatia. 

Jeg tror Kroatia eller Ukraina vinner

Jeg er spent på dagens semifinale og vil ikke si så mye om favoritter før etter den. Kroatia var ganske langt nede på min liste før semifinalen, nå er de helt der oppe, synes live versjonen på tirsdag var så bra. Så mye kan skje i kveld også🤩

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gleder meg til å se Nemo idag! Er spent på om han greier synge låta uten at det blir surt.

Håper gåte kommer til finalen 🥳

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gleder meg til å se Slimane i kveld 😊❤ 

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si at Belgia vokser veldig på meg…..

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etk skrev (9 minutter siden):

Må si at Belgia vokser veldig på meg…..

Jeg liker Belgia godt, men fy så surt han sang på prøven i går 🙄 hjelpes.. Så der må ha skjerpe seg litt. Ellers en veldig fin fremføring og et sterkt bidrag 🤩

Lenke til kommentar
Del på andre sider

J.k skrev (12 timer siden):

Hei noen som vet når juryen gir sine endelige stemmer? Er det samtidig som finalen og vi stemmer ? 😊

 

Jeg mener juryen stemmer under den siste generalprøven før finalen. Er litt usikker på om den går på fredag eller tidlig på lørdag. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

NordicViking skrev (1 minutt siden):

 

Jeg mener juryen stemmer under den siste generalprøven før finalen. Er litt usikker på om den går på fredag eller tidlig på lørdag. 

Det er vel fredag kveld tror jeg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etk skrev (13 minutter siden):

Må si at Belgia vokser veldig på meg…..

Den liker jeg også. Hørt den hver dag siste par ukene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hører en del på Tyskland også faktisk…. Og bare MÅ opp å danse når jeg spiller «We will rave» 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Etk skrev (1 time siden):

Må si at Belgia vokser veldig på meg…..

Absolutt! En av de få som jeg faktisk liker 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå ligger alle (hele) rehersal videoene fra i går ute på YT. Må innrømme at det var litt gåsehud med Norge🤩 Sveits og Italia hørtes også veldig bra ut. Frankrike var helt ok, men synes den fortsatt er litt kjedelig, synes Israel er bedre faktisk. Belgia skuffet, sååå falskt, men melodien er så fin🙏

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Olli og Storbrittania vokser litt på meg. Ikke den beste vokalen, men syns sangen sniker seg inn på hjernen. 

Ellers så syns jeg fortsatt Spania er veldig fengende 😄Og Ukraina er fryktelig kjedelig. Den vokser ikke på meg litt en gang. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe jeg selv har tenkt og ser blir gjentatt flere steder spesielt fra  engelsk og spansktalende i kommentarfeltene; At Gåte rett og slett er for bra for dette konseptet, de er rett og slett overkvalifisert. Man må ha musikalsk gehør for å forstå hvor bra låta er og det har de færreste som følger Eurovision. Forhåpentligvis vil dette bety at vårt bidrag kan sanke en del jurypoeng. 

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...