Gå til innhold

Eurovision 2024

iBygda

Eurovision Song Contest 2024 Polls  

223 stemmer

1. 1. Vil Norge slå Irland i ESC 2024?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gleder meg skikkelig til å se! 🤩 Håper Gåte vinner, synes det er det beste bidraget vi har sendt siden Fairytale. 

Ellers liker jeg Kroatia 👏🏻 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ella1 skrev (1 time siden):

Noe jeg selv har tenkt og ser blir gjentatt flere steder spesielt fra  engelsk og spansktalende i kommentarfeltene; At Gåte rett og slett er for bra for dette konseptet, de er rett og slett overkvalifisert. Man må ha musikalsk gehør for å forstå hvor bra låta er og det har de færreste som følger Eurovision. Forhåpentligvis vil dette bety at vårt bidrag kan sanke en del jurypoeng. 

Når man vet man ikke har sjanser til å vinne, kan man bare si at man er overkvalifisert... 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bringebærsyltetøy skrev (30 minutter siden):

Når man vet man ikke har sjanser til å vinne, kan man bare si at man er overkvalifisert... 

Nå HAR Norge sjanse til å vinne, da. Gåte er et fantastisk dyktig liveband med mange års erfaring og en suveren vokalist. Tipper de kommer til å blåse folk av banen i kveld. «Rise like a phoenix» og sangen til Salvador Sobral steg ikke på bettinglistene før ETTER semifinalene - DA ble de favoritter til å vinne.

Om jeg skal sammenligne «Ulveham» med et annet bidrag jeg har hørt i Eurovision de siste årene, synes jeg det kan ligne litt på Ukrainas «Shum» - og den kom jo faktisk på andreplass det året den var med (bak Måneskin, som også hadde en rockelåt) 👍🏻

Enig med den du siterte; Gåte KAN være overkvalifisert, det er virkelig kvalitet i alle ledd. Håper det er fagfolk i juryene.

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svarttrosten skrev (12 minutter siden):

Nå HAR Norge sjanse til å vinne, da. Gåte er et fantastisk dyktig liveband med mange års erfaring og en suveren vokalist. Tipper de kommer til å blåse folk av banen i kveld. «Rise like a phoenix» og sangen til Salvador Sobral steg ikke på bettinglistene før ETTER semifinalene - DA ble de favoritter til å vinne.

Om jeg skal sammenligne «Ulveham» med et annet bidrag jeg har hørt i Eurovision de siste årene, synes jeg det kan ligne litt på Ukrainas «Shum» - og den kom jo faktisk på andreplass det året den var med (bak Måneskin, som også hadde en rockelåt) 👍🏻

Enig med den du siterte; Gåte KAN være overkvalifisert, det er virkelig kvalitet i alle ledd. Håper det er fagfolk i juryene.

Sjanse til å vinne? Vel...alle har "sjanse", men det er forskjell på 70% sjanse og 0,01% sjanse...

Jeg tipper 14-15.plass

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bringebærsyltetøy skrev (1 minutt siden):

Sjanse til å vinne? Vel...alle har "sjanse", men det er forskjell på 70% sjanse og 0,01% sjanse...

Jeg tipper 14-15.plass

Jeg tipper i hvert fall topp 10 👏🏻 Beste bidraget vi har sendt på veldig mange år.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svarttrosten skrev (1 time siden):

Jeg synes ofte pressen stemmer litt likt som juryen og de hadde jo Gåte på 2. plass i går etter prøvene med publikum. Det som gjør meg litt urolig er at publikum hadde de bare på 8 plass og med ganske så få stemmer (4% ca). Det blir spennende å se på oddsen etter at de har sunget i dag, for det har vært veldig stabilt gjennom alle prøver og kun 1% sjanse til å vinne… Jeg synes også Gåte er kvalitet, problemet mtp denne konkurransen er at det ikke er noe refreng å huske, det kan være en bakdel, men vi får se…

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bookmakerne traff på 9 av 10 i den første semifinalen. Skal bli spennende å se om de treffer like godt i den andre semifinalen. De mener at Norge går greit videre til finalen, så vi får krysse fingrene og håpe at de har rett.   🤞🤞😁

...

2024-Semifinal02.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NordicViking skrev (10 minutter siden):

Bookmakerne traff på 9 av 10 i den første semifinalen. Skal bli spennende å se om de treffer like godt i den andre semifinalen. De mener at Norge går greit videre til finalen, så vi får krysse fingrene og håpe at de har rett.   🤞🤞😁

...

2024-Semifinal02.jpg

Store forskjeller mellom 10.og 11.plass 😯

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som ser på vorspiel på SVT Play? 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fem første ut i kveldens semifinale er Malta, Albania, Hellas, Sveits og Tsjekkia. I "reklamepausen" vil vår egen Jahn Teigen bli hyllet, siden han visstnok var den første artisten i Eurovision som fikk 0 poeng.  ❤️🤍💙

...

https://eurovisionworld.com/esc/tonight-semi-final-2-of-the-eurovision-song-contest-2024

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper Israel ikke går videre. Så kan man ha en finale uten Israel og alt som følger med. Jeg mener de burde trukket seg i år. Jeg mener og at det er helt feil at hun artisten som står på scenen der og skal representere landet skal ta imot alt det som følger med. Vanvittig bismak på alle måter.

--

Angående Norge så tenker jeg at sangen definitivt er musikkmessig kvalitet, og at det er en typisk sang som enten når høyt eller plutselig havner helt i bunn fordi folk ikke "forstår greia". 

Endret av Ludovica-
  • Liker 6
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ludovica- skrev (50 minutter siden):

Jeg håper Israel ikke går videre. Så kan man ha en finale uten Israel og alt som følger med. Jeg mener de burde trukket seg i år. Jeg mener og at det er helt feil at hun artisten som står på scenen der og skal representere landet skal ta imot alt det som følger med. Vanvittig bismak på alle måter.

--

Angående Norge så tenker jeg at sangen definitivt er musikkmessig kvalitet, og at det er en typisk sang som enten når høyt eller plutselig havner helt i bunn fordi folk ikke "forstår greia". 

Ja, jeg tenkte det samme. Det tar jo helt av med raseri og hat rundt Israel i Eurovision i år. Sangen er flott, men håper også hun ikke går videre så det kan bli litt ro og få fokuset tilbake på musikken i konkurransen!

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bringebærsyltetøy skrev (56 minutter siden):

Noen som ser på vorspiel på SVT Play? 😀

I wish!! Legger barn, men skal få med meg sendingen på NRK!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den greia i solarium var herlig 😀

• Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så mange land sender syngende truser hvert år...😴😴😴 

• Liker 8
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bringebærsyltetøy skrev (Akkurat nå):

Så mange land sender syngende truser hvert år...😴😴😴 

Syngende truser! :hoho: nå lo jeg høyt! 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...