Gå til innhold

Eurovision 2024

iBygda

Eurovision Song Contest 2024 Polls  

223 stemmer

1. 1. Vil Norge slå Irland i ESC 2024?

Anbefalte innlegg

Andre som ELSKER låta til M&M? 😁 

Føler meg som en fjortis 

• Liker 1
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jobbermedbarn skrev (56 minutter siden):

Jeg liker alle tre selv om jeg kanskje bare har Sveits helt der oppe, og det har ingenting med det du skriver å gjøre. Jeg hører på musikken. 
Forøvrig er jeg enig med Adresse Malmø Italia er min vinner i år, med Sveits (men er litt usikker på live vokalen der) like bak. Men det er flere dark horse i år, bla Norge🙏

Jeg pleier å like Sveits, nesten alltid egentlig, men akkurat i år var det for mye bråk for meg 😀 Begynner å dra på årene...

Når det gjelder Italia, liker jeg bare Mahmood 😂 Synes at de kan sende han hvert år, problem solved! 😀 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bringebærsyltetøy skrev (44 minutter siden):

Jeg pleier å like Sveits, nesten alltid egentlig, men akkurat i år var det for mye bråk for meg 😀 Begynner å dra på årene...

Når det gjelder Italia, liker jeg bare Mahmood 😂 Synes at de kan sende han hvert år, problem solved! 😀 

😅😂 Mahmood er bra, men jeg likte også denne italienske fra første gang🎉 Språket er jo bare😍 Og sangen er fengende. 

Endret av Jobbermedbarn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bringebærsyltetøy skrev (5 timer siden):

Føler meg som en fjortis 

Den er ganske bra. En sterk kandidat for topp 5.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min stemme i år går til Kroatia. Jeg elsket den.😍. Bra driv. 

Ukraina er bra.

Polen har en overraskende bra sang.

Første gang jeg hørte Norge sin, syns jeg det var bare rot, MEN, den har vokst veldig på meg. Tror og håper på topp 5. Gleder meg til å se den i Malmø på torsdag🍾.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hellas har fått litt hype. Men det var jo jævlig.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Marcus og Martinius har vokst på meg. Klasselåt, men litt kjedelig det partiet hvor de synger "she is unforgettable". Høres ikke så fint ut heller. Men alt annet er topp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bringebærsyltetøy skrev (7 timer siden):

Føler meg som en fjortis 

Ja!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

murray skrev (Akkurat nå):

Ja!

Kveldens eneste 12er fra meg og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sett den nye videoen med alle 37 bidrag nå. Liker også Belgia, i tillegg til de jeg likte fra før, Frankrike og Sverige. 

Norge derimot...Synes at hun oppfører seg rart på scenen 🤷‍♀️

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun dama fra San Marino prøver å kopiere Netta (Israel 2018) eller...? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en uke før det braker løs i Malmø, og Kroatia har igjen klatret opp på førsteplass på oddslista. På de neste plassene finner vi Sveits, Ukraina og Italia. Norge har foreløpig parkert på 11. plass, og med det ligger de foran Sverige på 14. plass. 

I den andre semifinalen ligger Norge godt an til å kvalifisere seg til finalen. 

Bookmakerne mener for øvrig at Sveits, Frankrike og Italia vil få flest stemmer blant juryene. Kroatia, Ukraina og Nederland er forventet å få flest stemmer av folket. Norge er ikke forventet å havne på Topp 10

Så får tiden vise om bookmakerne får rett i år, eller om de er helt på jordet. 😁

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gleder meg som et lite barn. Eurovision er alltid et høydepunkt om våren 😀 Ser dere sammen med noen eller alene? Etter jeg fikk barn og ble mer stuck hjemme ser jeg stort sett alene siden samboeren synes musikken er forferdelig 😅

• Liker 2
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ludovica- skrev (På 3.5.2024 den 23.39):

Er ikke både Sveits, Ukraina og Israel ganske kjedelige sanger? Skjønner ikke helt hypen. 

Har digget Ukraina fra første stund og likte den enda bedre etter jeg så sceneshowet. Det er en nydelig duett og damene er noen jeg kan kjenne meg igjen i. Her er ingen store silikonboobs eller løshår. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

murray skrev (3 timer siden):

Har digget Ukraina fra første stund og likte den enda bedre etter jeg så sceneshowet. Det er en nydelig duett og damene er noen jeg kan kjenne meg igjen i. Her er ingen store silikonboobs eller løshår. 

Ja altså jeg har hørt sangen men for meg er det et eneste stort zzz. Gir meg absolutt ingenting. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alliwill skrev (21 timer siden):

Min stemme i år går til Kroatia. Jeg elsket den.😍. Bra driv. 

Ukraina er bra.

Polen har en overraskende bra sang.

Første gang jeg hørte Norge sin, syns jeg det var bare rot, MEN, den har vokst veldig på meg. Tror og håper på topp 5. Gleder meg til å se den i Malmø på torsdag🍾.

Kroatia er artig, og enig i at Ukraina er bra. Trodde lenge Polen skulle bli en av mine favoritter, men etter å ha hørt live fra scenen (rehearsals) så virker det som om sangen er veldig mye dårligere live, dessverre. 
Synes forøvrig Italia også har en god låt i år, og av en eller annen grunn tar jeg meg i å like Storbritannia og Irland. Irland fordi den bare er noe HELT annet, og mer eller mindre galskap 🤣
Jeg har ennå ikke klart å få Norge sin til ikke å bli annet enn rot, men håper jo på at de skal gjøre det bra for alle som stemte den frem. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Her er min topp 5 liste etter å ha sett rehearsalsene:

1. Ukraina (fordi verden trenger dette akkurat nå)

2. Irland

3. Sverige

4. Aserbajdsjan 

5. Nemo 

Rekkefølgen kan endre seg etter semifinalene neste uke. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klementina123 skrev (1 time siden):

Her er min topp 5 liste etter å ha sett rehearsalsene:

1. Ukraina (fordi verden trenger dette akkurat nå)

2. Irland

3. Sverige

4. Aserbajdsjan 

5. Nemo 

Rekkefølgen kan endre seg etter semifinalene neste uke. 

Hva trenger verden? Flere sympatistemmer? 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...