Gå til innhold

Eurovision Song Contest 2024 Polls  

223 stemmer

1. 1. Vil Norge slå Irland i ESC 2024?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Israel hadde fin stemme, av de beste sangstemmene.

• Liker 5
  • Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
hadet skrev (2 minutter siden):

Blir nok en del tv-stemmer, men tviler på at det er mange jury-medlemmer som tør å stille seg bak Israel i år

Ja, de gjemmer seg vel bak de utrolig latterlige formuleringene som anmeldere i Norge bruker "åh, det er sååå vanskelig og utfordrende å vurdere Israels bidrag altså...." Selvsagt er det ikke det, bare å vurdere bidaget på lik linje med alle de andre bidragene.

• Liker 6
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
Skrevet
Lothlorien- skrev (Akkurat nå):

Ja, de gjemmer seg vel bak de utrolig latterlige formuleringene som anmeldere i Norge bruker "åh, det er sååå vanskelig og utfordrende å vurdere Israels bidrag altså...." Selvsagt er det ikke det, bare å vurdere bidaget på lik linje med alle de andre bidragene.

Rent musikalsk er det jo heller ingen grunn til at de skal være høyere enn topp ti. Alene musikalsk synes jeg Israel kvalifiserer til plassering 10-15. Så det har ingenting å gjøre med å tørre.

• Liker 7
  • Nyttig 2
Skrevet
Lothlorien- skrev (2 minutter siden):

Kunnskapsløst. Israel er mer i Ukrainas situasjon her; angrepet av en aggressor med terror og krig, og forsvarer seg. Ville vært umoralsk å utestenge land som Israel og Ukraina. USA ble jo heller ikke utestengt fra konkurranser som OL og annet da de ble utsatt for terror 11.september 2001. Skulle bare mangle. Kan ikke straffe ofre for terror med utestenging.

Jeg sier det igjen: Ukraine dreper ikke journalister sine. 
Når Israel som er en medlemsstat i EBU utviser tilgangen for utenlandske journalister bryter det med prinsippene om pressefrihet, ytringsfrihet og den frie strømmen av informasjon som EBU støtter og fremmer. Med tanke på angrepet mot mediehuset i Gaza for omtrent tre år siden, som resulterte i den tragiske døden til Shireen Abu Akleh, og nå har de kastet Al Jazeeraut ut av Israel
Belarus/Hviterusslandble utestengt fra eurovision før fordi de ikke drev med pressefrihet. 
Hele kjernen i EBU å lette kringkasting av innhold til befolkninger?
Når Russland invaderte Krim, ble de ikke kastet ut, men de ble kastet ut pga behandlingen av journalister etter full invasjonen. + press av andre land.
Israel bør kastes ut. 

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 9
Skrevet

Hurra for Gåte 🇳🇴 

Heier på dem, Estland, Sveits, Frankrike og Kroatia 😄 Synd at Tsjekkia gikk ut. 

Håper ikke Israel vinner - da blir det GARANTERT bare kaos, flere demonstrasjoner, og masse bråk helt til neste års finale.

• Liker 9
  • Nyttig 2
Skrevet
Lothlorien- skrev (Akkurat nå):

Tror nok at Israel vinner er ekstremt urealistisk.

Det tror egentlig jeg også, men mange elsker låta og jeg tror det er et stort apparat som sitter klar til å stemme seg halvt ihjel for å dytte låta opp. Litt sånn ifandenvoldsk "de skal ikke komme her og boikotte og tro at vi ikke fortjener plassen i ESC".

Jeg synes Gåte fortjener seier. Heilnorsk folklore, sunget på norsk av en helt fantastisk vokalist, og et nydelig sceneshow (selv om jeg savner den trolske stemninga fra den norske finalen med lyssøyla ned på Gunhild). Jeg har hørt den fjørti ganger, men får fremdeles gåsehud. Vet at det er lite sannsynlig, men heier nå likevel. Beste bidraget vi har sendt på lenge.

Sveits skjønner jeg minst av alle favorittene. Den har jeg ikke sansen for.

• Liker 6
Skrevet

Synes det var riktig å utestenge Russland, men det som en vanlig russer i gata opplever daglig (hets osv.) er ikke bra. 

• Liker 1
Skrevet
Ardwinna skrev (3 minutter siden):

Det tror egentlig jeg også, men mange elsker låta og jeg tror det er et stort apparat som sitter klar til å stemme seg halvt ihjel for å dytte låta opp. Litt sånn ifandenvoldsk "de skal ikke komme her og boikotte og tro at vi ikke fortjener plassen i ESC".

