AnonymBruker Skrevet 19. desember 2023 #1 Skrevet 19. desember 2023 Hørt man ikke skal oppbevare, tekstiler, bøker osv i garasjen, men vi driver å pusser opp og har satt alt ut dit, tror dere det vil gå bra for en vinter? Anonymkode: 0accf...dfd
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2023 #2 Skrevet 19. desember 2023 Kan nevnes at det ikke er varmet opp der, men det blir ikke frost da det er varmere en ute ettersom garasjen henger på huset våres. Anonymkode: 0accf...dfd
aksase Skrevet 19. desember 2023 #3 Skrevet 19. desember 2023 Det burde gå helt fint. Det gjør ikke noe om det er kaldt, bare det er tørt. 2
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2023 #4 Skrevet 19. desember 2023 Jeg hadde vært mye mer redd for fukt enn frost. Bøker og tekstiler lagrer jeg aldri steder som er under 10-15 plussgrader og tørt. Anonymkode: ada1b...606 2
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2023 #5 Skrevet 19. desember 2023 Nei, det tror jeg ikke vil gå bra. Hva skal du oppbevare? Det er nok minusgrader der selv om den er "koblet" til huset deres… Anonymkode: f5700...ef7
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2023 #6 Skrevet 19. desember 2023 Det er nok fare for fukt, iallefall. Anonymkode: c8947...3ea 1
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2023 #7 Skrevet 19. desember 2023 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Det er nok fare for fukt, iallefall. Anonymkode: c8947...3ea Hva skjer med tingene da? Anonymkode: 0accf...dfd
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2023 #8 Skrevet 19. desember 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hva skjer med tingene da? Anonymkode: 0accf...dfd Da danner det seg mugg f.eks. Anonymkode: c8947...3ea
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2023 #9 Skrevet 20. desember 2023 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Hva skjer med tingene da? Anonymkode: 0accf...dfd Har du prøvd spraye eller sølt vann på en bok, og sett hva som skjer med papiret? Du risikerer at tingene blir ødelagt av fukt, både skjolder på klær/tekstiler og muggvekst, og ting av papir begynner smuldre opp. Er det bord/plater av pappmasse eller annet materiale som ikke tåler vann særlig godt, så risikerer man at dette svulmer opp. Anonymkode: ada1b...606 1
Gekko Skrevet 20. desember 2023 #10 Skrevet 20. desember 2023 Så lenge du klarer å holde det tørt og unna mus så går det helt fint. Vi bor et sted der det blir veldig kaldt om vinteren (under 30 grader hver vinter) og oppbevarer sommertøy og sko i garasjen uten problem. Men må ha det i plastbokser for å unngå at musa lager bol i klærne og spiser skoene. Fukt har ikke vært noe problem her, men det variere nok med garasje og landsdel. Her er det relativt tørt. Har oppbevart både klær og bøker i garasjen i årevis uten problem, men ville ikke valgt garasjen til gjenstander jeg er veldig redd for å ødelegge, som fotoalbum eller brudekjole.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå