Gå til innhold

Eurovision Song Contest 2024 Polls  

223 stemmer

1. 1. Vil Norge slå Irland i ESC 2024?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Europa skjønte virkelig ingenting av Ulveham. Skal ikke trenge å forstå teksten for å stemme fram denne til topp 10 som et minimum.

• Liker 8
  • Nyttig 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Topplue skrev (Akkurat nå):

Jeg savner faktisk den gode gamle nabostemmingen. Likte det bedre før da hvert land leste opp sine seerstemner, liker ikke at de bruker så mye tid på å lese opp jurystemmene. Det var så gøy før, å gjette på hvem som ga hverandre poeng. Å sitte i sofaen og brøle 12 poeng til Kypros før Hellas skulle lese opp seerstemmene sine❤️

Ja, the good old days! Savner også det! ❤️ Upersonlig slik det er nå.

• Liker 6
Skrevet

Tror aldri vi vil være fornøyde med vinneren. Sjeldent hvertfall. Er ikke helt fornøyd med vinneren jeg heller, men samtidig kjenner jeg på en slags lettelse- og at da kan vi se frem til neste års Eurovision og forhåpentlig blir det mer fokus på låtene og mindre politikk. Blir spennende å se om et blir noen endringer neste år.

• Liker 9
  • Hjerte 2
Skrevet
norw skrev (Akkurat nå):

Europa skjønte virkelig ingenting av Ulveham. Skal ikke trenge å forstå teksten for å stemme fram denne til topp 10 som et minimum.

Jeg ble faktisk helt sjokkert over resultatet her. Hadde ikke forventet noe særlig fra juryene, men læll...

• Liker 12
Skrevet

Noen ganger er jeg enig med vinneren, andre ganger uenig, men aldri har jeg vært mer uenig med vinneren enn i år.

• Liker 16
Skrevet
Topplue skrev (1 minutt siden):

Jeg savner faktisk den gode gamle nabostemmingen. Likte det bedre før da hvert land leste opp sine seerstemner, liker ikke at de bruker så mye tid på å lese opp jurystemmene. Det var så gøy før, å gjette på hvem som ga hverandre poeng. Å sitte i sofaen og brøle 12 poeng til Kypros før Hellas skulle lese opp seerstemmene sine❤️

Savner også at det faktisk var en sangkonkurranse eller låtskriverkonkurranse. Nå virker det som om man først finner en artist som er villig til å gå naken på scenen og så klumper man sammen noen noter som ett påskudd for å vise frem fjas.

• Liker 12
Skrevet

Prøver igjen jeg siden kommentarene mine blir slettet 🤷🏻‍♀️

jeg synstes det er mystifistisk at juryen har samme favoritter år etter år når det er så mange land det er snakk om (uavhengig av hva min personlige mening er om vinnere)

Hvis jeg ikke tar feil så har juryen bestemt utfallet hvert år siden den ordningen kom? 

Keiino vant folkets stemmer, men det var allikevel ikke nok pga stemmene til juryen. Den nye ordningen ødelgger konseptet syntes jeg.. 

• Liker 20
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)
Topplue skrev (5 minutter siden):

Haha husker når hvert land leste opp alle poengene fra 1 til 12, og programleder gjentok tallene på engelsk og fransk 😅 

Endret av K_mb
  • Liker 6
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)
totti_1 skrev (1 time siden):

Tipper Norge får rundt 64 poeng.

Edit: wow. Vi floppet hardt.

Skulle sendt Robotsangen/My Al istedet, gitt

Endret av Capazitet
  • Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet
K_mb skrev (1 minutt siden):

Haha husker når hvert land leste opp alle poengene fra 1 til 12, og programleder gjentok tallene på engelsk og fransk 😅 

Det tok lang tid, men syntes alltid det hadde sin sjarm. Savner det!

• Liker 7
Skrevet

Det er jo ikke en musikkonkurranse lenger, men et freakshow der det viktigste er å være mest eksentrisk. Skjønte fort at Norge ikke kom høyt på lista med den vrælinga vi sendte.. 

• Liker 6
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)
6 minutter siden, PusheenPusheen said:

Jeg ble faktisk helt sjokkert over resultatet her. Hadde ikke forventet noe særlig fra juryene, men læll...

Jeg trodde at Norge ikke kom til å komme blant de 10 beste i år. Synes låten er grusom. Men forventet ikke de merkelige stemmene på juryene ellers når det gjaldt å ignorere Israel , mulig pga politikk. 

Endret av Eloise12345
  • Liker 3
Skrevet

Jeg skulle ønske at de som ga 12 poengene fra juryene, bare ga de 12 poengene uten og holde lange kjedelige taler. 

• Liker 8
  • Nyttig 2
Skrevet
Odhrán Ó Máille skrev (Akkurat nå):

Jeg skulle ønske at de som ga 12 poengene fra juryene, bare ga de 12 poengene uten og holde lange kjedelige taler. 

Den gebrokne svensken de prøvde seg på var pinlig. Hvorfor gjør de det der hvert år😅

• Liker 4
Gjest Tutte
Skrevet

Ser nå flere kommenterer på den sveitsiske sangen på YouTube at den aldri burde vunnet. Det sier vel sitt.

Skrevet
PusheenPusheen skrev (1 minutt siden):

Det tok lang tid, men syntes alltid det hadde sin sjarm. Savner det!

Enig! Det var så spennende 🤣 Og så visste man at enkelte naboer utelukkende ga hverandre en 12'er hver gang.

• Liker 5
Skrevet

Her i huset gikk stemmene til Sveits, Frankrike og Sverige, men mest av alt er vi glade for at Eurovision i seg selv på en måte vant over politisk agenda. Det var synlig, men det vant heldigvis ikke frem. 

• Liker 15
  • Hjerte 1
Skrevet
velociraptor skrev (22 minutter siden):

Ligger ingenting om dette på instagram.

Ser VG nå har endret artikkelen, for det virket som hun sa det på instagram men dette var altså feil, men det ligger ett klipp der hun gråter veldig på twitter, om det er gledestårer eller presset fra de venstreekstreme taperne vet jeg ikke.

Men hun sa dette i april:

"I still haven't enlisted in the army, and when I return from Eurovision, I'll report for my first call-up. In the first year as a returning resident, they don't call you, but that year passed and I was summoned – and my draft was postponed because of Eurovision. Doing army service is a mission, and I want to take the auditions to the military bands.

https://www.israelhayom.com/2024/04/22/my-participation-is-part-of-a-very-important-mission-eden-golan-gets-ready-for-malmo-showdown/

• Nyttig 3
Skrevet
PusheenPusheen skrev (7 minutter siden):

For min del er Ulveham kanskje det beste vi har sendt til ESC.

• Liker 13
  • Nyttig 9
Skrevet

Gåte var de mest påkledde og dyktigste musikerne på scenen og leverte knallbra, men Europa var ikke klar for denne type musikk.

Neste år får vi sende  en ung dame med silikonpupper og andenebb, som synger plastikkpop med autotune.

Vi har sikkert større sjanser for poeng da.

• Liker 25
  • Nyttig 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...