Jeg synes Gåte fortjener seier. Heilnorsk folklore, sunget på norsk av en helt fantastisk vokalist, og et nydelig sceneshow (selv om jeg savner den trolske stemninga fra den norske finalen med lyssøyla ned på Gunhild). Jeg har hørt den fjørti ganger, men får fremdeles gåsehud. Vet at det er lite sannsynlig, men heier nå likevel. Beste bidraget vi har sendt på lenge.

Sveits skjønner jeg minst av alle favorittene. Den har jeg ikke sansen for.

Norge og Israel har de beste sangene. Får håpe Israel gis samme mulighet som de andre landene, uten barnslig og respektløs buing.

• Liker 7
  • Nyttig 2
Skrevet
TomSawyer skrev (7 minutter siden):

Bookmakerne forstår ikke at mennesker over hele Europa som aldri har stemt under ESC før vil stemme fram Israel.

Det skjer neppe. Oddsen er basert på hva folk faktisk setter penger på, og de treffer ganske godt. At Israel vil få mange sympatistemmer er mulig, men det er vanskelig å se at det holder til seier. Topp 10 er innen rekkevidde. 

Skrevet
NordicViking skrev (7 minutter siden):

Det skjer neppe. Oddsen er basert på hva folk faktisk setter penger på, og de treffer ganske godt. At Israel vil få mange sympatistemmer er mulig, men det er vanskelig å se at det holder til seier. Topp 10 er innen rekkevidde. 

Sympatistemmer er vel et annet land som får...

Jeg liker LÅTA til Israel. 

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet

Greia er at Israel ikke fortjener å vinne. Sangen er intetsigende og hvertfall ikke noe topp 5 sang. Så om den skulle vinne så er det fordi det er folk som stemmer av ren trass. Dermed politisk. Det er umulig å se på Eurovision helt nøytralt, eller påstå at det ikke er det spor politisk. 

• Liker 18
Skrevet

Ga en stemme til Israel og en til Østerrike. Begge gikk heldigvis videre.

Vet vi rekkefølgen i finalen og når Norge skal opptre?

• Liker 2
Skrevet (endret)
5 minutter siden, Ludovica- said:

Greia er at Israel ikke fortjener å vinne. Sangen er intetsigende og hvertfall ikke noe topp 5 sang. Så om den skulle vinne så er det fordi det er folk som stemmer av ren trass. Dermed politisk. Det er umulig å se på Eurovision helt nøytralt, eller påstå at det ikke er det spor politisk. 

Jeg har låta som den eneste låt fra eurovision 2024 på min spilleliste. Og det er ikke på ren trass. Den går på repeat

Endret av Eloise12345
  • Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
Ludovica- skrev (1 minutt siden):

Synes sangen er fin jeg, en av de beste i år. Kommer til å stemme på Israel igjen på lørdag. :)

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Israel var topp tre for meg. Synes hun er knallflink. 

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet
Ludovica- skrev (1 minutt siden):

Korrekt, og det er tydelig at sangen har et politisk budskap, og du kan til og med se at hun ikke synger refrenget riktig i forhold til den låten som spilles.

• Liker 3
Skrevet

Hva i alle dager var Estonia sitt innslag i kveld. Vaselina Bilopphugger tekno? :fnise:

Med noen av disse ulike innslagene lurer man virkelig på hva som ikke vant i de ulike landene.

• Liker 11
Skrevet
kvikksand9 skrev (Akkurat nå):

Korrekt, og det er tydelig at sangen har et politisk budskap, og du kan til og med se at hun ikke synger refrenget riktig i forhold til den låten som spilles.

Sangen er jo skrevet om og nøytralisert fra originalen. 

Jeg mistenker at om nøyaktig den samme sangen var sunget av en artist fra la si Latvia eller noe så ville den ikke blitt ansett som like bra. Folk legger merk til den/liker den/blir oppmerksom på den fordi den er fra Israel og det er litt "ikke lov" å like. 

• Liker 6
  • Nyttig 2
Skrevet
Callisto83 skrev (2 minutter siden):

Hva i alle dager var Estonia sitt innslag i kveld. Vaselina Bilopphugger tekno? :fnise:

Med noen av disse ulike innslagene lurer man virkelig på hva som ikke vant i de ulike landene.

Likte den ikke først, men etter alle snuttene som ble vist i reprise, vokste den på meg😂 Meget spesielt opplegg

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...