Gå til innhold

Eurovision 2024

iBygda

Eurovision Song Contest 2024 Polls  

223 stemmer

1. 1. Vil Norge slå Irland i ESC 2024?

Anbefalte innlegg

Emmajunga skrev (6 minutter siden):

Om det der skjer i kveld er det jo også ganske dårlig gjort mot Irland, eller hvilket land det nå er som ikke får poengene som blir annonsert. Jeg hadde hvertfall blitt ganske sur om Norge begynte å få 12poengere som ikke telte med, snakk om falske forhåpninger.

Uff det er faktisk sant! Og potensielt enda pinligere for arrangørene. Så det kan jo være noen gjør det likevel. 

Ser jo ut som dette kommer til å bli tidenes katastrofe dersom alt som foregår nå skjer: Dersom land trekker seg, Frankrike vil holde en tale om fred i stedenfor å synge, folk nekter å lese opp jurystemmer til Israel... også er det nok flere som planlegger stunt - palestinske flagg etc muligens - viss de skal lykkes holdes det nok hemmelig.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Druid skrev (3 minutter siden):

Poengene kommer fram, de samles sentralt, det er bare tv tiden som blir påvirket. Både Finland og Belgia har fristilt sine ansatte, så dette kan bli interesant…

Hva betyr dette? De kommer ikke til å lese opp stemmene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

brainstorm skrev (12 minutter siden):

Kanskje dette er en god anledning til å kvitte seg med hele den langdryge opplesningen av stemmer fra folk som nyter sine 30 sekunder i rampelyset? Så slipper vi alt "what a fæææntæstik show", kleine hilsner på arrangørlandets språk fulgt av kunstpause i håp om applaus og uthaling av selve stemmegivningen osv. osv. Det er en grunn til at sendingen alltid går langt på overtid. Alt dette kan heller vises med grafikk. 

Så sant 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlighet for et rot.. men virker som det er rolig i malmøs gater da i det minste? Ser ikke noe oppslag om det?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars Petra og Malin...

• Liker 12
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Miss perfect skrev (7 minutter siden):

Herlighet for et rot.. men virker som det er rolig i malmøs gater da i det minste? Ser ikke noe oppslag om det?

Joda. Leste akkurat om store demonstrasjoner. 

Edit: Malmö sentrum koker. Tusenvis av høylytte demonstranter reagerer på Israels deltakelse før Eurovision-finalen. 

Endret av Bringebærsyltetøy
  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Blått skrev (1 time siden):

Syns det er helt greit at Nederland er ute. Han virker veldig umoden, ufin og respektløs. Slang et rødt plagg over hodet når Israel snakket på pressekonferansen. Også hva var det han ble etterforsket for igjen? Voldsepisode med en tv-ansatt fordi måtte opptre etter Israel?

Hun greske satt og gjespet, for å så legge seg til å sove under pressekonferansen. Syns Eurovision i år har blitt til et show med småunger som har trassanfall, på trassanfall.

At Alessandra trekker seg tolker jeg som at hun prøver å score noen poeng. 

Edit: Nå har hun trukket seg fordi som hun sier til VG at det foregår et folkemord og folk må åpne øynene. Hadde hun mente det, så hadde hun aldri deltatt fra starten av. 

Jeg tror Alessandra først åpnet øynene nå etter bråket med Nederland og de 4 nasjonene som krever at Israel skal trekke seg.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Miss perfect skrev (Akkurat nå):

Ser rolig ut, men det er bra oppmøte - og det sier jo litt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Miss perfect skrev (1 minutt siden):

Overhodet ikke rolig. Mange tusen som demonstrerer

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bringebærsyltetøy skrev (1 minutt siden):

Joda. Leste akkurat om store demonstrasjoner 

Demonstrasjoner er nå en ting, men har nå ikke vært noe alvorlig som har skjedd hittill ihvertfall. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tough cookie skrev (2 minutter siden):

Overhodet ikke rolig. Mange tusen som demonstrerer

Ja, dårlig formulert av meg kanskje.. tenkte mer på alvorlige situasjoner som terrorangrep..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bringebærsyltetøy skrev (5 minutter siden):

Det der har vi lurt på her i heimen, det blir bare rart om de ikke kommenterer styret, men på den andre siden tror jeg de har lite handlerom i hva de sier.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siste nå: Gåte dropper pressetreff for å få ro før finalen med tanke på all støyen som har vært i dag, kilde VG.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

missmcbeal skrev (1 time siden):

Hun vil vel nå ut til flest med budskapet sitt, og det har best effekt når hun gjør det slik som nå rett. Jeg tror dette i større grad handler om at mange har prøvd å si ifra lenge uten at skjer noe, og spesielt i Eurovision med tanke på at EBU har tillatt Israel å delta selv om mange har vært i mot og presset EBU til å utestenge Israel fra å delta. Da må man gå drastisk til verks og gjøre slike stunt som får mest mulige konsekvenser for arrangøren og setter de i et dårlig lys. Effekten blir best når flere og flere drar slike stunt på samme tid, slik som man ser i dag. Det er faktisk mulig at hun bestemte seg i siste liten når man ser hvordan ting har utviklet seg. 

I beste fall så vil det bli endringer fra neste år i Eurovision, og da har det jo gitt en effekt. På samme måte som Saade sa ja til å fremføre, bare for å vise frem Palestina-skjerm og åpenbart ikke hadde lyst å opptre. 

NRK har nok hatt en reserve i bakhand, det må man jo ha uansett sykdom/noe uventet skjer. Så krise er det nok ikke for produksjonen som dere skal ha det til. 

Alessandra tar nok en risk med tanke på å få en sånn rolle igjen, så da står det enda mer respekt av å gjøre det sånn. Heia Alessandra.

Jeg tenker at det kun setter Mele i et dårlig lys. Null respekt til Mele for å vise støtte for terrorister.

Svensk politi skriver at flere pro-palestinske muslimer har kommet med terrortrussel om at arenaen skal sprenges i kveld, og dette er de menneskene du støtter, gratulerer.

Å utestenge Israel blir like dumt som å utestenge Ukraina fordi de ble angrepet av Russland.

Endret av Elaine Marley
  • Liker 10
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

missmcbeal skrev (Akkurat nå):

Siste nå: Gåte dropper pressetreff for å få ro før finalen med tanke på all støyen som har vært i dag, kilde VG.

Det kan jeg forstå, faktisk.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sikkert lurt. Jeg håper de konsentrerer seg om framføringa og gjør det fantastisk. Og så kan de si akkurat hva de mener om opplegget etterpå.

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Bringebærsyltetøy skrev (6 minutter siden):

Det tenkte jeg også, de står ovenfor tidenes tøffeste oppgave i Eurovision. Lurer på hvordan stressnivået er hos de nå. Håper de får noe form for kompensasjon i etterkant det blir helt galematias. De er vel sikkert forberedt på at det kommer til å bli en del kaos og har øvd på dette, men det er sikkert ting det er umulig å forberede seg på, spesielt summen av alt. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tenkte jeg også, de står ovenfor tidenes tøffeste oppgave i Eurovision. Lurer på hvordan stressnivået er hos de nå. Håper de får noe form for kompensasjon i etterkant det blir helt galematias. De er vel sikkert forberedt på at det kommer til å bli en del kaos og har øvd på dette, men det er sikkert ting det er umulig å forberede seg på, spesielt summen av alt. 

Dyktige damer som jeg tror kommer til å takle det fint. 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blueberrymuffin skrev (2 minutter siden):

Jeg tenker at det kun setter Mele i et dårlig lys. Null respekt til Mele for å vise støtte for terrorister.

Svensk politi skriver at flere pro-palestinske muslimer har kommet med terrortrussel om at arenaen skal sprenges i kveld, og dette er de menneskene du støtter, gratulerer.

Å utestenge Israel blir like dumt som å utestenge Ukraina fordi de ble angrepet av Russland.

Å ja, noen kommer med terrortrusler og dermed så støtter Mele terrorister. Akkurat... 

Om dette er tyngden i argumentene... 

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor blir det av spenningen? Opplagt at Kroatia vinner foran Israel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...