Gå til innhold

Eurovision 2024

iBygda

Eurovision Song Contest 2024 Polls  

223 stemmer

1. 1. Vil Norge slå Irland i ESC 2024?

Anbefalte innlegg

Jobbermedbarn skrev (3 timer siden):

Hvis det er fordi folk stemmer på sangen er jeg enig. Men det er vel mye som tyder på at mange stemmer politisk også FOR Israel i år. Lite man kan gjøre med det dessverre, men for meg er ikke den ene veien noe bedre enn den andre når det stemmes politisk. 

Det eneste som kan få slutt på politiske avstemminger er at deltagerne deltar anonymt og at alle synger på samme språk, da unngår man det tullet som er nå og folk vil stemme på den sangen de liker best.

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Aliquis skrev (4 minutter siden):

Israel fikk visstnok 43% av de Østerriske stemmene også, selv om det er fra en mye mer tvilsom kilde enn Italia sine stemmer.

Link? Vær obs mot fake news på nettet nå. Jeg trodde først nyheten om de italienske stemmene var fake news, men aftenposten har også trykket saken nå og antar de har bakgrunnssjekket skikkelig.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom Israel vinner blir det et mørkt teppe over hele Eurovision. Da håper jeg faktisk på en reell boikott i 2025. 

Forsåvidt føler jeg på en bismak angående finalen imorgen og usikker på om jeg egentlig vil se på. 

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, murray said:

Link? Vær obs mot fake news på nettet nå. Jeg trodde først nyheten om de italienske stemmene var fake news, men aftenposten har også trykket saken nå og antar de har bakgrunnssjekket skikkelig.

Kilden er basically en østerriksk person som hevder å ha innside-informasjon. Derav mye mer tvilsom kilde.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

LOL producers choice meg i ræva. Ukraina på en nr 2 og KROATIA som nr 23. Ikke vanskelig å se hvem de ønsker skal vinne i år 😂 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

murray skrev (36 minutter siden):

Men håper jo virkelig Kroatia kan vinne og at han ikke må miste førsteplassen pga sympatistemmer til Israel.

Sympatistemmer? Låten er jo bra!

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Momma skrev (6 minutter siden):

Sympatistemmer? Låten er jo bra!

Låten er knallbra. Har den på repeat :) 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

murray skrev (1 time siden):

Innser at Israel faktisk kan vinne. De lekkede tallene fra italiensk TV igår stemmer visstnok? Men håper jo virkelig Kroatia kan vinne og at han ikke må miste førsteplassen pga sympatistemmer til Israel.

Jeg tror at mange gir stemme til Israel pga.låta. Ukraina derimot...

• Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PusheenPusheen skrev (5 timer siden):

Hva tror dere om Norges sjanser?

Jeg tipper 14.plass 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bringebærsyltetøy skrev (6 minutter siden):

Jeg tror at mange gir stemme til Israel pga.låta. Ukraina derimot...

Joda, men hvis det som lekker ut her og der er riktig, kan vi ikke være så naive at vi tror at det bare har med låta å gjøre. Det er jo mange rundt omkring som har skrevet at de aldri har sett esc før eller stemt, men de gir sine 20 stemmer til Israel. Så kan man selvfølgelig stille spørsmålet hvorfor det er blitt sånn, men for meg ødelegger det faktisk litt gleden over finalen i morgen. Vi får se hva juryene gjør, men ja, dette kan faktisk ødelegge mye for esc i fremtiden tror jeg. Trist, men sant. 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lothlorien- skrev (1 time siden):

Mørkt teppe? Tvert imot. Vil være positivt og sterkt, en seier mot rasismen og hatet til palestinamobben. Skal absolutt stemme på Israel i morgen. 🇮🇱🥳

Håper det. Heier på Israel, men Kroatia også.

• Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gleder meg til i morgen! :juhu: Jeg har ingen tro på at Gåte vinner, men hadde vært dritkult om de gjorde det. Neste år er det jo dobbelt jubileum, 40 år siden Bobbysocks vant og 30 år siden Secret Garden vant. Så hadde vært stas med Eurovision i Norge da :D Men jeg håper Kroatia vinner i morgen. Den låta er noe av det kuleste jeg har hørt i Eurovision noensinne. Jeg drømte at Israel vant i natt, håper jeg ikke blir sanndrømt. Låta var fin den og jenta er kjempeflink, men Kroatia er sååå mye bedre :danse: 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eloise12345 skrev (14 timer siden):

Det må være pga politikk. Huff. Folk dømmer nok den ned pga politikk.  Ikke på bakgrunn av talent og låt. Låten er fantastisk!. For mitt vedkommende: beste noensinne!!!❤️

Det er jo smak og behag. Elsker Gåte, låten, vokalen, instrumenter osv. Israel, gørr intetsigende vokal, låten dørgende kjedelig anonym. Soovner.

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jukkapalme skrev (2 minutter siden):

Gleder meg til i morgen! :juhu: Jeg har ingen tro på at Gåte vinner, men hadde vært dritkult om de gjorde det. Neste år er det jo dobbelt jubileum, 40 år siden Bobbysocks vant og 30 år siden Secret Garden vant. Så hadde vært stas med Eurovision i Norge da :D Men jeg håper Kroatia vinner i morgen. Den låta er noe av det kuleste jeg har hørt i Eurovision noensinne. Jeg drømte at Israel vant i natt, håper jeg ikke blir sanndrømt. Låta var fin den og jenta er kjempeflink, men Kroatia er sååå mye bedre :danse: 

Jeg stemmer også på Kroatia i morgen🎉 Den var ganske langt ned på listen min før semifinalen, men de overbeviste meg skikkelig på tirsdag. I tillegg synes jeg Sveits, Italia og Sverige er bra🎉 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobbermedbarn skrev (5 minutter siden):

Jeg stemmer også på Kroatia i morgen🎉 Den var ganske langt ned på listen min før semifinalen, men de overbeviste meg skikkelig på tirsdag. I tillegg synes jeg Sveits, Italia og Sverige er bra🎉 

Jeg hørte den første gang på tirsdag og digga den fra første stund 🥳 Estland var også morsom, må jo ha med litt skikkelig galskap også, hehe 😂 Stemte  på den igår. Ikke at den er kvalitetsmessig bra, men ekstremt morsom. Syns også Nederland var litt kul. Nesten Scooter jo! :danse2:

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
jukkapalme skrev (1 minutt siden):

Jeg hørte den første gang på tirsdag og digga den fra første stund 🥳 Estland var også morsom, må jo ha med litt skikkelig galskap også, hehe 😂 Stemte  på den igår. Ikke at den er kvalitetsmessig bra, men ekstremt morsom. Syns også Nederland var litt kul. Nesten Scooter jo! :danse2:

Mannen digget Estland her og ja, det var Scooter vibes av Nederland. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rekkefølgen i finalen er klar. Som kjent så er Norge første land ut i andre halvdel (nr. 14). Hvorvidt det er et godt utgangspunkt har jeg ingen formening om. Sverige er første land ut som nr. 1, og Frankrike og Østerrike avslutter som hhv. nr. 25 og nr. 26. 

...

eurovision-2024-running-order.jpg

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har Nederland trukket seg? Har visst vært en hendelse som undersøkes. Han møtte ikke opp til prøven i dag og noen sier han har tatt bort alt om Eurovision fra sin IG side? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobbermedbarn skrev (6 minutter siden):

Har Nederland trukket seg? Har visst vært en hendelse som undersøkes. Han møtte ikke opp til prøven i dag og noen sier han har tatt bort alt om Eurovision fra sin IG side? 

What?? 😯

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...