Gå til innhold

Jogger en liten tur hver dag


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Merker at jeg faktisk har mistet en god del fett rundt "mage" bare ved å jogge 15 min hver dag. Får på meg bukser som jeg ikke kunne lukke igjen før! 🤯

Men vekta har stått stille, bare ned en eller to kilo. Kan jeg liksom bygge muskler bare etter en liten økt hver dag? Jeg har jogget i to uker nå.

 

Anonymkode: 4d4fe...a92

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Merker at jeg faktisk har mistet en god del fett rundt "mage" bare ved å jogge 15 min hver dag. Får på meg bukser som jeg ikke kunne lukke igjen før! 🤯

Men vekta har stått stille, bare ned en eller to kilo. Kan jeg liksom bygge muskler bare etter en liten økt hver dag? Jeg har jogget i to uker nå.

 

Anonymkode: 4d4fe...a92

Nei, du bygger ikke muskler etter to ukers jogging. Du bygger generelt lite muskler når du jogger 15 min hver dag.

En eller to kilo ned er jo helt normal vektnedgang på et par uker, og det er derfor du føler deg slankere. Du har forbrent mer enn du har spist i disse to ukene. 

Anonymkode: baae7...f80

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynte å jogge i sommer etter å ikke ha trent på annen måte enn rolige turer med hunden i mange år. Jeg jogger litt hver dag, men ikke særlig langt og lenge.

Jeg har gått opp 5 kg på de månedene. Jeg var på grensen til undervektig fra før, har absolutt ikke noe mål om vektnedgang og sjekket vekten fordi jeg var redd jeg hadde gått ned. Antagelig er det økt matlyst som gjør det, selv om jeg absolutt ikke føler jeg spiser noe annerledes. Jeg ser ikke noen forskjell selv, men samboeren sier jeg har fått kraftigere lår. 

Anonymkode: 47c7c...9a0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkt å begynne med det samme selv. Merker dere noe fler positive sider

Anonymkode: fc49d...d0a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jogging er flott, men er det vektnedgang som er målet så er redusert kaloriinntak overlegent mye mer effektivt.

Anonymkode: e5000...99b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Jogging er flott, men er det vektnedgang som er målet så er redusert kaloriinntak overlegent mye mer effektivt.

Anonymkode: e5000...99b

Ja, altså jeg spiser ganske sunt også, så antar nedgangen kommer av det.

Men jeg har lyst å få bedre kondis, og forme kroppen litt. Er lei av kvapsete lår og mage. Men generelt sett av det et tiltak for å motarbeide stress og få sett lys / sola mer...

Jeg ofte får ikke tid til å trene på kvelden pga barn.

Anonymkode: 4d4fe...a92

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Tenkt å begynne med det samme selv. Merker dere noe fler positive sider

Anonymkode: fc49d...d0a

Psykisk ja, det jeg merker er mindre stress i kroppen. Det er også deilig å få frisk luft midt på dagen, og få sett solen. Det er veldig mørkt nå så føler meg litt "deppa". 

Jeg merker jeg orker litt mer hver dag, mtp kondisen. Og som sagt forskjell på at jeg plutselig fikk på meg buksa, selv om jeg bare har gått ned en kilo. 

Nedsiden er at jeg er dårlig på å strekke ut og får krampe under føttene.

Anonymkode: 4d4fe...a92

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har gått ned 20 kg bare ved jogging og kaloriunderskudd siden mars i fjor🙂 skal begynne med styrketrening framover å regner med jeg går litt opp i vekt igjen da pga muskler 🙂 ALDRI hatt det så bra psykisk som etter at jeg begynte å løpe i mars i fjor 🙂

Anonymkode: 565c6...81d

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
AnonymBruker skrev (På 20.12.2023 den 13.39):

Har gått ned 20 kg bare ved jogging og kaloriunderskudd siden mars i fjor🙂 skal begynne med styrketrening framover å regner med jeg går litt opp i vekt igjen da pga muskler 🙂 ALDRI hatt det så bra psykisk som etter at jeg begynte å løpe i mars i fjor 🙂

Anonymkode: 565c6...81d

For en innsats! 

Jeg har akkurat begynt å jogge litt å litt.  Har du fulgt et program eller noe?🙂 

 

 

Anonymkode: d9fb3...c1e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...